11/9/12

quite emotional now, not making sense

Και τι νομίζεις; Δε μου λείπει ο αδερφός μου; Δεν στεναχωριέμαι που δεν του μιλάω πια; Αλλά δε γινόταν αλλιώς. Έπρεπε να μπει ένα όριο.
Κι αν αγαπάς τον άλλο τον οριοθετείς γιατί πρώτα πρώτα αγαπάς τον εαυτό σου και δε θες να υπερβαίνει τα εσκαμμένα σου, θες να σε σέβεται. Και δε με σεβάστηκες ως γυναίκα, αδερφέ, όταν δικαιώσες τα μπουκέτα του αρχιφασίστα στην άλλη, όσο και αν την σιχαίνεσαι (κι όχι πως εγώ τρέφω καμιά σημαντική εκτίμηση στο πρόσωπό της).
Και αν αγαπάς τον άλλο, κάτι προσπαθείς να του μάθεις, κάτι να μάθεις απ΄αυτόν. Και εγώ, αδερφέ, δεν έχω απολύτως τίποτα να διδαχτώ από το φασισμό και τους νεοναζήδες όταν λίγα χρόνια πριν κατέβουν τα χρυσαυγίτικα πογκρόμ στους δρόμους, ήδη είχα αποφασίσει πως το μερίδιό μου στις αντιπολεμικές ταινίες, για να σου πω το ελάχιστο, το έχω εξαντλήσει και πως δε χρειάζομαι να δω άλλες για να μου γίνει βίωμα τι πά' να πουν αυτά τα πράγματα.
Και αν αγαπάς τον άλλο, δεν θες να τον βλέπεις να τρώει τα μούτρα του. Κι εγώ, αδερφούλη, που έχω κάνει το ερωτηματικό φετίχ και την αμφιβολία δεύτερη φύση μου, τώρα όμως θα μου επιτρέψεις να έχω τη βεβαιότητα πως όποιος όχι υποστηρίζει, όχι δικαιολογεί αλλά έστω κι ανέχεται την ΧΑ σκάβει το λάκο τον δικό του και των παιδιών του, δε τρώει απλά τα μούτρα του.
Και αν αγαπάς τον άλλο παίρνεις τα ρίσκα σου για να τον σώσεις απ΄τον γκρεμό αν και μόνο αν είσαι απόλυτα πεπεισμένος πως για κει πορεύεται. Κι εγώ, αδερφέ, ξέρω πως αυτός είναι γκρεμός και για σένα και για μένα και για τα παιδιά μας. Και στην ανάγκη θα σε στερηθώ, αν είναι με αυτό τον τρόπο να καταλάβεις τι είπες εκείνη τη μέρα που σηκώθηκα να φύγω απ' το τραπέζι. Μέχρι να αναθεωρήσεις, εμένα ξέχασέ με από αδερφή σου.
Κι αν αυτό δεν είναι ένα γράμμα ιδιωτικό, είναι γιατί θέλω να πω πως πριν φτάσουμε στον εθνικό διχασμό και στον εμφύλιο έχουμε να αναλάβουμε ο καθένας την ευθύνη του απέναντι στον εαυτό του και στον δικό του άνθρωπο. Από κει ξεκινάει το αντιφασιστικό μέτωπο. Από το αίμα σου. Πριν χυθεί αίμα.






8 σχόλια:

Nefosis είπε...

Και το διαβάζει το μπλογκ ο αδερφός;

Ανώνυμος είπε...

και τι νομίζεις πως ειναι ο αδερφός; ένας άνθρωπος με τον οποίο έχεις τον ιδιο πατερα και την ιδια μανα. οχι πως ειναι λιγο, αλλά δεν σημαίνει οτι μπορεις να συμπορευτεις μαζι του. εγω μεγαλωσα με την ιδεα της αγιας οικογενειας και μου πηρε 800 χρονια να παραδεχθω στον εαυτο μου οτι απο τα 3 μου αδερφια, ο ενας ειναι μαλ@@@κας.

Ο Λύκος της Στέππας είπε...

Making perfect sense.

Ανώνυμος είπε...

Σπαρακτικό,πικρό,σκληρό,έντιμο...

Αλεξιάννα είπε...

Είναι μεγάλη γενναιότητα να απαρνείσαι έναν αγαπημένο σου άνθρωπο για να υπερασπιστείς τις ιδέες σου. Λίγοι το κάνουν και από αυτούς οι περισσότεροι πληγώνονται, αμφιβάλλουν στην πορεία, ίσως και να λυγίζουν. Όμως αγαπημένος άνθρωπος δεν σημαίνει απλά δεσμούς έρωτα ή αίματος. Πάνω απ' όλα τέτοια σχέση για να μπορεί να λεχθεί αγαπημένη ζητάει θαυμασμό κι εκτίμηση του προσώπου του άλλου.
Εύχομαι μέσα από την καρδιά μου να είναι παροδικό!

Γιώργος Κατσαμάκης είπε...

Εύκολο το βρίσκω να τα χώνεις σε εκείνον- γράφεις ελπίζοντας ίσως πως θα το διαβάσει (συνεχίζοντας έστω μια διαφωνία έντονη). Το δύσκολο είναι πως πολλοί άλλοι αδιάβαστοι χρυσαυγίτες δεν θα διαβάσουν ποτέ όσα γράφουμε εμείς ή η ιστορία. Σε μια συζήτηση του καλοκαιριού σε οικογενειακό τραπέζι επιτέθηκα σε ένα συγγενή που ρητόρευε για τη Χ.Α. Όταν το ρώτησα αν είναι φασίστας που τους υποστηρίζει έγινε έξαλος: "δεν με έχει πει ποτε κανείς εμένα φασίστα".... Είναι θλιβερό να βλέπεις τους δικούς σου ανθρώπους να χάνουν τη λογική τους.

J95 είπε...

Τι πάει να πει "μέχρι να αναθεωρήσεις"; Από πότε συγχωρείται η νεοναζιστική αποκτήνωση;

Niemandsrose είπε...

@nefosis, αν είχαμε κοινά αναγνώσματα μπορεί και να μην είχαμε χάος ανάμεσά μας. :(

@ανώνυμος, είναι αδερφός. Ό,τι και άλλο να είναι δεν παύει να είναι αυτό.

@Λύκος της Στέππας, Ανώνυμος2, Αλεξιάννα, ευχαριστώ που καταλαβαίνετε

@Γιώργο Κατσαμάκη, δεν ξέρω αν έχεις αδέρφια για να λες με τόση σιγουριά πως αυτό το πράγμα είναι εύκολο. Και μου κάνει εντύπωση που είσαι ο μόνος που το λέει, από όσους άφησαν εδώ και αλλού σχόλια και το συζητήσαμε γενικά.

@J95, πρέπει να είσαι σε φοβερά γόνιμη περίοδο τώρα που έχεις βρει εχθρούς