22/8/07

Εκσυγχρονισμός Copy Paste

Τα τελευταία 33 χρόνια κυβερνούν τη χώρα οι λεγόμενοι εκσυγχρονιστές αλλά εκσυγχρονισμό δεν έχουμε δει για πολλούς και διάφορους λόγους μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η διαφθορά, η οικογενειοκρατία, το πελατειακό σύστημα και άλλα φαινόμενα που έχουν διαβρώσει τον πολιτικό βίο.

Εδώ θα ασχοληθώ μόνο με μία μέθοδο που εφαρμόζουν στο εκσυγχρονιστικό ή μεταρρυθμιστικό τους έργο: το copy-paste που σοφά ο λαός ονομάζει άρπα-κόλλα. Την μέθοδο αυτή εφαρμόζουν κυρίως όταν πρόκειται να εισάγουν δυτικότροπες πολιτικές στο ιδιόμορφο πολιτικό και κοινωνικό γίγνεσθαι της Ελλάδας.

Η μέθοδος είναι πολύ απλή και έχει εγγυημένα ποσοστά αποτυχίας. Πώς εφαρμόζεται; Απορροφούν οι εκσυγχρονιστές πολιτικοί ένα κοινοτικό κονδύλι ή δέχονται μία κοινοτική οδηγία που τους λέει θα εφαρμόσετε το X πολιτικό μέτρο - στο γνωστό πνεύμα σύγκλισης. Αυτό το Χ μέτρο συνήθως πρόκειται για μία πολιτική που ενώ εφαρμόζεται για πολλές δεκαετίες στη δυτική Ευρώπη, για την Ελλάδα θα ονομαστεί παραδόξως "καινοτόμος πρωτοβουλία". Που βέβαια ούτε πρωτοβουλία που προήλθε από την αξιολόγηση των αναγκών της κοινωνίας είναι, είναι ούτε και καινοτομεί, μια που είναι περσινά ξυνά σταφύλια για τους εταίρους.

Έτσι λοιπόν οι πολιτικοί παραλαμβάνουν τα ευρωπαϊκά πακέτα που είτε φέρνουν ζεστό παραδάκι στη χώρα είτε απειλούν με ποινές σε περίπτωση μή εφαρμογής της οδηγίας. Άρα πάση τη θυσία πρέπει να μελετηθούν και να προσαρμοστούν στα ελληνικά δεδομένα.

Επειδή όμως οι πολιτικοί αυτού του τόπου είναι απασχολημένοι με μίζες, ρουσφέτια, ψηφοθηρία, κουμπαριές, εκκλησιασμούς, διαπλοκές, κρουαζιέρες με εφοπλιστές, τηλεοπτικά παράθυρα και άλλα που δε βλέπουν το φως της δημοσιότητας, και επειδή η μέρα 24 ώρες έχει όλες κι όλες, δεν τους απομένει χρόνος να κάτσουν να μελετήσουν τις οδηγίες της Ε.Ε. Λογικό.

Βάζουν λοιπόν τους αυλικούς να μελετήσουν τα ευρωπαϊκά πακέτα και να κανονίσουν το θέμα. Οι αυλικοί ως ευρωπαιο- ή αμερικανό-θρεμμένοι διαβάζουν σα καλά παιδιά τα πακέτα και μετά σχεδιάζουν την κατα παραγγελία εκσυγχρονιστική πολιτική, την οποία ο Υπουργός απλά υπογράφει.

Για παράδειγμα, κάπου πήρε το αυτί τους πως το σύγχρονο εκπαιδευτικό μοντέλο δε μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά σε ένα σχολικό εγχειρίδιο [για την πρωτοβάθμια και μέση εκπαίδευση] ή ένα ακαδημαϊκό σύγγραμα [για την τριτοβαθμια εκπαίδευση]. Διότι στο εξωτερικό και γενικά στα οικονομικά ανεπτυγμένα κράτη ο μαθητής και ο φοιτητής πρέπει να κατακτήσουν τη γνώση μέσα από μία συνθετική διαδικασία, ανατρέχοντας σε πολλές πηγές και τελικά γράφοντας ένα essay ή παρουσιάζοντας ένα project. Επειδή για να γίνει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα χρειάζονται εξοπλισμένες βιβλιοθήκες, πολυμέσα, υπολογιστές και πάνω από όλα ο εκπαιδευτικός να γίνει συντονιστής αντί μεταλαμπαδευτής της γνώσης, οι αυλικοί με τους άρχοντες το ερμήνευσαν αλά ελληνικά το όλο concept.

Σου λέει, το ελληνικό δαιμόνιο: "θα δώσουμε από ένα βιβλίο της Διδώς Σωτηρίου δωρέαν στον κάθε μαθητή, θα πάρουμε και μία τρελή προμήθεια από τον εκδοτικό οίκο για να βγάλουμε και εμείς το κάτι τι μας, θα κατευνάσουμε και τους δυσαρεστημένους από το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού, θα κερδίσουμε και καμια ψήφο για την πρωτοβουλία μας, και θα πούμε και στους ευρωπαίους εταίρους πως συμμορφωθήκαμε προς την οδηγία τους για να εισπράξουμε το πακέτο ή να μη φάμε το πρόστιμο".

Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα αρπακολλατζίδικης πολιτικής ανάμεσα στα δεκάδες που έχω εντοπίσει και φαντάζομαι θα έχετε παρατηρήσει κι εσείς.

Τώρα, αν ήθελαν πράγματι όλοι αυτοί οι υπερασπιστές του εκσυγχρονισμού ή μεταρρύθμισης [το ίδιο πράγμα είναι μόνο που τον πρώτο όρο τον χρησιμοποιεί το ΠΑΣΟΚ και τον δεύτερο η ΝΔ] να αλλάξει κάτι σ'αυτό τον τόπο θα έπρεπε να δράσουν διαφορετικά. Θα μπορούσαν να εφοδιάσουν τα σχολεία με βιβλιοθήκες και να προωθήσουν παράλληλα τον δανεισμό-αντί να βάζουν λουκέτα σε όσες τυχόν βιβλιοθήκες υπάρχουν. Θα έπρεπε να εξοπλίσουν τα σχολεία με υπολογιστές που να λειτουργούν και να έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ, θα έπρεπε σιγά-σιγά οι εκπαιδευτικοί να εκπαιδευτούν στα προοδευτικά εκπαιδευτικά μοντέλα, οι μαθητές να αρχίσουν να χρησιμοποιούν πολλές πηγές και όχι ένα εγχειρίδιο και να οργανωθούν ολοήμερα σχολεία, ώστε να υπάρχει χρόνος για όλα αυτά τα ευρωπαϊκά κόλπα να εφαρμοστούν.

Το συμπέρασμα όμως είναι πως είναι τόσο διεφθαρμένη η πολιτική ζωή που ακόμα και αυτοί που παρουσιάζουν εαυτούς αναφανδόν υπέρ του οικονομικά ανεπτυγμένου κόσμου, στην πράξη αρνούνται αυτό που πρεσβεύουν, γιατί δε μπορούν ανταποκριθούν στις συνέπειες του ευρωπαϊκού τους οράματος. Και είναι τόσο βαθιά η ανομία στην ελληνική κοινωνία που ακόμα και τα υψηλά κλιμάκια στα κέντρα λήψης αποφάσεων δε διστάζουν να εξαπατήσουν τις ευρωπαϊκές αγελάδες που τους ταϊζουν γάλα. Μόνο που, για να είμαστε δίκαιοι, το γάλα αυτό το έχουμε χρυσοπληρωμένο.

13 σχόλια:

kaltsovrako είπε...

H πρόταση σου εδιαφέρουσα και σωστή, μονάχα που θα έκανες άλλο ένα (τουλάχιστον) ακόμη post με τις ανομίες και ρεμούλες που θα συνέβαιναν (που θα συνέβαιναν σίγουρα) από τους εκσυγχρονιστές/μεταρρυθμιστές που θα νταλαβερίζονταν με τις βιβλιοθήκες, τους υπολογιστες κ.ο.κ. Και αυτό (που λέω) ενισχύει το συμπέρασμα που βγαζεις για το πόσο σαθρή και βαθιά είναι η διαφθορά στην κάθε μας πράξη, που αμέσως σκέφτηκα πως διάτανο μπορέι κάποιθος να βγάλει με αυτούς τις προτάσεις λεφτά.

:(

nologo είπε...

να βγει και μια κοινωτική οδηγία ότι απαγορεύονται οι μίζες και τα ρουσφέτια. και άλλη μία που να απαγορεύει να ξαναβγούν οι καραμανλοπαπανδρέοι κυβέρνηση. αλλά θα προτιμήσουν να μην ακολουθήσουν τις οδηγίες και ας πληρώνει ο πολίτης τα πρόστιμα.

exeisminima είπε...

Ξέρετε πόσες μίζες παίρνουν οι εξω από δω ευρωπαίοι και σε ποια μεγέθη;;
rose τα είπες όλα ειδικά για το βιβλίο.

Δεστε τώρα (τι να πρωτοδεί δλδ κενείς) τα προγράμματα που διαφημίζουν στη τβ περί ενίσχυσης των μικρών επιχειρήσεων.

Πώς;; 50% επιδότηση και το υπόλοιπο δάνειο από τις τραπεζούλες και ο φάκελος δωρεάν..

-Μα εγώ δεν θέλω να πάρω δάνειο, όχι κύριε θα καταθέσεις την αίτηση όχι σε κρατικό οργανισμό (περιφέρεια κλπ) αλλά στην τράπεζα υποχρεωτικά και θα σε αξιολογήσει η Τράπεζα.
- Μα τότε θα πάρω 20% επιδότηση αφού θα πληρώνω και τόκους δανείου....

ινδικτος είπε...

Παρόμοια φάση με τα Ματωμένα Χώματα είχε συμβεί όταν πήγαινα πέμπτη(νομίζω) δημοτικού το 1976 που μας είχαν δώσει για αναγνωστικό το Σαν Τα Ψηλά Βουνά του Ζ. Παπαντωνίου. Κάτι λεγόταν τότε (πριν 31 χρόνια λέμε) ότι ήταν η αρχή μιάς κάποιας μεταρρύθμισης, αλλά τελικά, απλά δεν είχαν προλάβει να τυπώσουν τα κανονικά βιβλία.

gerasimos είπε...

Αρκετά σχολεία είναι εφοδιασμένα με βιβλιοθήκες, και κάποια παιδιά δανείζονται και βιβλία. Όμως τι να σου κάνουν οι 10-15 ώρες ανάγνωσης των 3-4 βιβλίων που δανείζονται το χρόνο σε σύγκριση με χίλιες και βάλε ώρες μπροστά στις τηλεοράσεις; Δε μένει τίποτα. ΚΑΙ υπολογιστές με σύνδεση στο ίντερνετ έχουν: δεν έχεις παρά να μπεις σε οποιοδήποτε chatroom (πχ παλιότερα, πριν κλείσει, στο in.gr) οποιοδήποτε μεσημέρι να δεις μαθητές να μπαίνουν την ώρα του μαθήματος. Δε φτάνει μόνο η εφαρμογή αυτού ή του άλλου μέτρου, και οι υλικοτεχνικές υποδομές: το πρόβλημα είναι βαθύτερο, δυστυχώς, και αφορά και το ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ με τις υπάρχουσες υποδομές.

_ST_ είπε...

το χειροτερο με αυτην την διακομματική ομάδα που ουσιαστικά κυβερνάει την ερμη χωρα είναι ότι έχει ανάγει σε δική της παντιέρα και σύμβολο την αυθεντία -έστω του copy paste- και την αλλαζονεία που αυτή γεννάει..

tsaperdona είπε...

αυτό λέγεται clopy-paste



υγ μα να μην μαθαίνετε τίποτα σωστά εσείς τα νέα παιδιά??!!

Μαρία είπε...

Συμφωνώ και επαυξάνω! Μόνο χρυσοπληρωμένο; Κι έχουμε να δούμε ακόμα μέχρι τις εκλογές... Καλημέρες :-)

KitsosMitsos είπε...

Καταθέτω τη μικρή εμπειρία μου. Η φίλη μου δουλεύει σε μία συμβουλευτική εταιρία που διαχειρίζεται ευρωπαϊκά προγράμματα. Συνεχώς κατεβάζουν προτάσεις για επιδοτήσεις, παίρνουν τα έργα (φυσικά με μίζες), απορροφούν τα λεφτά της ΕΕ και κανέναν δεν ενδιαφέρει αν όντως γίνονται τα έργα! Μεγάλες αρπαχτές, ενώ η ανάπτυξη φυτοζωεί. Τέτοιοι είμαστε.

NIEMANDSROSE είπε...

@καλτσό, με τόσα αρπαχτικά στα κόμματα, έχω post να φαν κι οι κότες. Μόνο μη μου στεναχωριέσαι.

@nologo,προτείνεις να γίνουμε ακόμα πιο προτεκτοράτο;

@ίνδικτος, ένας διάσημος ακαδημαϊκός έχει πει πως οι μεταρρυθμισεις στην Ελλάδα πάσχουν από την κατάρα του Σίσυφου. Τι να πούμε κι εμείς;..

@gerasimos, αναφέρεσαι στα καλά σχολεία αστικών περιοχών, φαντάζομαι. Να σου πω λοιπόν τι κάνουν τις υποδομές: τα έχουν όλα κλειδωμένα, αχρησιμοποιήτα, εφαρμόζουν αυστηρούς εσωτερικούς κανόνες, πληρώνουν 3 φύλακες-επιστάτες, και έχουν μετατρεψει το σχολείο σε φυλακή προκειμένου να μη γίνει καμια ζημια στους εξοπλισμούς. Κατοχικό σύνδρομο; (τα είδα με τα μάτια μου στην έρευνα που έχω κάνει).

NIEMANDSROSE είπε...

@_st_, από χειρότερα άλλο τίποτα...

@tsaperdona, τό΄χεις με τις ατάκες-τό'χεις!

@μαρία, είναι η λιτότητα, το να σφίξουμε τα ζωνάρια και δε ξέρω τι άλλο. Αλλά για τα χαράτσια πληρώνει η Ελλάδα στην Ε.Ε. κουβέντα οι μπαγάσηδες.

@kitsomhtsos, χώσε!Στοιχεία, όχι αστεία! :)

gerasimos είπε...

Όχι, αναφερόμουν σε 2-3 συνηθισμένα δημόσια σχολεία που γνωρίζω (το αν έχει μπει ένα δημοτικό σχολείο στο πρόγραμμα 'κοινωνία της πληροφορίας' πχ εξαρτάται και από το αν έχει δραστήριους δασκάλους που την ψάχνουν τη δουλειά, όχι αποκλειστικά από το αν είναι 'καλό' - αυτό είδα στη συνεργασία μου με ένα τέτοιο συνηθισμένο σχολείο). Νομίζω ότι δίνουμε δύο διαφορετικές πλευρές του ίδιου νομίσματος: απ' τη μια η κακοδιαχείριση ή ακόμη και η σωστή διαχείριση που λαμβάνει χώρα όμως σ' ένα προβληματικό ευρύτερο πλαίσιο, κι απ' την άλλη το σύνδρομο της κατοχής που περιγράφεις.

tzonakos είπε...

Πριν ενα χρόνο περίπου, ζήτησαν τη βοήθειά μου απο ενα Δημοτικό Σχολείο για να αγοράσουν εναν εκτυπωτή, επειδη ο προηγούμενος απο την απραξία του καλοκαιριού τα είχε παίξει.
Ε, σαν "ειδικός" πήγα και βρήκα εναν εκτυπωτή σχετικά φτηνό, στα 70 ευρω νομίζω.
Τους το ειπα, ειπαν
"οκ πάρε τα λεφτά, φερ'τον "
και μου δωσαν 70 ευρω σε κέρματα !!!

Ρώτησα μετα μια δασκάλα γιατι αυτό, και μου απάντησε οτι το Υπουργείο δεν τους εχει εγκρίνει το κονδύλι ( μεσω Δήμων πάνε αυτα ) για τα αναλώσιμα, και τα κέρματα ηταν έρανος απο τους δασκάλους !!!

Για το Ιντερνετ του σχολείου δε, μου είπαν οτι απο το Υπουργείο τους είπαν :
"Μα σας βλέπω συνδεμένους"
και το σχολείο επι 1,5 χρόνο δεν ειχε Ιντερνετ !
( Σημειωτέον οτι υποτίθεται οτι για να κόψειτη γραφειοκρατία το ΥΠΕΠΘ, έδωσε λογαριασμό στο Ιντερνετ σε κάθε σχολείο. Το αν δούλευε όμως, άλλο θέμα )

Μετα λες copy/paste ... FORMAT θέλει !