6/11/07

Σκέψεις με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στα Ζωνιανά της Κρήτης

Με αφορμή το επεισόδιο μεταξύ Ζωνιανών και ΕΛ.ΑΣ. θέλω να σημειώσω μερικές σκέψεις.

Η κουλτούρα της Κρήτης διατηρεί ολοζώντανη την ιδιαιτερότητα της κυρίως γιατί είναι περιχαρακωμένη γεωγραφικά, πολιτισμικά, ιστορικά, γλωσσολογικά και πολιτικά. Αυτή η εσωστρέφεια αναπαράγει τον τοπικισμό σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα, τους "πανωελλαδίτες", όπως λέγονται στην κρητική ντοπιολαλιά. Η γενναιότητα ("αντριγειά"), η τόλμη, η τιμή, το να αψηφάς τον κίνδυνο και το θάνατο είναι εγγενή χαρακτηριστικά της κουλτούρας των ορεινών χωριών στα Σφακιά (Χανίων), τον Μυλοπόταμο (Ρεθύμνου) και το Μονοφάτσι (Ηρακλείου), περιοχές όπου παραδοσιακά παρατηρείται αυξημένη εγκληματικότητα και παραβατικότητα.

Το δίκαιο είναι μια υπόθεση που επίσης θεωρείται εσωτερική υπόθεση για τους κατοίκους των συγκεκριμένων, αλλά όχι μόνο, περιοχών. Επικρατεί η λεγόμενη αυτοδικία η οποία εδράζεται σε αυστηρούς κώδικες τιμής και ήθους. Έτσι, η εμπλοκή του απρόσωπου κράτους είναι προσβολή στα τοπικά ήθη.

Η εσωστρέφεια παρατηρείται και στη σχέση των συγκεκριμένων περιοχών με τα ΜΜΕ. Η εμπλοκή των μμε σε ό,τι θεωρείται εσωτερική υπόθεση εμποδίζεται. Για παράδειγμα, ένας κρότος αν ακουστεί στην Αθήνα θα βγουν τουλάχιστον δέκα αυτόπτες μάρτυρες στις κάμερες να πουν τα κλασσικά "ακούσαμε ένα μπάμ και πεταχτήκαμε έξω" κλπ. Αυτό στα χωριά που αναφέρομαι είναι ταυτόσημο της ρουφιανιάς και δεν επιτρέπεται.

Οι πολιτικοί που πιθανώς σήμερα θα βγουν να καταδικάσουν την αιματηρή συμπλοκή έχουν δεσμούς αίματος και κουμπαριές ("συντεκνιές") με τα χωριά αυτά. Γνωρίζουν ως τη ρίζα τους τα παραβατικά φαινόμενα. Γνωρίζουν ονομαστικά όλους τους κατοίκους των περιοχών αυτών μια που περιοδεύουν από σπίτι σε σπίτι ψαρεύοντας ψήφους. Γνωρίζουν ασφαλώς την παράνομη οπλοχρησία όταν οι πυροβολισμοί ("μπαλωθιές") συνοδεύουν απαραίτητα γάμους, βαφτίσεις ακόμα και κηδείες. Μάλιστα σε πολλές βαφτίσεις είναι οι ίδιοι οι πολιτικοί νονοί και βέβαια αυτόπτες μάρτυρες του πανδημικού φαινομένου της οπλοχρησίας. Γνωρίζουν τη νοοτροπία και την κουλτούρα των Μυλοποταμιτών. Γνωρίζουν και από πού βιοπορίζονται, ακόμα και όταν αυτό αφορά σε παράνομες μεθόδους. Και βέβαια εθελοτυφλούν αναπαράγοντας απλώς τις πελατειακές σχέσεις του πολιτικού συστήματος. Με άλλα λόγια, ενώ οι πολιτικοί έχουν άριστη γνώση των προβλημάτων της κρητικής υπαίθρου, δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να αναπαράγουν και να ενισχύουν τα ψηφοθηρικά αλισβερίσια και τα ρουσφέτια, να καμώνονται τους ανήξερους όταν προκύπτει θέμα, να καταδικάζουν υποκριτικά τα φαινόμενα βίας και παραβατικής συμπεριφοράς και να αφήνουν ουσιαστικά την Κρήτη στην τύχη της.

Ο οικονομικός μαρασμός της Κρήτης (1,2 , 3, 4, 5, 6 ) είναι ένας πάρα πολύ σημαντικός παράγοντας για την εμφάνιση παράνομης δράσης (εμπόριο ελαφρών ναρκωτικών, όπλων, ληστείες, τζόγος, μαστροπεία, ζωοκλοπές κ.α.) όπου οι συνθήκες το ευνοούν. Το γεγονός ότι η Κρήτη εισπράττει ψίχουλα σε σχέση με το τι αποδίδει από τις πλουτοπαραγωγικές της πηγές είναι αιτία σταθερής και όχι άδικης γκρίνιας για τους κατοίκους του νησιού. Κατηγορείται με άλλα λόγια το υδροκέφαλο αθηνοκεντρικό κράτος ότι στερεί στους κατοίκους του νησιού αυτά που δικαιωματικά τους ανήκουν.

Μάλιστα, κι αυτό είναι ανησυχητικό, νέοι άνθρωποι και δη από τις μεγάλες πόλεις του νησιού φλερτάρουν με την ιδέα της αυτονόμησης της Κρήτης το 2012 και επιστροφή στην Κρητική Πολιτεία αναζωπυρώνοντας τον τοπικισμό. Ας μη θεωρήσει κανείς πως το περιστατικό στο Παγκρήτιο Στάδιο ήταν μεμονωμένο. Όποιος έχει επαφή με την Κρητική νεολαία μπορεί να παρατηρήσει το πώς σύμβολα της Κρητικής Πολιτείας έχουν παρεισφρήσει μέσα στην καθημερινότητα των νέων. [Κλικ εδώ για μια εκτεταμένη διαδικτυακή κουβέντα που δυστυχώς όμως έχει λογοκριθεί αρκετά από τους διαχειριστές].

Έτσι το ελληνικό κράτος (που είπαμε πως αντιλαμβάνεται ως εχθρός παρά ως προστάτης) επιβάλλει την αστυνόμευση και την καταστολή ως το μοναδικό ουσιαστικό μέτρο επίλυσης των προβλημάτων που προκαλούνται από ένα πολυπαραγοντικό αιτιακό φάσμα. Η αύξηση της αστυνόμευσης αντιλαμβάνεται από κάποιους ως ρεβανσιστικό κατάλοιπο μιας δεξιάς κυβέρνησης προς ένα παραδοσιακά φιλοπασοκικό πληθυσμό. Από την άλλη, ας μη ξεχνάμε το άγριο μένος των ΤΑΕ, ΕΚΑΜ, ειδικών φρουρών κλπ όταν πρόκειται για αστυνομικές επιχειρήσεις στην Κρήτη. Η περίπτωση του άτυχου Ηρακλή Μαραγκάκη, ενός 22χρονου νέου που έπεσε νεκρός από τα πυρά ειδικού φρουρού των ΤΑΕ, είναι δηλωτική της κατάστασης.

Είναι αλήθεια ότι ο πολιτισμός λειτουργεί κατευναστικά στα αγκάθια της Κρητικής κουλτούρας. Για παράδειγμα, τα Ανώγεια που είναι ας πούμε η μητρόπολη για το Μυλοπόταμο και τις αποικίες, (πχ Μονοφάτσι) δεν εμφανίζει τέτοιες ακραίας μορφής παραβατικές συμπεριφορές. Είναι αλήθεια πως η συμβολή του Μάνου Χατζιδάκι, του Νίκου Ξυλούρη (Ανωγειανός ο ίδιος), του Ψαραντώνη, του Λουδοβίκου των Ανωγείων, του Βασίλη Σκουλά και πολλών άλλων ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών ήταν καθοριστική. Για παράδειγμα, εδώ και μια δεκαετία σχεδόν διοργανώνονται στα Ανώγεια τα Υακίνθεια ένα πολύ αξιόλογο θερινό φεστιβάλ ενώ έχουν έχουν ιδρυθεί λαογραφικά μουσεία και έχει οργανωθεί εμπόριο έργων λαϊκής τέχνης και αγροτουρισμός.

Παράλληλα όμως, δημιουργούνται και αναπαράγονται τα λεγόμενα "σκυλοκρητικά". Πρόκειται για μαντινάδες, έπη ολόκληρα, τα οποία αφηγούνται πολύ σύγχρονα περιστατικά συμπλοκής της ελληνικής αστυνομίας με τους Κρητικούς, εξυμνώντας προφανώς την ανδρεία των τελευταίων, σαρκάζοντας και περιφρονώντας το ρόλο των πρώτων.

Τέλος, επειδή απέχω από τις όψιμες υστερίες για ένα χρόνιο φαινόμενο και επειδή οι Κρητικοί έχουν πηγαίο χιούμορ θα κλείσω με μια μαντινάδα.

Εκάνανε μου τα ΕΚΑΜ σαρανταπέντε μπλόκα

μα δεν υπολογίσανε το τούρμπο στο Τογιότα.


47 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πάρα πολύ ενδιαφέρον. Ιδίως η αναφορά στις σύγχρονες μαντινάδες αλλά και την περίεργη ιστορία περί ανεξαρτησίας. Είχα κανείς την εντύπωση ότι η Κρήτη ήταν μονίμως σούπερ ευνοημένη, ιδίως επί ΠΑΣΟΚ, φαίνεται όμως πως κι εκεί υπάρχουν έντονα παράπονα κατά της Αθήνας.

μαριάννα είπε...

Η ανάλυσή σου με άφησε άφωνη. Με συγκίνησε η βαθύτατη γνώση της κατάστασης και ο τρόπος που την παρουσίασες. Έθιξες με τρόπο θαυμαστό ΟΛΑ, για όσα πονά η σημερινή Κρήτη. Όχι απλά συμφωνώ, μα σου βγάζω το καπέλο εντυπωσιασμένη!
Μακάρι να σε διαβάζανε οι έχοντες σχέση... ίσως να άλλαζαν κάποια πράγματα.
Αλλά είμαι σίγουρη ότι και να πέσει στην αντίληψη τους, θα κάνουν τις πάπιες, για τους γνωστούς λόγους.

Swell είπε...

Καλημέρα,

Ήταν καλοκαίρι, έκαναν διακοπές στη Κρήτη με μοτοσικλέτα. Ένα πρωί είδαν από ψηλά μια παραλία. Πήραν τον πρώτο χωματόδρομο που βρήκαν με κατεύθυνση την παραλία. 50 μέτρα μετά πετάχτηκαν μπροστά τους 5 κουστουμαρισμένοι τύποι-ντουλάπες με μαύρα γυαλιά και τους σταμάτησαν. Ρώτησαν που πηγαίνουν. Όταν το ζευγάρι απάντησε "στην παραλία" τους είπαν ότι δεν υπήρχε παραλία. "Μα αφού την είδαμε από ψηλά" είπαν. Τότε οι 5 κουστουμαρισμένοι άλλαξαν το τροπάριο και τους είπαν ότι δεν υπήρχε τίποτα να δουν στην παραλία. Στο τέλος τους υποχρέωσαν να φύγουν. Την ιστορία αυτή μου την έχει διηγηθεί το ζευγάρι. Αυτός δημοσιογράφος κι αυτή φωτογράφος με διεθνείς περγαμηνές. Η παραλία αυτή είναι δίπλα στους Καλούς Λιμένες. Το ποιά οικογένεια έχει επιχειρηματική δραστηριότητα εκεί, είναι γνωστό. Η οικονομική (και όχι μόνο) δύναμή της, είναι επίσης γνωστή. Η ενασχόλησή της με τα ναρκωτικά (με τραγικές συνέπειες ακόμη και για μέλη της οικογένειας) είναι κι αυτά γνωστά. Και η κοκαΐνη δεν είναι ελαφρό ναρκωτικό. Ούτε μπορεί να τη βρει κανείς εύκολα, ούτε φτηνή είναι. Εκτός εάν...

Ανεξάρτητα από την Κρητική νοοτροπία, με όλες τις παραδοξότητές της, μου είναι απολύτως σαφές ότι γι' όλα αυτά οι ευθύνες των τοπικών πολιτικών είναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ. Γιατί είναι τεράστια τα συμφέροντα: οικονομικά, ψηφοθηρία κ.λ.π. Και πάνω απ' όλα η δουλοπρέπεια των πολιτικών στους ισχυρούς.

geokalp είπε...

απόλυτα σωστή η άποψη περί συνεισφοράς/ανταπόδοσης της εκεί κοινωνίας προς τη χώρα!
είναι όμως κάπως "άτυχοι" που ζουν σ'αυτό τον παράδεισο, που και οι υπόλοιποι εκμεταλλευόμαστε ακόμα και με το να πηγαίνουμε ως τουρίστες!

φαντάζομαι ότι γνωρίζεις ότι η τοπική εκκλησία διαθέτει αυτονομία... τα υπόλοιπα όμως περί αυτονομίας τους έχουν περισσότερο σχέση με τη στρατηγική θέση του νησιού - θυμήσου μέχρι που έπιαναν τα αεροπλανοφόρα για το Ιράκ, χώρια τη Μεσόγειο...

το θέμα με τις φυτείες είναι γνωστό, αλλά έτσι γίνεται στο Γελλάντα... ανακαλύπτουμε την Αμερική - για δυο, άντε τρεις μέρες! Μετά δρα η μητσοτάκειος ρήση!
(ελπίζω μόνο να μην βάζουν πλέον και κόκες!)

πολύ καλό ποστ!

Ανώνυμος είπε...

"Η γενναιότητα ("αντριγειά"),... "
Κοίτα το να πυροβολείς τον άλλο πισώπλατα σε ενέδρα δεν είναι αντρίκιο, για πουστιά το κάνω περισσότερο. Όπως και να θεωρείς ότι μια ολόκληρη οικογένεια/σόι έχει ευθύνη αν ένα μέλος της παραβάτησε είναι συλλογική ευθύνη (η βάση του φασισμού). Αυτά τα περί δικαίου, τιμής, κτλ. τα ακούω βερεσέ.

"Ο οικονομικός μαρασμός της Κρήτης είναι ένας πάρα πολύ σημαντικός"
Ο ποιος;!!!!!!
Μην τρελλαθούμε τελείως τώρα. Εντάξυ μπορεί τα ορεινά χωριά (όπως τα Ζωνιανά" να είναι φτωχά, αλλά όχι και να μας λες ότι μια από τις πιο πλούσιες περιοχές της ελλάδας είναι φτωχή.

"Το γεγονός ότι η Κρήτη εισπράττει ψίχουλα σε σχέση με το τι αποδίδει από τις πλουτοπαραγωγικές της"
Αυτό είναι ένα πρόβλημα πολλών περιοχών της ελληνικής επικράτειας. Οι τελευταίοι πάντως που θα έπρεπε να διαμαρτύρονται είναι οι κρητικοί. Αυτοί ήταν που πήραν τη μερίδα του λέοντος από τα ολοκληρωμένα μεσογειακά προγράμματα (λεφτά της τότε ΕΟΚ) τη δεκαετία του 80. Είναι αλήθεια ότι στα επόμενα πακέτα της ΕΕ η Αθήνα πήρε τα περισσότερα, αλλά όχι και να διαμαρτύρονται οι κρητικοί. Έλεος.

"πως η συμβολή του Μάνου Χατζιδάκι"
Να μας έλεγες και πως ο Μάνος Χαντζηδάκις συνέβαλε ειδικά στην Κρήτη (και όχι εξίσου στην υπόλοιπη Ελλάδα) θα είχε ενδιαφέρον. Ο Χατζηδάκις ήταν μεν κρητικής καταγωγής (από τον πατέρα, γιατί από την μητέρα ήταν θρακιώτης, γεννήθηκε στην Ξάνθη όπου και έμεινε μέχρι τα 7 του χρόνια, και στη συνέχεια πήγε στην Αθήνα), αλλά ουδέποτε έμεινε στην Κρήτη, ούτε γεννήθηκε στην Κρήτη. Ο ίδιος είχε μια αλλεργεία σε οτιδήποτε τοπικιστικό ή εθνικιστικό. Θεωρούσε τον εαυτό του έλληνα πολίτη του κόσμου.

Niemandsrose είπε...

@chumba, είναι γενικότερη τάση της ελληνικής περιφέρειας να παραπονιέται για άνιση κατανομή των κονδυλίων και η Κρήτη δεν εξαιρείται. Μάλιστα συγκριτικά με τι αποφέρει, μάλλον αδικείται θα έλεγα.

@γητεύτρια, σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια αλλά κυριότερα για τη νηφαλιότητα που σπανίζει.

@swell, θίγεις άλλο ένα μείζον θέμα που δε το είχα κατά νου όταν έγραφα . Ευχαριστώ.

@geokalp, ποια είναι η μητσοτάκειος ρήση; :)

@xberliner, θα σου πρότεινα να ηρεμήσεις. Όπως λέω και στο τέλος οι υστερίες δε με αφορούν.
Για την οικονομία κάνε κλικ στα links που δίνω σε παρένθεση.
Για τον Μάνο Χατζιδάκι επίσης κάνε κλικ στο link που δίνω.
Για την "αντριγειά" και την πουστιά που λες, συμφωνώ πως ο Ηρακλής Μαραγκάκης σκοτώθηκε από σφαίρα στον σβέρκο. Πισώπλατα όπως λες.

geokalp είπε...

"σε δέκα χρόνια θα το έχουν/έχουμε ξεχάσει", για το όνομα μπρε...
εκεί κάπου το '92 με αφορμή τις συγκεντρώσεις...

geokalp είπε...

βιάστηκα και δεν έγραψα ότι πρόκειται για το όνομα της Μακεδονίας, sorry της ΠΓΔΜ ήθελα να γράψω... τα Σκόπια ντε!

Παρατηρήτηριο Πυλαίας είπε...

Καλά αυτα που λες αλλά η κατάστασ στα Ζωνιανά είναι μια υπερβολή μιας κατάστασης βλαχομαγκιάς που υπάρχει σε πολλές πτυχές της ελληνικής επαρχίας. Αυτή η βλαχομαγκιά εκφράστηκε πέρσι με τον πενταπλό φονικό στο Αγρίνιο. Απλά στην περίπτωση των Ζωνιανών αυτη η άποψη της άνδρειας και του θάρρους είναι συνυφασμένο με παραβατικές συμπεριφορές που ξεκίνησαν πολλά χρόνια πριν με την Ζωοκλοπή και συνεχίστηκαν με πιο προσοδοφόρες ευκαιρίες στο εμπόριο Ναρκωτικών και όχι μόνο.
Αυτά συνδιάζονται με την κουλτούρα των όπλων που κυριαρχεί στο νησί και κάνουν ενά εκρηκτικό κοκτείλ.

Για τον οικονομικό μαρασμό της Κρήτης διαφωνώ κάθετα. Είναι η πιο πλούσια περιοχή της Χώρας. Τι να πει η Ήπειρος δηλαδή?!

Πάντως για τα Ανώγεια που λες και την πολιτιστική τους αφύπνιση να σου πώ ότι αυτη την άποψη δεν την συμμαρίζονται Κρητικοί από άλλες περιοχές που ακόμη τους θεωρούν "Ζωοκλέφτες" και ντροπή της Κρήτης" και λεν πως έγινε και ο Ξυλούρης ήταν απο κει..

Niemandsrose είπε...

@geokalp, πώς είχα την εντύπωση ότι ήταν Θεοδωράκειος ρήση; ;)

@_st_, εμένα δε με ενδιαφέρουν οι χαρακτηρισμοί. Τι νόημα έχει να τους πω βλαχομάγκες ή βλαχοστιβαναρέους; Αντίθετα, προσπαθώ να καταλάβω το "εκρηκτικό κοκτέιλ", που λες κι εσύ, από όσες περισσότερες μπάντες μπορώ, αν και χλωμό. Για την οικονομία της Κρήτης παρέθεσα 6 links και δε μπορώ να γράψω διατριβή στο θέμα. Ισχύει πως ο κόσμος νιώθει αδικημένος και αυτό είναι σημαντικό.Τα Ανώγεια διαφέρουν πλέον. Ας μη κάνουμε ισοπεδωτικές γενικεύσεις. Το θέμα είναι πολύ ζόρικο για να εξαντληθεί σε ένα post και 10 σχόλια, δυστυχώς.

Ανώνυμος είπε...

Καλά τα λες μπρε συ κοπέλι.Φαίνεται όμως πως είσαι Κρητικάτσι και τσοι δικαιολογείς τσοι άτιμους.

Elli είπε...

Ο καθένας μας μπορεί να εξιστορήσει πάμπολλες διηγήσεις και παραμύθια αό την κρήτη. Το θέμα όμως δεν είναι απλά παγκρήτιο, ούτε καν πανελλήνιο, όπου αμορφωσιά και μύρια κακά έπονται....
Απλά κάποιοι έχοντες και κατέχοντες φροντίζουν να συντηρούν την κατάσταση χαμηλού νευματικού ειέδου για λίγες ψήφους. Τραγικό δεν είναι?

Niemandsrose είπε...

@ανώνυμος, πώς το κατάλαβες πως είμαι Κρητικάτσι; Από την προφορά; Δε τους δικαιολογώ καθόλου. Να καταλάβω προσπαθώ και να μη γίνομαι κατήγορος ανθρώπων και λαών.

@ellie, κι εγώ μ'αυτή την άποψη είμαι. Κάποιοι έχουν λόγους να αναπαράγουν την αμορφωσιά, κι όχι πως ο μορφωμένος είναι σώνει και καλά άνθρωπος...

Ανώνυμος είπε...

H γγ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα σε δηλώσεις αμέσως μετά τη συνάντησή της με τον πρωθυπουργό είπε ότι πρόκειται για φαινόμενο που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, που είχε τη στήριξη, την κάλυψη και τη συγκάλυψη από τοπικές, πολιτικές και αστυνομικές αρχές, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τα Ζωνιανά είναι μια μικρή κοινωνία, δεν είναι Μανχάταν. (in.gr)

Ανώνυμος είπε...

Εχω μείνει αρκετό καιρο στην Κρήτη (σε φίλους και συγγενείς) και μπορώ να πω ότι είναι ιδιαίτερος τόπος. Πάντως σε ό,τι αφορα την οπλοκατοχή και τις βεντέτες, καλώς ή κακώς (με τις σημερινές αντιλήψεις) θεωρούνται βίαιες, αδικαιολόγητες, απανθρωπες κλπ. Φυσικά καταλαβαίνω την αισθηση της αυτοδικιας των Κρητικών. Αλλα, δεν λύνονται όαλ τα προβλήματα τιμής μς αίμα..

Niemandsrose είπε...

@ανώνυμος των 4.54, μα ούτε εγώ, ούτε η Αλέκα ούτε κανείς λέει κάτι πέρα από το αυτονόητο. Είναι γνωστοί οι μηχανισμοί πάνω στους οποίους αναπαράγεται το έγκλημα.

@fidelio, αφού έχεις μείνει καιρό στην Κρήτη θα ξέρεις τι σημαίνει καζάνι που βράζει αλλά και ρακοκάζανο. :)

Ανώνυμος είπε...

στην κρητη και ειδικα σε αυτες τις περιοχες που ειναι συνηθες φαινομενο η αυτοδικεια οσοι βλεπουν τα ραδικια αναποδα το εχουν δουλεψει. σε αλλες περιπτωσεις "βλαχομαγκιας" στην υπολοιπη ελλαδα πανε και μερικοι σαν το σκυλι στ' αμπελι(βλ. αγρινιο). δεν νομιζω οτι αν πας στα ζωνιανα θα σε καθαρισουν στα καλα καθουμενα και οποιος το ισχυριστει αυτο ζει εκτος πραγματικοτητας.
οσον αφορα την ανεξαρτησια της κρητης παροτι εχω στενους δεσμους και βρισκομαι πολυ συχνα ομολογω οτι δεν το εχω ξανακουσει και πραγματικα μου φαινεται πολυ αστειο. ισως να ειναι καποιου ειδους λιακοπουλακηδων που το διακινει. αραγε εχουν σκεφτει αυτοι οι κυριοι ποση ωρα μετα την ανεξαρτησια της η κρητη θα γινει κυπρος;
τωρα για τον αστυνομικο τι να πω; μακαρι να ζησει και να βρει καμμια δουλεια της προκοπης, απ αυτες που δεν ανακατευονται σε ξενα πιτερα.

chic in greek είπε...

Αν στο κείμενό σου όπου γράφεις Κρήτη, Κρητικοί κλπ γράψεις αλβανόφωνοι του Κοσσόβου, ή της ΠΓΔΜ ή Απχάζιοι ή οποιαδήποτε άλλη ομάδα φοβικών νεάτερνταλ που καλύπτονται πίσω από παρερμηνείες της παράδοσης και στρεβλές έννοιες της 'γενναιότητας' (να μαζευτούμε καμιά 40αριά διαταραγμένοι να τα βάλουμε με κάποιαν κακομοίρη που προσπαθεί να κάνει τη δουλειά του) ή της 'τιμής' (θηλυκό της οικογένειας που ξεπαρθενιάστηκε πριν παντρευτεί είναι πουτάνα και θέλει σφάξιμο) κλπ … δεν θα αλλάξει τίποτα στο νόημα του, πίστεψέ με. Σε κάθε περιοχή Ανατολικά των Βαλκανίων θα βρεις πληθώρα τέτοιων γελοίων αναχρονισμών. Δυστυχώς Διαφωτισμό πέρασε μόνο η Ευρώπη.

haridimos είπε...

Εξαιρετικότατη η τοποθέτησή σου niemandrose.

το όλο σκηνικό με το συνδυασμό επέκτασης της οπλοχρησίας, παραβατικών συμπεριφορών, χασισοκαλλιέργειας, και των κρητικοσκυλάδικων* που αναδείχθηκαν και ανέδειξαν (λογικότατο) το φαινόμενο, είναι της τελευταίας 15ετίας. Ουσιαστικά η πτώση του τείχους του Βερολίνου και τα καλάσνικοφ που έγιναν είδος ευκολοεύρετο ήταν το σημείο καμπή.

*Άλλο ένα δείγμα :
"Ο άντρας πάει φυλακή, μόνο για τρεις αιτίες,
έγκλημα, ζωοκλοπή & χασισοφυτείες".


@ gucamole.
Διαφωτισμό πέρασε μόνο η Ευρώπη, γιατί μόνο η Ευρώπη είχε Μεσαίωνα. Ούτε ο Αραβικός κόσμος, ούτε Κίνες-Ινδίες-Ιαπωνίες, ούτε Ινκας-Μάγιας-Αζτέκοι, ούτε και οι Βαλκάνιοι είχαν Μεσαίωνα.
Η Κορσική ή η Σικελία είχε διαφωτισμό, αλλά δεν αλλάζουν οι συμπεριφορές. Και οι ρομ στο Ζεφύρι αντίστοιχες συμπεριφορές έχουν, ενώ και στην Ήπειρο δεν υπάρχουν λιγότερα Καλάσνικοφ.
Δε συζητάω για το χιλιοπαιγμένο θέμα με τις πινακίδες. Δεν έχω δει πουθενά σε κανένα χωριό στην Ελλάδα, ΜΗ πυροβολημένες πινακίδες. Όλα τα πιτσιρίκια, εκεί μαθαίνουν σκοποβολή..

chic in greek είπε...

haridimos said:
Διαφωτισμό πέρασε μόνο η Ευρώπη, γιατί μόνο η Ευρώπη είχε Μεσαίωνα. Ούτε ο Αραβικός κόσμος, ούτε Κίνες-Ινδίες-Ιαπωνίες, ούτε Ινκας-Μάγιας-Αζτέκοι, ούτε και οι Βαλκάνιοι είχαν Μεσαίωνα.
----------------------

Ινκας-Μάγιας-Αζτέκοι μάλλον δεν πρόλαβαν και εδώ που τα λέμε δεν ήταν και κανένας φοβερός πολιτισμός. Αραβικός κόσμος βρίσκεται σε μόνιμο μεσαίωνα τους τελευταίους αιώνες. Κίνες-Ινδίες-... μια χαρά αρκεί να ανήκεις στο 1% του πληθυσμού που ξέρει να γράφει και να διαβάζει. Βαλκάνια ... δεν πρόλαβαν να περάσουν μεσαίωνα και διαφώτηση γιατί αλληλοσκοτώνονταν. Η Κορσική και Σικελία ... η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα.

haridimos είπε...

Aγαπητέ μου, επειδή η Δυτική Ευρώπη ήταν στο Μεσαίωνα από όλες τις απόψεις, δε σημαίνει πως ήταν και ο υπόλοιπος γνωστός κι άγνωστος τότε κόσμος.

Newborn Doomstalker είπε...

Σωστά τεκμηριωμένη δουλειά πάνω στις σκέψεις σου. Στο blog μου, παραθέτω τις απόψεις μου πάνω στο ίδιο το περιστατικό και τί το προκάλεσε.

Συμφωνώ πως η οργή, μόνο ύβρη είναι και τίποτα παραπάνω. Την κάθε περιοχή της Ελλάδας, μπορείς μόνο αν τη ζήσεις να την κρίνεις. Έχω ζήσει σε αρκετές και για μεγάλα χρονικά διαστήματα και το έμαθα. Καλά είναι παντού και όμορφα. Δεν μπορώ ως εκ τούτου να κατανοήσω από τη μια τον άκρατο τοπικισμό ορισμένων και από την άλλη τους μύδρους ενάντια των εθίμων και των παραδόσεων που διακρίνουν κάποιες περιοχές.

Γιατί για παράδειγμα δεν κατακρίνει κανείς τους Αναστενάρηδες ως "μαζόχες"; Έχουν λόγους που το κάνουν. Λόγους όμως που ίσως να είναι πιο κοντά στα βιώματά μας κάτω από το γενικότερο πρίσμα της κοινής θρησκείας και άρα πιο κατανοητοί.

Η οπλοκατοχή όμως είναι ένας άλλος παράγοντας. Εκτός από τον παράγοντα της ζήλειας που εγείρει μέσα σε ορισμένους - γιατί να αφήνουν τους Κρητικούς και που τα βρίσκουν τα όπλα οι κερατάδες;- είναι και δύσκολο σε μια ηθικά αλλοτριωμένη κοινωνία όπως αυτής των μεγάλων πόλεων να γίνει κατανοητό πλεον το αίσθημα της αυτοδικίας για την "τιμή".

Σαφώς όμως στην περίπτωση των Κρητικών, ο έξω από την Κρήτη κόσμος πιάνεται από μικρά ποσοστιαία παραδείγματα. Η Κρήτη έχοντας μεγάλες πόλεις, έχει αυτά τα συναισθήματα σε χειμερεία νάρκη σχεδόν. Μόνο σε "ψηλά χωριά" θα βρεις ανθρώπους που ζουν με τον βιβλικό "οφθαλμός αντί οφθαλμού". Αυτά τα παραδείγματα προβάλλονται όμως από τα MME γιατί έτσι "πουλάνε" διαφημιστικό χώρο και χρόνο. Ο σύγχρονος Ευριπίδης, θα έκανε σκηνοθεσία σε δελτία ειδήσεων.

Σχετικά με το νόμο της σιωπής στην Κρήτη, όπως κι εσύ είπες είναι επιβεβλημένος παντού και σε κάθε χωριό. Τα εν οίκω μη εν δήμω. Παντού όμως στην Ελλάδα. Και ακολουθεί το ενδο-χωρικό κουτσομπολιό. Όχι όμως μπροστά στους "ξένους".

Να κλεισω με την αναφορά στην αυτονόμηση του νησιού. Ναι, καλλιεργείται καιρό τώρα ένα τέτοιο κλίμα στους νέους πόλεων και χωριών. Σίγουρα είναι αρκετοί - αν και μικρή σε ποσοστά μειοψηφία - που το θέλουν πραγματικά. Άλλοι πάλι που το λένε για πλάκα και δεν το εννοούν. Αν όμως κάτσεις να τους εξηγήσεις τί σημαίνει Κρητική Κοινοπολιτεία και τί είναι αυτή η σημαία που εναγκαλίζουν, αλλάζουν ζρώμα και μυαλά. Αν όχι αμέσως, λίγο μετά.

Η σημαία αυτή, δεν είναι άλλη παρα μια προσωρινή εφεύρεση. Όταν για το μεσοδιάστημα που η Κρήτη θα πέρναγε από τους Τούρκους στην Ελλάδα - το καθεστώς ήταν Συμμαχική επιτήρηση με Τούρκο διοικητικό τοποτηρητή - αναρτηθηκε ως σημαία αυτό το έκτρωμα κατ' εμέ, το οποίο συμβολίζει το νησί, χωρισμένο σε 3/4 Γκιαούρηδες και 1/4 Οθωμανούς πολίτες. Εξ' ου και το κόκκινο τετράγωνο με το αστέρι. Συμβολίζει την επικυριαρχία των Τούρκων, όσο λίγοι κι αν είναι, πάνω στους Ραγιάδες.

Η απόσχιση, είναι κάτι που μόνο με το φανατισμό των "Μπαοκτσήδων", των "Γαύρων" και των λοιπών "οπαδών" μπορεί να παρομοιαστεί και αν πρέπει να αντιμετωπιστεί, μόνο με την παιδεία και την καταπολέμηση της ανεργίας μπορεί να κατασταλεί. Δεν είναι ένα υποβόσκων κίνημα σαν των Κορσικάνων.

Να παραθέσω και δύο συνδέσμους που θα ήθελα να χαρακτηρίσετε:

http://ns.goobergunch.net/wiki/index.php/Hellenic_Confederation

http://www.freewebs.com/nscrete--/needlessoutrage.htm

Χάρηκα για τη γνωριμία.

tzonakos είπε...

Περιγράφεις πολυ καλά το γιατι και το πώς εχει η Κρητική κοινωνία αυτες τις συμπεριφορές.
Δεν κατάλαβα αν παίρνεις θέση ως προς το αν ειναι δικαιολογημένες.
Η υπόλοιπη Ελλάδα ισως αισθάνεται φοβισμένα απέναντι σε όποιον ειναι απο την Κρήτη. Μπορεί να εχει κανα όπλο κοντά του, πού ξέρεις ;
Συμφωνώ με τον ST_ μεν αλλα όχι με τον όρο "βλαχομαγκιά", θα θελα κάποια άλλη λέξη.
Αλλα πάλι, δεν μπορώ να ισοπεδώνω τα πάντα επειδή κάποιοι απο τους κρητικούς ειναι *μπιπ*, δεν ειναι όλοι, ασχετα αν εμένα μου τυχαν απ ολα τα είδη και θυμώνω με τους *μπιπ*.
Κρατώ τα καλά τους αλλα αν θέλουν αυτονόμηση τότε στο χάρτη θα κολλήσω ενα αυτοκόλλητο πάνω στο νησί. Αρκετά.

χαμογελο είπε...

Δεν έχω το χρόνο να διαβάσω όλα τα σχόλια αλλά έχω κάποιες παρατηρήσεις... Κυρίως όσο αφορά τον οικονομικό μαρασμό. Η κρήτη είναι η ποιό πλούσια περιοχή της ελλάδας... από άποψη ότι έχει τα καλύτερα εισοδήματα κτλ... Πάντως αυτή πιστεύω ότι είναι και η ουσία του προβλήματος... η οικονομία ειναι ο τουρισμός.. και αυτός είναι συνέπεια για την νοοτροπία του έυκολου χρήματος κτλ.ιδιαίτερα στις ποιό νέες γενίες. Αυτή η νοοτροπία απλώς "εξελίχτηκε" στις αγροτικές περιοχές ανάλογα..

Alexandros είπε...

Αυτό που έχω καταλάβει εγώ , από τα λίγα που διάβασα και άκουσα (τηλεόραση έχω να δω 5 μέρες και δεν ξέρω τι έχουν πει)είναι ότι σε ορισμένες περιοχές της Κρήτης κάποιοι εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου (παραγωγή και διακίνηση ναρκωτικών , μαφία , προστασία σε μαγαζιά και επιχειρήσεις , ληστείες κ.α) εκμεταλεύονται το "αυτοδιοίκητο" που έχει εφαρμοστεί εδώ και χρόνια (αγνοώ τους τροπους που αυτή η κατάσταση παγιώθηκε), και δρουν ανεξέλεκτα , πλουτίζοντας.
Κάνω λάθος;

s_pablo είπε...

Μάλιστα. Εύκολα κρίνουμε, εύκολα χαρακτηρίζουμε. Για να λέμε τα πράγματα όπως έχουν, δεν έχω ακούσει κανέναν να κακοχαρκτηρίζει τους Ανωγειανούς. Γενικά είναι φιλόξενοι άνθρωποι και πολλές φασαρίες δεν κάνουν.

Επίσης, δεν υπάρχει κανείς Ρεθυμνιώτης που να μην παρακαλάει εδώ και καιρό να κατέβουν τα ΕΚΑΜ. Ας λέει ότι θέλει η μαντινάδα, την τελευταία φορά που κατέβηκαν έπεσε άγριο ξύλο κι έβλεπες καπεταναίους ξυρισμένους και με χαβανέζικα πουκάμισα.

Το "άβατο" των Ζωνιανών το δημιούργησε ένας άνθρωπος με την πολιτική κάλυψη που παρείχε σε κάθε κοινό εγκληματία, ο φόβος των ανθρώπων και η γενική ασυδοσια που χαρακτηρίζει ολόκληρη την περιοχή της Κρήτης.

Το πρόβλημα ειναι δεκαετιών, το γνωρίζουν όλοι και έγινε χειρότερο όταν μπήκαν στη μέση τα σκληρά ναρκωτικά. Για όσους δεν γνωρίζουν το όλο σκηνικό ξεκίνησε από μια έρευνα για κοκαϊνη.

Τέλος, για τον οικονομικό μαρασμό της Κρήτης είναι μισή η αλήθεια. Το πρόβλημα δημιουργείται κυρίως από αυτήν την ομάδα των, και καλά αγέρωχων, Κρητίκαρων που λυμαίνονται τα κοινοτικά κονδύλια εδώ και χρόνια και με πολιτική και "κοινωνική" κάλυψη πλουτίζουν εις βάρος των τίμιων αγροτών και κτηνοτρόφων.

Κάτι που πρέπει να γίνει οπωσδήποτε κατανοητό. Στα Ζωνιανά ζούν περίπου 1000 άνθρωποι. Στα γύρω χωριά (Αξό, Λιβάδεια κλπ) άλλοι τόσοι. ΔΕΝ είναι όλοι εγκληματίες. Μιλάμε για μια μικρή μειοψηφία που δημιουργεί όλη αυτή την ιστορία και καταστρέφει την εικόνα ολόκληρου του νησιού.

Ανώνυμος είπε...

Μεταξύ σοβαρού και αστείου:
Όσοι φλερτάρουν με την ιδέα της αυτονόμησης της Κρήτης το 2012 και επιστροφή στην Κρητική Πολιτεία να ξέρουν πως εκτός από τη Κρήτη θα πάρουν και τους Έλληνες Κρητικούς πολιτικούς (Οικογένια Μητσοτάκη, Κεφαλογιάννη κλπ).

Το "αυτονομιστικό σετ" περιλαμβάνει γη, πολιτικούς, δημόσιο χρέος, Μητσοτάκη κλπ. :)

ΔΙΟΝΥΣΟΣ είπε...

Ποια χασικαλλιέργεια και ποιά λεβεντιά. Τα Ζωνιανά χρησιμοποιήθηκαν για εμπόριο κοκαίνης και όπλων σε ένα πλούσιο οικονομικό υπόβαθρο όλης της Κρήτης.Πρόσφατα ο Δήμαρχος Μαλλίων δέχτηκε απειλές γιατί δεν διευκόλυνε τους προστάτες.Πριν ένα μήνα στο ιστολόγιο του Μανουσάκη η Γενική Συνέλευση των κατοίκων Βραχασίου αγανακτούσαν για τις καταπατήσεις βουνών εις βάρος τους από τον κλίκα 200 ατόμων, καταζητούμενων. Πτώσεις ελικοπτέρων και κλοπές ΑΤΜ με μπολντόζες είναι γραφικά φολκλόρ;; Σκεφτήτε τι τραβάν οι γυναίκες τους και τα πολλά παιδιά τους, οι διορισμένοι υπάλληλοι από το κράτος ταχυδρόμοι, δασκάλες, παπάδες. Οι εφοπλιστές φίλοι τους πολλές φορές δεν καταλαβαίνουν την τόση "βουκολική" τρομοκρατία".....

industrialdaisies είπε...

Το θέμα είναι τεράστιο. Εδώ διάβασα ένα μικρό κομμάτι κι από τις δικές μου σκέψεις -και πολύ χάρηκα γιατί, τελικά, είναι δύσκολο μέσα σε όλη αυτήν την υστερία των μουμουετζήδων, αλλά και του δυτικότροπου πολιτισμού και τρόπου ανάπτυξης, να συναντήσεις απόψεις διαφορετικές, που τολμούν να πιστεύουν κάτι διαφορετικό.

Πήζω κι ελπίζω προς το παρόν. Ελπίζω σύντομα να καταφέρω να αφήσω αξιοπρεπές σχόλιο.

Προς το παρόν... καλημέρα!

Niemandsrose είπε...

@nag, τα ξένα πίτερα... :)

@guacamole, ας μην είμαστε ισοπεδωτικοί. Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις του xrysostomos.

@haridimos, σ'ευχαριστώ. Είναι τόσο πολυδιάστατο το θέμα που ούτε τα μισά δεν έχω πιάσει, δυστυχώς.

@newborn doomstalker, πάρα πολύ ενδιαφέρουσα τοποθέτηση. Κι εγώ χάρηκα που βρεθήκαμε!

@tzonakos, τους ψίθυρους για αυτονόμηση τους βλέπω ενταγμένους στο ευρύτερο πλέγμα και έτσι είναι κατανοητοί αλλά όχι βέβαια δικαιολογημένοι. Το θέμα είναι να μη γινόμαστε ελαφρά τη καρδία κατήγοροι.

@χαμόγελο, δεν έχω υπόψη μου κάποια πηγή που να δείχνει την Κρήτη ως την πλουσιότερη περιοχή, αλλά εν πάσει περιπτώσει σημασία έχει πως οι Κρητικοί παραπονιούνται πως το ελληνικό κράτος τους έχει ξεχασμένους. Συμφωνώ πως ο γρήγορος πλουτισμός υποδαυλίζει αντικοινωνικές συμπεριφορές αλλά δε παύει να έχει τις ρίζες του σε βαθύτερα κοινωνικά αίτια που η κρατική αμεριμνησία άφησε να βαθύνουν επικίνδυνα.

Niemandsrose είπε...

@alexandros, δε ξέρω αν κάνεις λάθος. Αλλά εμένα δε με ενδιαφέρει να κατηγορώ να τους χαρακτηρίσω εγκληματίες γιατί δεν είμαι δικαστής. Αντίθετα, με ενδιαφέρει να δω όσο το δυνατόν πληρέστερα το φαινόμενο και να το κατανοήσω.

@s_pablo, αν αναφέρεσαι σε μένα νιώθω πως είσαι άδικος, μια που οι χαρακτηρισμοί είναι κάτι που αποφεύγω συστηματικά. Όσο για τα "πανωγραψίματα" που αναφέρεις δεν βγήκαν από τις τσέπες των μεν για να μπουν στους δε. Μάλιστα είναι γνωστό πως το κράτος έκανε τα στραβά μάτια για να πέσει χρήμα στην ύπαιθρο.

@ανώνυμος/η, συμφωνώ απόλυτα! :)

@dionysos, το θέμα είναι πως η κρητική λεβεντιά εννοείται και ως αντίσταση και ανυπακοή στην αστυνομία και μάλιστα σε σώματα όπως οι Ειδικοί Φρουροί κλπ. Και για να σου δείξω τι εννοώ θα παραθέσω σε επόμενο post την απομαγνητοφώνηση σχετικών μαντινάδων. Όσο για τους διορισμένους που λες, αρκεί να σου πω πως εκπαιδευτικοί σε τέτοιες περιοχές έχουν αρνηθεί το διορισμό τους από φόβο. Όμως, το κράτος τι κάνει αλήθεια για ένα τόσο χρονίζον πρόβλημα;

@industrialdaisies, σε περιμένω σα ρόδο στο μαντήλι... :)

Unknown είπε...

H μαντινάδα είναι απόδειξη όχι μόνο της διατήρησης, αλλά και της προσαρμογής και του εκσυγχρονισμού των κοινοτήτων αυτών στη σύγχρονη πραγματικότητα...όπως και η
"στο 4 επί 4 έβαλα κοτσαδόρο,
να βολοσύρω έναν κριγιό να σου τον κάμω δώρο"

s_pablo είπε...

@ροδον

Φυσικά και δεν αναφερόμουν σε σένα...

Εκνευρίζομαι μόνο με την ευκολία που βγαίνουν τα συμπεράσματα όσων μένουν μακρυά από το πρόβλημα και ασχολούνται επιδερμικά και για λίγες μέρες με ένα πρόβλημα που κάποιοι το ζουν καθημερινά (αναφέρομαι σε ΜΜΕ, πολιτικούς και διάφορους σχολιαστές σε διάφορα μέσα).

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ενδιαφέρον post.
Η λογοκρισία που αναφέρεις σε κάποιο σημείο έγινε απαραίτητη παρά το οτι γίνεται προσπάθεια να υπάρχει ελεύθερος διάλογος.

Niemandsrose είπε...

@antoniskokorikos, συμφωνώ και γι'αυτό το σημερινό μου post. :)

@s_pablo, νομίζω πως πολλοί είναι θύματα της ασύδοτης βλακείας της τηλεόρασης και της πολιτικής καφενείου...

@greekalert, έχετε δίκιο. Μόνο που νομίζω θα ήταν καλύτερο να αφήνατε όλα τα σχόλια αφού ξετυλίχθηκε μια τόσο μεγάλη συζήτηση. Και συγνώμη αν ακούστηκε προσβλητική η παρατήρησή μου για "λογοκρισία".

greekalert είπε...

Δεν ακούστηκε προσβλητική :) Απλά θεωρήσαμε οτι έπρεπε να περιοριστούν κάποια πράγματα , δεν ήταν πολλά πάντως :)
Να'σαι καλά, πολύ ωραίο και το σημερινό σου post

Μαύρος Γάτος είπε...

Του Ζωνιανού ο τράχηλος ζυγόν δεν υπομένει
με το που βλέπει τα ΕΚΑΜ σαν κάτι να παθαίνει

ρίχνει του πέντε κουμπουριές με τη δεξιά τη χέρα
με το ζερβό κραδαίνει του την Άγια Μαχαίρα...

Ανώνυμος είπε...

To nhsi mas exei dysfhmistei poly ton teleftaio kairo. Einai alhtheia oti ego san krhtikos den iksera oti ta zwniana htan mia toso epikindynh perioxh.Tora to ematha apo tis eidiseis. Gia to thema aneksarthsias to titheis lathos.Ego san krhtikos nai yposthrizo aftonomia gia ton topo mou alla panta se epipedo oikonomiko opos kai poloi alloi krhtikoi. Kai tha ithela na po oti an anakalypta pote oti piso apo afto to aftonomistiko kinhma vriskontai ksenes dynameis kai theloun na kanoun kako sto nhsi moy den tha to afhsoun oi krhtikoi na ginei afto! An kryvontai ksenes dynameis piso apo afto den tha to kataferoun! Den prepei na anakatevetai kaneis se afto to thema. Emas tous krhtikous prepei na endiafferei mono. Esy niemandsrose eisai apo krhth?

Niemandsrose είπε...

@greekalert, στο press gr όμως άλλα λέτε βρε παιδιά! :)

@μαύρος γάτος, μ'όλη τη συμπάθεια (για να μην πω αδυναμία) που σου έχω αντράτσι μου, αυτά που έγραψες λέγονται ανοστιές στον τόπο μου. :)

@krhtikos, πώς το θέτω λάθος; Θα έπρεπε να το αποκρύψω; Είμαι από την Κρήτη και μάλιστα με καταγωγή από τα μέρη που αναφέρω. Αλλά αυτό σε τι σου χρησιμεύει;

Ανώνυμος είπε...

den m xrisimevei se tipota. kala ola afta pou les alla den katalava yposthrizeis aneksarthsia gia th krhth? Den einai ligo akraia h leksh aneksarthsia? Aftonomia kala tha itan.

Niemandsrose είπε...

@krhtikos, ούτε αυτονομία, ούτε ανεξαρτησία. Όπως γράφω όλες αυτές τις αποσχιστικές τάσεις τις θεωρώ ανησυχητικές. Όμως αντί να αρχίσω να κατηγορώ όσους εμφανίζουν τέτοιες τάσεις, προτιμώ να προσπαθήσω και να καταλάβω το υπόβαθρο.

greekalert είπε...

NIEMANDSROSE δεν λέμε άλλα
απλά είμαστε δύο οι βασικοί διαχειριστές στο greekalert
ο ένας είναι ο καλός και ο άλλος κακός...άσχημο δεν έχουμε!

Ανώνυμος είπε...

Chumba, ghteytria, swell, geokalp, xberliner, niemanderose, st, ellie,
fidelio, nag, guacamole, haridimos,
newborn doomstalker, tzonakos, αλεχαντρος!, industrialdaisies, dionysos, s-pablo, antoniskokorikos, krhtikos...

Έχει κανεις μια εξηγηση για το παραπανω φαινομενο? Δεν ξερουν να γραφουν ελληνικα το ιδιο τους το ψευδωνυμο, και παρ' ολα αυτα ασχολουνται με ενα ελληνικο θεμα!
Τι ακριβως νουμερα ειναι αυτα?
Σε ποιο τσιρκο εργαζονται? Και πού εμαθαν τοσο καλα ελληνικα? Προκειται για ταλαντουχους αλλοδαπους? Και αν ναι, γιατι τοσο ενδιαφερον για ενα ζητημα που αφορα μονο τους Ελληνες?

Παρακατω, ακουλουθει ενα κειμενο γραμμενο για το γκρηκαλερτ. Νομιζω οτι καλο ειναι να διαβαστει και εδω.
---- :

Kουραστηκα λιγακι να τα διαβασω ολα, ομως ειπα οτι αυτο ειναι μεσα στις υποχρεωσεις του καθε Ελληνα.

Παρακαλω σας να προσεξετε μερικα πολυ σοβαρα σημεια ( αν και οχι με την σειρα που θα επρεπε ):

Μην εχετε εμπιστοσυνη στον Δημαρατο. Δεν γνωριζει Ιστορια, και ειτε αθελητα ειτε επιτηδες, παρουσιαζει μερικα πραγματα τελειως στρεβλα. Μιλαω κυριως για το ταχα μου δηθεν βυζαντινο... "φεγγοβολημα"! Απαξιωστε τον οπως του αξιζει!

Δεν ξερω ποσοι ειναι στην πραγματικοτητα οι κρητικοι Ελληνες που ελαβαν μερος με σχολια. Ομως οποιος δεν ξερει να γραφει ελληνικα, δεν δικαιουται να μιλα ουτε ως εκπροσωπος Κρητης ουτε ως κατοικος της υπολοιπης Ελλαδος.

Προφανως, οπως και στην υπολοιπη Ελλαδα, ετσι και στην Κρητη υπαρχουν αλλοδαποι. Δεν προκειται να τους δωσουμε σημασια ο,τι κι αν πουν. Εκεινα τα σχολια που προξενησαν σε ολους μας εμετο, προερχονται απο τετοιους αλλοδαπους που κρυβονται πισω απο την ανωνυμια. Το ποιοι ειναι οι εχθροι που βρισκονται μεσα στην Ελλαδα, και εχουν ελληνικα διαβατηρια, φαινονται απο μακρυα.
Αν θελουν, μπορουν να παρουν τον Αveroff και να πανε απο κει που ηρθαν. Εδω, παραμυθια δεν θα ξαναπουλησουν.

Αυτες λοιπον οι κρυφοχαμουρες που μιλησαν με θερμη για μια αυτονομια, και μετα βλεποντας με τρομο οτι θα τους παρει η "μπαλα", το γυρισαν σε οικονομικη ανεξαρτησια και αυτοδιοικηση, εκτος των αλλων, δεν παρουσιαζουν καμια διαφορα ως προς την συμπεριφορα τους με καθε κοινο και θρασυδειλο ΕΚΒΙΑΣΤΗ ΑΛΗΤΗ.
Δλδ, ή θα μου δωσεις "τοσα", ή θα σου δημιουργησω προβληματα...

Υπαρχουν 1700 χωρια που ζουν σε φτωχεια. Υπαρχουν 1700 χωρια που δεν εχουν Μετρό, Αττικη Οδο και αλλα διαφορα τετοια. Κανενας τους δεν επιασε στο στομα του τη λεξη αυτονομια. Διοτι τη λεξη αυτη την πιανουν στο στομα τους μονο τα αλλοδαπα τσογλανια.

Αντιθετως, οι Ελληνες νοιωθουν ευχαριστηση οταν ομορφαινει η πρωτευουσα της Ελλαδος. Ειτε κατοικουν στην Αλλονησο, ειτε στη Λημνο, ειτε στην Καρπαθο.

Οι Ελληνες νοιωθουν ομορφα οταν η Κυβερνηση λαμβανει ΔΙΚΑΙΑ μετρα υπερ νησιωτων, πχ μεσω μειωμενου ΦΠΑ.

Οι Ελληνες, (αντιθετως), αισθανονται μια χαρα οταν βλεπουν στα Ευρωπαϊκα Παντοπωλεια να φιγουραρουν Ελληνικα Προϊοντα που προερχονται απο την υπεροχη Κρητη, ανεξαρτητα αν αυτοι δεν εχουν ΠΑΤΗΣΕΙ ΚΑΝ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ.

Οι αλλοδαποι που ζουν στην Κυπρο, τωρα, φερονται ακριβως οπως και οι αλλοδαποι στην υπολοιπη Ελλαδα: ως λυσσασμενα σκυλια και καθολου αλλιως!

Οσο για την κρητικη ιδιαιτεροτητα σε ηθη και γλωσσα... Ας μας πουν αν εννοουν τα σκατολατινικα των βενετσιανων που λυμαινονταν την Κρητη τοσα χρονια, και ας μας εξηγησουν επισης γιατι κανουν ταχα οτι δεν γνωριζουν την ληστρικη τους παρουσια στο νησι, σε αντιθεση με τους μογγολους που τους ξερουν και τους μνημονευουν καθε λιγο και λιγακι.
Μηπως στην πραγματικοτητα ειναι βενετσιανοι οσοι εδω μεσα κανουν propagare για αυτονομηση - και επιπλεον γραφουν και γκρηκλις?
Και εξ αλλου ποια ειναι τα ιδιαιτερα ηθη? Το οτι ζωγραφιζουν με διαφορετικη τεχνοτροπια τις φατσες των εβραιων "προφητων" - αυτων που απειλουσαν οτι την Κρητη θα την κανουν "βοσκη προβατων" ?
Αυτα ειναι τα ιδιαιτερα "ηθη" σας, αλλοδαπα γομαρια?

Για τους αμερικανους εχω να πω, οτι μια και εχουν τοσο χρονο στη διαθεση τους και φτιαχνουν σχεδια για την περιοχη για να περασει η ωρα τους, δεν πανε να κλεψουν λιγο πετρελαιο απο την Σιβηρια ή καμια κλεμμενη μερσεντες απο την Αλβανια και μετα να το κανουν και ταινια να κονομησουν? Κλεφτες ηταν μια ζωη, και ως κλεφτες θα αντιμετωπιζονται.

Εξω, αλητες! Και μην ξεχασετε να παρετε μαζι σας και τους αθλιους μπολσεβικους σαβουρες-αρχηγους σας. Στην Ελλαδα δεν σας θελουμε.

-Χιλιες φορες ανωνυμος, παρα ενας πιθηκος ψευδωνυμος-

Ανώνυμος είπε...

Αν έχεις το θάρρος της γνώμης όπως λές έλα στείλε το email σου να επικοινωνήσουμε που λές οτι δεν είμαι κρητικός καράβλαχε. Έλα να σου δείξω τη ταυτότητα μου. Να σιωπήσεις. Γρόθε. Μάθαμε τώρα .. Ημαστε έλληνες.. ήμαστε έλληνες.. Κρητικοί, Βλάχοι, Πόντιοι, ρωσοπόντιοι έιμαστε Έλληνες. Όταν χρησιμοποιούν οι Ελλαδίτες το " έιμαστε όλοι Έλληνες" έιναι σαν να θέλουν να υποβαθμίζουν τη κουλτούρα μας τη Κρητική που έιναι πολύ πλούσια απο την Ελλαδίτικη. Σκάστε λοιπόν που σας πείραξε οτι η κρήτη έχει αυτοδιάθεση και προσδιορισμό. Μας ζηλέυετε και προσπαθητε να πολεμήσετε τη κουλτούρα μας με το να λέτε "έιμαστε όλοι Έλληνες". Το μάθαμε... παρακάτω..

Ανώνυμος είπε...

Τετοιο ζωον δεν εχω ξανασυναντησει σαν αυτον που υπογραφει krhtikos.
Ουτε που καταλαβαινει τι γραφουν οι αλλοι, ουτε και ξερει τι του γινεται, γενικα.
Ισως να λεγεται venecianaci, αλλιως δεν εξηγειται η τοση χαζομαρα του. Το μεγαλυτερο δειγμα αυτης της χαζομαρας, ειναι οτι νομιζει οτι οσα γραφτηκαν παραπανω, γραφτηκαν γι' αυτον ειδικα!

Εν συνεχεια πιστευει οτι οι υπολοιποι Ελληνες τον ζηλευουν!!!
Ομως οι Ελληνες ποτε δεν ζηλεψαν ανοητους και βλακες. Μονο το κεφαλι τους κουνανε. Τετοια καταντια, πώς να τη ζηλεψει κανεις? Τον διαβεβαιωνω επισης, μια και το εφερε ο λογος, οτι μπορει να ζωγραφιζει αν θελει, με τον ιδιο θαυμαστο τροπο που το εκανε και ο Ντομινικο, οσους εβραιους προφητες μπορει, και του ευχομαι να βρει μαλακες αγοραστες να τα οικονομησει γερα.
Εμεις δεν προκειται να ζηλεψουμε τετοια καταντια, καθυστερημενο νουμερο.

Οσο για την "υποβαθμιση", πώς γινεται να μπορει καποιος να υποβαθμισει απο μακρυα κατι που ειναι ή ανυπαρκτο ή υποβαθμισμενο ή τελειως ΑΓΝΩΣΤΟ? Με τηλεπαθεια?

Αν ηταν ετσι ευκολη η υποβαθμιση, ολοι οι ανταγωνιστες στους διαφορους τομεις, θα υποβαθμιζαν αλληλους με τη μεγαλυτερη ευκολια.

Σα να λεμε, απο ωρα σε ωρα, να περιμενουμε να υποβαθμισουν τον Φειδια, τον Αριστοτελη, τον Φιλιππο, την Σπαρτη, τις ελιες Καλαμων, και ο,τι τους μπαινει στο ματι!

Σαν να λεει, οτι αν υπαρξει αξιολογο λογοτεχνικο εργο στην Κρητη, θα βγει ενας πονηρος απο την Ευβοια, πχ, και θα πει: Οχι στην κρητικη λογοτεχνια! Και ολοι εμεις οι υπολοιποι θα τον ακουσουμε, λες και τον εχουμε μπατζανακη!
Τι χορταρι καπνιζει τελικα αυτος ο βλαξ?

Ανώνυμος είπε...

ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ...

Το ενδιαφέρον που επιδείκνυαν ανέκαθεν οι εβραίοι για την παρουσίαση της Κρήτης ως κέντρο του «Ιουδαϊκού Πολιτισμού» είναι πασίγνωστο. Για την ενίσχυση αυτών των ανυπόστατων θεωριών τους, οι σιωνιστές μετέρχονται διάφορα μέσα, ανάμεσα στα οποία εντάσσεται και η ρίψη προκηρύξεων με εμπρηστικό περιεχόμενο σε κάθε γωνιά του νησιού (Αύγουστος 1977).

Η εκδήλωση ενός ενεργού ενδιαφέροντος για την προσάρτηση της Κρήτης από οργανωμένα σιωνιστικά κέντρα, γίνεται ολοφάνερη κατά την μεταπολεμική περίοδο, σε μία μεταιχμιακή δηλαδή εποχή, κατά την οποία συντελείται η οριστική μετάβαση της Ελλάδας στη σφαίρα επιρροής των Ηνωμένων Πολιτειών. Το 1975 η αθηναϊκή εφημερίδα «Αθηναϊκή» (26-6-1975) απεκάλυπτε σε δημοσίευμά της ότι από το 1963 οι ισραηλινές μυστικές υπηρεσίες, επιδίδονταν στη δημιουργία σεναρίων, τα οποία στόχευαν στη συγκρότηση αυτονομιστικών κινήσεων στην Κρήτη.

Η απόπειρα της διεισδύσεως των σιωνιστικών κεφαλαίων, στην Κρήτη είχε γίνει ήδη ορατή με την προσπάθεια της εβραϊκής εταιρείας «Λίττον», να αναλάβει την οικονομική ανάπτυξη της νήσου. Παρά την προσωρινή αποτυχία τους να επιτύχουν έναν τόσο εμφανή στόχο, οι σιωνιστές δεν πτοήθηκαν.

Αργότερα η επίσης εβραϊκή εταιρεία «Ακριτέθ» θα επιτύχει την επιζητούμενη διείσδυση, αναλαμβάνοντας σχεδόν το μονοπώλιο των κρητικών χαρουπιών και κρασιών. Εδώ αξίζει να γίνει μνεία και στην αυτονομιστική δραστηριότητα που ανέπτυξε μεταπολιτευτικά ομάδα 6 εβραίων στα Χανιά, λόγος ο οποίος έγινε και η αιτία της απελάσεώς τους, ενώ άπλετο φως στις σιωνιστικές ραδιουργίες ρίχθηκε το 1976, όταν ο καταδικασθείς από δικαστήριο του Ηρακλείου αυτονομιστής Ε. Ράμελ, αποφυλακίσθηκε κατά τρόπο ανεξιχνίαστο, για να γίνει αργότερα γνωστό ότι επρόκειτο για αξιωματικό της εβραϊκής μυστικής υπηρεσίας Μοσάντ.

Κατ' αυτό τον τρόπο έθεταν σε εφαρμογή τα σιωνιστικά σχέδια που απέβλεπαν στην αυτονόμηση της Μακεδονίας και της Κρήτης, σχέδια τα οποία είχαν δει το φως της δημοσιότητας ύστερα από μία σειρά δημοσιευμάτων της εφημερίδας «Αθηναϊκή» σύμφωνα με τα οποία το Ισραήλ είχε συστήσει από το 1971 έναν οργανισμό με διεθνείς προεκτάσεις, στον οποίον είχε ανατεθεί η υλοποίηση ακριβώς αυτών των αποτρόπαιων ανθελληνικών σχεδίων.

Όταν οι εβραίοι προπαρασκεύαζαν ποικιλότροπα, την επίθεση του Αττίλα το 1974 στην Κύπρο, κάποιος μη γνώστης της πραγματικότητας, δεν θα μπορούσε να φανταστεί την συμβολή του Ισραήλ στην διάπραξη των τουρκικών θηριωδιών, η οποία αποτελούσε μία έμμεση μορφή προβολής διεκδικητικών αξιώσεων στην Κύπρο. Οι υπουργοί Εξωτερικών Αμύνης των ΗΠΑ Κίσινγκερ και Σίσκο αντίστοιχα, οι οποίοι γνώριζαν τις κινήσεις των Τούρκων ήταν εβραίοι. Επίσης κατά τη διεξαγωγή της τουρκικής αποβάσεως (Αττίλας Ι) τις επιχειρήσεις συντόνιζε ισραηλινό πολεμικό πλοίο εφοδιασμένο με τέλειο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Ακόμη και το 2000 όλοι όσοι ασχολούνταν με το κυπριακό ζήτημα ήταν εβραϊκής καταγωγής. Αυτό ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο πρέσβης της Κύπρου στο Τελ-Αβίβ Π. Ευθυμίου. Συγκεκριμένα, κατά τον πρέσβη, ο υπουργός εξωτερικών της Αγγλίας Ρίκφιντ, ο ειδικός απεσταλμένος του ΟΗΕ Φαϊσάλ, ο πρώην υφυπουργός εξωτερικών των ΗΠΑ Χόλμπρουκ, η πρώην προϊσταμένη του Μ. Ολμπράϊτ, αλλά και ο πρώην υφυπουργός εξωτερικών Χ. Ροζάκης είναι εβραϊκής καταγωγής. 'Όπως άλλωστε και οι Σίσκο, Κίσινγκερ κ.ά.

Τα προηγούμενα χρόνια την ίδια ακριβώς τακτική υιοθέτησαν οι εβραίοι και στο θέμα της Κρήτης. Είναι δε βέβαιο, ότι σε ανύποπτο χρόνο, οι σιωνιστικές επιβουλές κατά της Κρήτης, θα εκδηλωθούν εκ νέου, δεδομένου ότι οι σιωνιστές εργάζονται θέτοντας μακροπρόθεσμους στόχους.

Η Κύπρος για να επικαλεσθούμε ένα απτό παράδειγμα το οποίο συμβάλλει στην πληρέστερη κατανόηση αυτής της τακτικής, είχε τεθεί στο στόχαστρο από το 1896-97, οπότε επέρχεται η χρεοκοπία της Ελλάδος και η υπαγωγή της στον Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο.

Από τότε έχουν παρέλθει εκατό περίπου χρόνια και ακόμη η κατάσταση γύρω από αυτό το ζήτημα παραμένει ασαφής και ρευστή. Το μόνο βέβαιο στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι η Ελληνική αυτή νήσος χάνεται βαθμιαία, εξαιτίας της ορατής πλέον αμερικανοεβραϊκής επιβολής. Δεν αποκλείεται λοιπόν, ανάλογη έκβαση να λάβουν αργότερα το Μακεδονικό ή το Κρητικό ζήτημα, στα πλαίσια ενός εδαφικού διαμελισμού της Ελλάδος, ο οποίος προβλέπεται από τους σιωνιστές.

'Ηδη οι εβραίοι, μεταπολεμικά και εντεύθεν, καταβάλουν διαρκείς προσπάθειες, για να πείσουν ότι η Κρήτη αποτελεί πανάρχαιη ιουδαϊκή εστία. Η επιδίωξη αυτή εστιάζεται σε μία προπαγανδιστική διαδικασία ψευδεπίγραφων επιστημονικών ερευνών, στα πλαίσια των οποίων εντάχθηκε και η κυκλοφορία του βιβλίου «Ιουδαϊκή Κρήτη». Η συγγραφή του ήταν έργο του εβραίου καθηγητή και στελέχους της Μοσάντ Ανκόρι, η δε έκδοσή του εξυπηρετούσε προφανείς σκοπιμότητες.

Παράλληλα με το σιωνιστικό αυτό σύγγραμμα που πλαστογραφούσε βάναυσα τις ιστορικές καταβολές του κρητικού πολιτισμού, προκειμένου να εδραιώσει τα ψευδώς υποστηριζόμενα από τους εβραίους, πραγματοποιήθηκαν αλλεπάλληλες μυστικές επισκέψεις εβραϊκών πλοίων στο θαλάσσιο χώρο της Κρήτης. Οι επισκέψεις αυτές είχαν τον χαρακτήρα ερευνητικών ταξιδίων και αποσκοπούσαν στην δήθεν πραγματοποίηση υποθαλάσσιων ερευνών, με σκοπό την ανακάλυψη αρχαιολογικών ευρημάτων τα οποία θα καταδείκνυαν την εβραϊκή ιστορία της Κρήτης.

Ο Τζβη Ανκόρι, προκειμένου να ενισχύσει την ανυπόστατη αυτή θεωρία του, συμμετείχε σε όλα τα κρητολογικά συνέδρια, στα πλαίσια των οποίων πραγματοποιούσε επιστημονικές ανακοινώσεις.

Αρχικά επιδίωξή του ήταν να καταστήσει αποδεκτό το ιστορικό ψεύδος ότι ο Μινωικός όσο και ο Μυκηναϊκός Πολιτισμός προήλθαν από εβραίους. Στην πορεία της ιστορικής παραχαράξεως και πλαστογραφίας όμως, καθώς διαπίστωνε ότι οι επιστημονικοφανείς ανακοινώσεις του ετύγχαναν μία γενικής ανοχής, διεύρυνε το αρχικό σχέδιο εβραιοποιήσεως των νησιών του Αιγαίου πελάγους και της Κρήτης, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτό και την Σπάρτη. Η ασέβεια μάλιστα και το θράσος του Ανκόρι δεν είχαν όρια, αφού δεν δίστασε να καταφύγει στην επίκληση κίβδηλων επιχειρημάτων, ανάμεσα στα οποία ήταν και το εξωφρενικό ότι ο Γεώργιος Πλήθων ήταν εβραίος!

Ασφαλώς και το διαστρεβλωτικό έργο του Ανκόρι δεν διεξαγόταν σε άγονο έδαφος. Οι ευνοϊκές συνθήκες για την παρουσίαση αυτής της ανυπόστατης θεωρίας, είχαν διαμορφωθεί ήδη από το 1965 με μία σειρά άρθρων του εβραίου αρχαιολόγου Σάϋρους Γκόρντον, ο οποίος υποστήριζε αντιεπιστημονικά τη σημιτική προέλευση του Μινωικού Πολιτισμού.

Η ανάμειξη του Ανκόρι στο «ερευνητικό» αυτό θέμα κατά τρόπο διαστρεβλωτικό, γίνεται κατανοητό ότι δεν ήταν πρόσκαιρη. Αποτελούσε αναπόσπαστη πτυχή ενός ευρύτερου ανθελληνικού σχεδίου το οποίο υφίσταται και προβλέπει, μεταξύ των άλλων, την απόσπαση της Κρήτης, μόλις οι συγκυρίες το επιτρέψουν, από τον Ελλαδικό χώρο.

'Ηδη έχουν εκδηλωθεί και άλλες συναφείς κινήσεις. Ειδικότερα έχει παρατηρηθεί από τον ελεγχόμενο από τον σιωνισμό βρετανικό τύπο, η παρουσίαση της Κρήτης ως ανεξάρτητης από την Ελλάδα. Χαρακτηριστική επ' αυτού είναι η περίπτωση της εβραϊκής ιδιοκτησίας αγγλικής εφημερίδας «Sunday Times», η οποία σε αγαστή σύμπνοια με το ευρωπαϊκό κανάλι EURONEWS, σε πίνακα που δημοσιεύει καθημερινά παρουσιάζοντας τις θερμοκρασίες που επικρατούν στις πρωτεύουσες των μεσογειακών κρατών, παρουσιάζει την Κρήτη ως ανεξάρτητη χώρα. Ανάλογη είναι και η κατάσταση που παρουσιάζεται στον τομέα των συγκοινωνιών (λόγου χάρη «Κρητικές Αερογραμμές»).

Λόγω της σοβαρότητας της σημασίας του εν λόγω θέματος, το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ εκδηλώνεται ως αξίωση των εβραίων να διεκδικούν την προέλευση του Kρητικού πολιτισμού αλλά ακόμη και να υποστηρίζουν τη σημιτική προέλευση των Kρητών, γεγονότα τα οποία αμφότερα είναι ψευδή, ανιστόρητα αλλά και προσβλητικά για τον Ελληνισμό, θα πραγματοποιήσουμε μία σύντομη ιστορική αναφορά η οποία καταδεικνύει την ανθελληνική δράση των εβραίων (και) επί του κρητικού ζητήματος, πέραν των όσων ανεφέρθησαν στην εισαγωγή αυτού του κειμένου.

Aνέκαθεν οι εβραίοι τηρούσαν ανθελληνική στάση, κανόνας από τον οποίο βέβαια δεν εξαιρούνταν οι εν Κρήτη ευρισκόμενοι Σήμιτες. Από το 1204 μ.Χ. η Κρήτη τελούσε υπό ενετική κατοχή. Κατά την χρονική περίοδο 1204-1669, πολλές φορές οι Κρήτες επεδίωξαν την απελευθέρωση της νήσου δια της εξεγέρσεως, επαναστατικές κινήσεις οι οποίες πάντοτε κατεπνίγησαν στο αίμα με τη συμβολή των Λατίνων ιερέων αλλά και των εβραίων κατοίκων του Ηρακλείου.

Ο Β. Ψιλάκης στο βιβλίο του «Ιστορία της Κρήτης» (Χανιά, 1909, σελ. 160), επ΄ αυτού μεταξύ των άλλων αναφέρει: "η πολυάριθμη τότε των εβραίων εν Χάνδακι κοινωνία δυσμενώς διακείμενη προς τους ορθοδόξους Χριστιανούς, επηύξανε την σύγχυσιν, ραδιουργούσα, ωτακουστούσα και προδίδουσα και συνετέλει και αυτή ου μικρόν εις την δείνωσιν των πραγμάτων".

Ο A. Haudecoeur (Εισαγωγή στο ‘Hippolyte Noiret’, σελ. 12 κ.ο.κ.) αναφέρει περί των εβραίων τα ακόλουθα: ‘έχοντες δική τους συνοικία, ιδιαίτερες συνθήκες ζωής και περιβολή, οφείλαν να φέρουν στο εξωτερικό τους ένδυμα σήμα όμοιο με το Ο, σε μέγεθος άρτου. Αυτοί ήσαν τοκογλύφοι και έμποροι, συχνά δε η Ενετική Γερουσία εψήφιζε νόμους εναντίον τους περιστέλλοντας τον τόκο των δανείων, απαγορεύοντας τα αθέμιτα κέρδη και βοηθώντας τους οφειλέτες'.

Ακόμη και αυτοί οι Ενετοί είχαν εκπλαγεί από την δολιότητα των εβραίων, σε σημείο μάλιστα το Μέγα Ενετικό Συμβούλιο να απαγορεύσει στους εβραίους (1423 μ.Χ.) να διαμένουν στην Ενετία για διάστημα περισσότερο των 25 ημερών, όπως επίσης απαγόρευσε στους εβραίους να δανείζουν με τόκο χρήματα στους Ενετούς. Οι εβραίοι ωστόσο, κατά πάγια τακτική τους, συνήψαν καλές σχέσεις με τους Ενετούς, ώστε να έχουν το ελεύθερο να εκμεταλλεύονται τους υπόδουλους ΄Έλληνες, όπως άλλωστε έπρατταν και καθ΄ όλη τη διάρκεια της τουρκοκρατίας.

Επανερχόμενοι στη σημερινή κατάσταση, είναι γνωστό ότι οι εβραίοι προσπαθούν να μεταβάλλουν το ιδιοκτησιακό καθεστώς μεγάλων εκτάσεων στην Κρήτη, αγοράζοντας τεράστια κτήματα, προκειμένου να διεισδύσουν αποτελεσματικότερα και να επηρεάσουν τη ζωή της Κρήτης. 'Όμως οι όποιες μεθοδεύσεις τους, θα έχουν την κατάληξη εκείνης του πράκτορα της Μοσάντ Ε. Ράμελ, καθώς θα προσκρούσουν στην σθεναρή αντίθεση των Ελληνοπρεπών κατοίκων της Κρήτης, όλων εκείνων που υπερήφανοι για την Ελληνική καταγωγή τους, δεν ανέχονται να διαχέονται σενάρια περί δήθεν σημιτικής καταγωγής του κρητικού πολιτισμού.

http://truth.freeforums.org/topic-t585.html

Ανώνυμος είπε...

Στον εθνικοφρωνα φιλο μας:
Η Κρητη δεν εχει καμια φορολογικη ελαφρυνση οπως θα επρεπε λογω του νησιωτικου χαραχτηρα της περιφερειας.
Τον ΦΠΑ τον πληρωνουμε ΟΛΟΚΛΗΡΟ!
Το παραμυθακι ειναι ωραιο,εχει και μπαμπουλα,αλλα εμεις μεγαλωσαμε πια και δε μασαμε.
Οποιος κρινει το σαπιο μεχρι το κοκκαλο νεοελληνικο(αθηναικο) κρατος ειναι ανθελλην-ξενος-μπασταρδος και ισως μυστικος πρακτωρ(!!)
Εμας οι παππουδες επαναστατησαν κατα των Οθωμανων και φωναζαν για το 10% που πληρωναν στον Σουλτανο.Τωρα τα λεφτα μας τα μοιραζομαστε 50-50 με τον Σουλτανο του Μαξιμου αλλα δε πρεπει να μιλαμε.Ουτε για τα πακετα απο την ΕΕ που διαχειριζεται αυτος και οι κολητοι του.
Μετα τα οσα ειπωθηκαν τον Νοεμ του 2007 απο τα ΜΜΕ της αθηνας για τους κρητικους τα πραγματα εχουν αλλαξει πολυ.Το φιλοτιμο μας στερεψε...