Πάλι στο μπλογκ του Old Boy.
Την πρωτη φορά με τα κανονικά τους νικνέιμ, τώρα ανώνυμοι. Την πρωτη φορά, με αφορμή ένα ομολογουμένως εριστικό και ειρωνικό σχόλιό μου, μου επιτέθηκαν διάφοροι σχολιαστές. Αν και δε μου άρεσε το ομαδικό πνεύμα της επίθεσης και η τροπή που πήρε, ωστόσο ήξερα με ποιους μιλάω και δεν ένιωσα εντελώς μαλάκας. Δεν ένιωσα δηλαδή ότι έχω να κάνω με κουκουλοφόρους.
Τη δεύτερη φορά, πάλι με αφορμή ένα ειρωνικό αλλά όχι εριστικό σχόλιό μου, κάποιος "ανώνυμος" άρχισε να μου επιτίθεται με βλακώδη σχόλια που φιλοδοξούσαν να εμφανίζονται ως ειρωνικά (αγνοώντας πως η ειρωνεία είναι για επιδέξιους...εγκεφάλους). Του απάντησα, καλώς ή κακώς, στο περίπου ότι η επίθεσή του δε με ενοχλεί αλλά με ενοχλεί το γεγονός πως είναι κάποιος από μας και κάνει sign out το προφίλ του ώστε να αφήνει ανώνυμα τις χαζοκακιες του. Που από χαζοκακιες όμως γίνανε χοντροκοπιές και αναγκάστηκα να σβήσω τα, κατά τα άλλα καθόλου υβριστικά, σχόλιά μου ώστε να αφήσω τον κουκουλοφόρο να τραμπουκιζει μόνος του. Να εκτονώνει το θυμό του μόνος του, ακριβώς όπως έχει μάθει προφανώς να εκτονώνει και τη λίμπιντο του.
Το θέμα μου βέβαια δεν είναι ο συγκεκριμένος αλλά το εξής δίλημμα: Ως κάτοχος ενός μπλογκ θα πρέπει να αφήνει κανείς σε κοινή θέα σχόλια που στρέφονται προσωπικά σε κάποιον άλλο σχολιαστή ή να τα σβήνει. Με άλλα λόγια τι θα έκανα εγώ στη θέση του Old Boy; (Για την ιστορία, ο ολντ δε τα έσβησε, αλλά στο τέλος ζήτησε από τον ανώνυμο να πάει αλλού να τσακωθεί).
Το πρόβλημά μου έχει τρεις απαραίτητες συνθήκες: 1. ο σχολιασμός να προέρχεται από κάποιον που δεν αποκαλύπτει καν τη διαδικτυακή του ταυτότητα, 2. ο σχολιασμός να είναι υβριστικός, κακοπροαίρετος κλπ, 3. το σχόλιο να στρέφεται προσωπικά όχι κατά του ιδιοκτήτη του μπλογκ αλλά εναντίον κάποιου σχολιαστή ή προσώπου που δεν έχει πρόσβαση στη διαχείριση των σχολίων .
Κάποιοι βάζουν moderation και επιλέγουν τι θα περάσει. Εγώ δε μπορώ να μπω σ' αυτή τη διαδικασία γιατί συνήθως δημιουργούνται παρεξηγήσεις και γιατί υπάρχει από την αρχή η αίσθηση πως ο μπλογκερ θελει να έχει τον απόλυτο έλεγχο.
Κάποιοι άλλοι δεν επιτρέπουν τα ανώνυμα σχόλια. Στο ντοκιμαντέρ των Ανδριωτάκη- Μέγα, ο Γκαζι Καπλάνι, για παράδειγμα, παρατήρησε πως όλοι αυτοί οι επιθετικοί ανώνυμοι σχολιαστές αποθαρρύνονται όταν υιοθετήσεις αυτή την πρακτική στα σχόλια. Ομως ούτε και μ' αυτό πολυσυμφωνω γιατί δεν αφήνει την ευκαιρία σε όσους δεν έχουν μπλογκ είτε gmail account να σχολιάσουν.
Κάποιοι άλλοι συνιστούν διαγραφή τέτοιου τύπου σχολίων. Αλλά και αυτό ένα είδος καταστολής δεν είναι; Κι έπειτα πως μπορώ να κρίνω σε ποιο βαθμό το σχόλιο είναι πράγματι προσβλητικό για τον άλλο ή απλώς προσβάλλει τη δική μου αισθητική ή μου δίνει μια ευκαιρία να το παίξω εξουσία αφαιρώντας το λόγο από κάποιον, έστω κι αν αυτός εμφανίζεται ως κουκουλοφόρος έρχεται και αφήνει τις κουράδες του στο μπλογκ μου;
Κάποιοι άλλοι βέβαια δεκάρα δε δίνουν για όλα αυτά και υποθέτω πως θα είναι και οι περισσότεροι που θα μου προτείνουν να τους γράφω κανονικά κάτι τέτοιους, να μη χολοσκάω και άλλα τέτοια ωραία και κουλ. Μ' αυτή όμως την εκδοχή συμφωνώ λιγότερο από οποιαδήποτε προηγούμενη. Γιατί δεν πρόκειται για την προστασία της δικής μου αξιοπρέπειας αλλά κάποιου άλλου.
Τελικά, μετά από μια περίοδο πειραματισμού (και λαθών), αποφάσισα να αφήνω όλα τα σχόλια χωρίς ελέγχο ή διαγραφές, διασφαλίζοντας το προφίλ μου τίγκα δημοκρατικό αλλά αφήνοντας έκθετους στον θύμο των κουραδοκουκουλοφορων κάποιους ανθρώπους που έκαναν τον κόπο να σχολιάσουν. Εξακολουθώ όμως, οπως φαίνεται, να βρίσκομαι σε δίλημμα.
Τα φώτα σας παρακαλώ! :)
Update
Oφειλω να συγχαρώ τον Old Boy, τον αγόγγυστο blogger, για την επίδειξη ακροδημοκρατικού φρονήματος. Υποκλίνομαι στην άτεγκτη στάση του να διατηρεί τα παλιά όσο και τα νέα σχόλια (βλ.τελευταίο του ποστάκι) των τραμπούκων αναγνωστών του σε κοινή θεά. O Old Boy για μια ακόμα φορά καινοτομεί και εκπλήσσει τα πλήθη των ευσεβών:
Η ελευθερία του ενός ΔΕΝ σταματά εκεί που ξεκινά η ελευθερία του άλλου. Δημοκρατία είναι η προστασία του κουκουλοφόρου. Κανένα σχόλιο δεν διαγράφεται ούτε και συστάσεις γίνονται. Η πελατεία είναι πράγμα ιερό. Ο σεβασμός προς τον πελάτη, ακόμα και troll, είναι η πρωτη προτεραιότητα της ακροδημοκρατιας.
50 σχόλια:
Ακριβώς αυτό θέλουν όμως οι θρασύδειλοι και εκεί πατάνε. Στην εντιμότητα, στη δημοκρατικότητα και στην ανωτερότητα του άλλου.
Το ίδιο συνέβη και σε μένα. Είχα πάντα ανοιχτά τα σχόλια και ήμουν της άποψης ότι ελεύθεροι και ανεξάρτητοι ενήλικες είμαστε. Κι έμπαινε το ζόμπι, που τα δικά του τα έχει παντελώς κλειστά και ξερνούσε πράσινους εμετούς. Δεν κατάλαβα γιατί θα έπρεπε να τους ανέχομαι και ποιά δημοκρατία το λέει;
Όταν δεν ξέρουν να σέβονται τη δημοκρατία, θα πρέπει να την προστατεύουμε.
Θα αφήνουμε τους ανώνυμους κουκουλοφόρους να σπάνε, να καταστρέφουν, να ρημάζουν για να μην πουν εμάς αντιδημοκρατικούς;
Θα φοβηθείς μη σε πει αντιδημοκρατική η κάθε ανώνυμη, θρασύδειλη παλιόκοτα;
Μα έτσι επιζούν αυτοί. Το ψωμί τους έτσι το βγάζουν. Πατώντας στις ευαισθησίες μας. Εεεε... μπάστα! ;)
Καλημέρα!
Φιλαρλακια στο ξεκίνημα μου ως bloger αντιμετώπισα προβλήματατα ανάλογα, για τον λόγο αυτό έλαβα τα μέτρα μου, το κυριότερο πρόβλημα είναι να θέλουν να αναγνωρίσουν ταυτότητες και να συνδέσουν πρόσωπα με τον bloger, τελικά υπάρχει ένα σπότ, το οποίο σίγουρα γνωρίζεις, απλά στο υπενθυμίζω, το οποίο λέει make blog no war.
Δεν καταλαβα το προβημα σου χρυσο μου!
Απο ποτε εσυ,αφηνεις να σε κουμανταρουν ψυχολογικα;
Οταν εισαι στον χωρο αυτο με νικ,αφηνεις τον σχολιασμο ανοιχτο!
Οταν βγαινεις με το ονομα σου,κανεις μοντερεισον!
Ετσι, για να μην δινει καποιος αλλος,περισσοτερα στοιχεια για σενα,απο οσα εσυ επιτρεπεις!
Υγ Ολα εγω θα στα μαθαινω;
"Και μια που άρχισα τις αισθητικές παρατηρήσεις, το παλιο-μοντερεισον πότε έχεις σκοπό να το αφαιρέσεις;"
Όπως αντιλαμβάνεσαι ανήκω σ' αυτούς με τη δεκάρα. Αλλά δε μπαίνω καν στον 'κόπο' να προσπαθήσω να σε επηρεάσω διότι δε νομίζω ότι θα είχα - προς το παρόν - καμία τύχη. ΑΝ ήσουν λιγότερο ευάλωτη, λιγότερο επιρρεπής σε ίντριγκες, τσακωμούς και ανακατώματα νομίζω θα απελευθερώνονταν πιο ανεμπόδιστα πολλές άλλες ωραίες δυνατότητες που διαθέτεις.
θα έκανες δηλαδή ένα ωραιότατο δώρο στον εαυτό σου. ;-)
Καλημέρα.
Σίγουρα η καλύτερη λύση είναι η αδιαφορία. Όμως έτσι ρισκάρεις να δώσεις μέσα από το blog, που έχεις δημιουργήσει για να εκφράζεις προσωπικές απόψεις και σκέψεις, βήμα σε κάποιους [θα έλεγα γνωστούς- αγνώστους, γιατί νομίζω οι ανώνυμοι αυτοί είναι συγκεκριμένοι και επαναλαμβάνονται σε εμφανίσεις] να βγάλουν τα όποια προσωπικά τους κόμπλεξ στη φόρα. Και δεν νομίζω ότι αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε το ταξίδι στο internet.
Δεν είμαι υπέρ της λογοκρισίας με καμία της μορφή, τουλάχιστον στο μέτρο που δεν θίγονται άλλοι. Για μένα στο blog μου γράψτε ό,τι νομίζετε. Αν με ενδιαφέρει η γνώμη σας θα προσπαθήσω να το αντικρούσω με λογικά και ολοκληρωμένα επιχειρήματα, ώστε να γίνει ένας αξιοπρεπής διάλογος. Αν δεν με ενδιαφέρει δεν θα απαντήσω καν, θα "τιμωρήσω" την κριτική με την περιφρόνησή μου.
Όταν όμως κάποιος στρέφεται κατά ενός άλλου σχολιαστή, μήπως η λύση θα ήταν ο διαχειριστής του blog (προτιμώ την λέξη "οικοδεσπότης") να ρωτά αυτόν τον οποίο αφορούν τα σχόλια αν θέλει να τα αφήσει ή όχι και να πράττει αναλόγως?
Στην περίπτωσή σου, ίσως θα μπορούσες να ζητήσεις από τον oldboy (που, σου θυμίζω, ευθύνεται και για την δική μας διαδικτυακή γνωριμία) να σβήσει τα σχόλια αυτά που σε θίγουν και προσβάλλουν και να αποκαταστήσει την τάξη στον χώρο του.
[κάτι παρόμοιο δεν συμβαίνει άλλωστε και στην πραγματική ζωή μας; Αν κάποιος με θίξει έχω το δικαίωμα να τον μηνύσω για δυσφήμιση - συκοφαντική ή μη - ή εξύβριση και να ζητήσω από τα αρμόδια όργανα της πολιτείας να αποκαταστήσουν την τιμή και υπόληψή μου. Στην πολιτεία του blog αρμόδιο όργανο είναι ο οικοδεσπότης]
Δεν υπαινίσσομαι ότι ο οldboy έσφαλλε με τον τρόπο που αντέδρασε. Άλλωστε ούτε εγώ ο ίδιος είμαι απόλυτα βέβαιος ότι θα ενεργούσα όπως προτείνω εδώ αν θιγόμουν από κάποιον ανώνυμο ή εάν αυτό συνέβαινε στο blog μου.
Τελικά ίσως η καλύτερη λύση είναι η αδιαφορία. "Σ' όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε", είπε, σοφά, η Δήμητρα.
υ.γ. sorry για το σεντόνι.
@γητεύτρια, κάτι πήρα μυρωδιά από τους πράσινους εμετούς, αλλά δεν πρόσεξα αν στρεφόταν προσωπικά ενάντια σε άλλους σχολιαστές του μπλογκ σου. Τελικά πώς το χειρίστηκες; Καλημέρες!
@PALIOS LAMIOTIS, τι μέτρα έλαβες; Make blog not war. Καλό, αλλά για να συμβεί η ειρήνη θα πρέπει είτ να ευνουχιστούμε όλοι, να επιδοθούμε σε μια ατέλειωτη ανταλλαγή σάχλας, να καλουπωθούμε μέσα σε κανόνες καλής συμπεριφοράς, και κυρίως να ξεχάσουμε τι θα πει διαφωνία.
@vrakas kostas, και νόμιζα πως πιο σαφές δε θα μπορούσα να το κάνω το "πρόβλημά" μου. :( Προβληματίστηκα για το πώς θα ενεργούσα αν πχ βρισκόμουν στη θέση του old boy. Με αυτή την έννοια, το πρόβλημά μου δεν είναι ο αυνάνας που μου επιτέθηκε στο μπλογκ του ολντ μπόυ αλλά στο πώς είναι καλό να χειρίζομαι τους ανώνυμους αυνάνες.Is this clear enough, φωνήεν; :) Και ναι το μοντερέισον δεν ειναι και η καλύτερή μου. Το λέω και εδώ μέσα, επομένως τσάμπα με έκανες quote.
@gerasimos , διακρίνω δύο πράγματα στην απάντησή σου. Το ένα είναι πως βρήκες μια αφορμή για να μου πεις ότι είμαι "ευάλωτη, επιρρεπής σε ίντριγκες, τσακωμούς". Fair enough, αλλά δεν το' χω ντροπή που αντί τη συγκατάθεση προτιμώ τη σύγκρουση. Πιο γόνιμη βρίσκω την τελευταία. Το άλλο είναι πως το θέμα εδώ δεν είναι πως υπερασπίζομαι τον εαυτό μου από τους κουραδοκουκουλοφόρους αλλά πώς θα μπορούσα να προστατεύσω τους σχολιαστές όταν δέχονται προσωπική επίθεση από άλλους σχολιαστές. Επομένως το να μη δίνω δεκάρα μου φαίνεται πολύ σταρχιδικό και γι' αυτό δε συμφωνώ καθόλου.
@Jimmy Rose, όπως λέω και στον gerasimos διαφωνώ γιατί δε πρόκειται για τη δική μου αξιοπρέπεια αλλά κάποιου άλλου. Και γι' αυτό διαφωνώ σφόδρα με την αδιαφορία.
Από τον ολντ μπόυ δε θα μπορούσα να ζητήσω να σβήσει τίποτε γιατί εναπόκειται στα δικά του αξιακά και αισθητικά κριτήρια το πώς θα πράξει. Εγώ όμως θα δεχόμουν υποδείξεις ή έστω θα τις συζητούσα. Με βοήθησε αρκετά το σεντονάκι σου να αρχίσω να σκέφτομαι προς μια κατεύθυνση.Μη ζητάς συγνώμη. :)
Πάει πολύ καιρός που δεν σου είχα αφήσει σχόλιο, και μάλιστα σεντόνι, οπότε ίσως φάνηκε υπερβολική κατάχρηση της φιλοξενίας σου...
υ.γ. glad I could help.
Ενεργοποίησα τον αυτόματο διαγραφέα. Αυτόν που του σβήνει τα σχόλια απ' το ποστ και τα γράφει στ' ......ια μου! Ε μα... ;)
Είχα διαφωνήσει και την προηγούμενη φορά στο τι είναι και στο τι δεν είναι «τραμπουκισμός». Από εκεί και πέρα εξακολουθώ να πιστεύω ότι το στοίχημα είναι και τον παιδονόμο να μην παριστάνει κανείς στο μπλογκ του και τα σχόλια να μην ξεφεύγουν πέραν ενός ορίου. Αλλά το όριο αυτό κατά τα δικά μου κριτήρια δεν είναι ούτε οι «χαζοκακίες» ούτε οι «χοντροκοπιές».
Εγω νομίζω πως πράττεις πολύ μα πολύ καλα.
Καμιά κουκουλα και κανένας δε μπορεί να σπιλώσει κανέναν νομίζω, ειδικά στο διαδίκτυο.
Η μονη περίπτωση που θα κατανοούσα διαγραφες, είναι εκεί που αναφέρονται προσωπικά δεδομένα (πχ ονομα, τηλεφωνο, κλπ) τα οποία ΔΕΝ εχει δώσει εκείνος που υφίσταται επιθεση. Δηλαδή πεσμου:
ερχεται ενας στο μπλογκ σου και λεει "ο νομαδ είναι παλιαδερφή, ΄λύφει εκεί που αλλοι φτύνουν και γενικά είναι αναξιοπρεπές ατομο και εχει επίσης σκοτώσει και 2 νορβηγούς λαθρομεταναστες"
Με προσβάλει; Ποιον; την καμήλα μου;
Αν είχα δώσει δημόσια το ονομά μου κι αντι νομαδ ελεγε ο Χ, παλι δεν θα με προσεβαλε μια τετοια ανοησία.
Η μονη περίπτωση να ενοχληθω αθα ηταν αν, ενω κανείς δεν ξερει πως ειμαι ο χ, καποιος εγραφε
"ο νομαδ, που ειναι ο χ και μενει εκεί, είναι μπηξε και δείξε" Κι οχι γιατι θα με ελεγε μπήξε, αλλα γιατι θα με αποκαλυπτε.
Αλλη μια περίπτωση θα ηταν να σου ζητήσει ευθέως ο υφιστάμενος την επίθεση να σβήσεις το σχόλιο (αντι να πατρονβαριστεί απο πρώιμο ενδιαφέρον)
Τοτε το συζηταει κανείς, παντα κατα περίσταση και αναλογα με το βαρος και το ευρος της επιθεσης. Εκει ναι, νομίζω πως ειναι εφικτή η γόμμα εαν ζητηθεί.
Τα προσβλητικά σχόλια θεωρώ πως πρώτους από όλους προσβάλουν τους συντάκτες τους. Προσωπικά είμαι υπέρ της απόλυτης ελευθερίας και δε θα έσβηνα άπρεπο σχόλιο σε καμία περίπτωση. Θα το άφηνα ως μνημείο στη βλακεία που δυστυχώς στα bloggs, όπως και στη ζωή, είναι ανίκητη. Βέβαια κάτι τέτοιο είναι καθαρά προσωπική μου άποψη και μιλάω εκ του ασφαλούς γιατί ποτέ δε με έχει θίξει κανείς σε blog δικό μου ή άλλο. Καταλαβαίνω όσους πέρνουν μέτρα για να μην γίνουν τα ιστολόγιά τους χωματερές που κάθε πικραμένος θα βγάζει τα διαταραγμένα σώψυχά του, αλλά επιλέγω (εκ του ασφαλούς πάντα) να μην το κάνω.
δεδομένου ότι δεν έβαλες λινκ δεν μπορώ να είμαι σίγουρος σε τι αναφέρεσαι, πάντως αν είναι αυτό που διάβασα (με τα διαγεγραμμένα σχολια σου) δεν είδα τπτ υβριστικό, αρκετή δόση ειρωνείας ναι αλλά ύβρη και προσβολή όχι. Θεωρώ υπερβολική την όλη αναφορά.
Εχω την σιγουρια οτι με δουλευεις.
Αλλοι, την λενε...εντυπωση!
Γι αυτο σε χαιρομαι:))))
@Jimmy Rose, νο γουόρις. :)
@γητεύτρια, καταπληκτικό software. Κυκλοφορεί και σε χάπι; :)
@Old Boy, ακριβοθώρητε σχολιαστή σε μπλογκ εκτός του δικού σου -ή έστω σε μπλογκ όπου αναφέρεται το νικ σου-, σε καλωσορίζω. Στο άσπιλο από κακόβουλους ανώνυμους σχολιαστές μπλογκ σου, τι ορίζεται ως τραμπουκισμός; Για μένα τραμπούκος είναι αυτός που φοράει μια κουκούλα και έρχεται και με σπάει στο ξύλο επειδή δε του αρέσει η στόφα μου. Τραμπούκος αλλά κουραδόμαγκας είναι αυτός που κάνει sign off το γνωστό του νικνέιμ και μου κάνει προσωπική επίθεση στα καλά καθούμενα προσβάλλοντάς με χωρίς καν να γνωρίζω το γιατί. Στη συλλογή με τους χαρακτηρισμούς σε εισαγωγικά να σου προσθέσω το "χοντροκοπιές" που φαίνεται πως σου έπεσε στο δρόμο.
@Nomad, "Καμιά κουκουλα και κανένας δε μπορεί να σπιλώσει κανέναν νομίζω, ειδικά στο διαδίκτυο."
Εδώ διαφωνώ. Ο,τιδήποτε έχω γράψει εδώ μέσα το έχω γράψει έχοντας συνείδηση πως η (αστυνομικη) ταυτοτητα μου μπορεί να αποκαλυφθεί ή μπορεί μελλοντικά να θελήσω να αποκαλυφθεί.Δλδ. αν το βρισίδι σήμερα απευθύνεται σε μια Niemandsrose αφενός δε σημαίνει ότι δεν πληγώνει και την Πέλα που κρύβεται από πίσω, κι αφετέρου δε σημαίνει πως ενεργώ ως Niemandsrose και η αξιοπρέπεια μεταξύ της ιντερνετικής και της real life ταυτότητάς μου διαχωρίζονται με κάποιο τρόπο.
Η καμήλα ο Nomad και ο .... για μένα είναι ένα και το αυτό. Και αν σε ενοχλούσε το υβριστικό σχόλιο του ανώνυμου θα το έσβηνα προστατεύοντας τον γλυκό μου ...., τον θαυμαστό μου Nomad και τη συμπαθή μου καμήλα. Δε τα διαχωρίζω.
@sergios , μα οι συντάκτες τους κρύβονται κάτω από την κουκούλα της απόλυτης ανωνυμίας. Λες πως σε καμία περίπτωση δε θα διέγραφες υβριστικό σχόλιο και πως αυτό είναι προσωπική σου άποψη. Ναι, αλλά εδώ δε μιλάμε για την προστασία της δικής σου αξιοπρέπειας αλλά του άλλου. Οπότε;
@vrakas kostas , η σιγουριά είναι σίγουρα κακό πράμα. :)
@ανώνυμος, δεν έδωσα λινκ γιατί το θέμα δεν είναι κουτσομπολίστικο. Και εφόσον γνωρίζεις σε ποιο περιστατικό αναφέρομαι γιατί ζητάς λινκ; Αν βρίσκεις μεγάλη δόση ειρωνείας σε αυτά τα εντελώς βλακώδη και άστοχα σχόλια, τότε μάλλον το λινκ το ζητάς ώστε να καμαρώσει ο λαός τον κουραδοκουκουλοφόρο. Να αναπαράγουμε την τηλεοπτική αισθητική των μεσημεριανάδικων: ποιος είπε τι, σε ποιον και να αυνανιζόμαστε κατά μόνας στον καυγά των άλλων. Δεν παίζει.
"Για μένα τραμπούκος είναι αυτός που φοράει μια κουκούλα και έρχεται και με σπάει στο ξύλο επειδή δε του αρέσει η στόφα μου. Τραμπούκος αλλά κουραδόμαγκας είναι αυτός που κάνει sign off το γνωστό του νικνέιμ και μου κάνει προσωπική επίθεση στα καλά καθούμενα προσβάλλοντάς με χωρίς καν να γνωρίζω το γιατί."
μάλιστα, μάλιστα, το μόνο που δεν είπες στα φιλαράκια σου, είναι το πόσες φορές το χεις κάνει εσύ αυτό στους άλλους. Άσε καλύτερα, τα περί κουκουλοφόρων δε σε παίρνει να τα λες. Ή μάλλον σε παίρνει εκεί που δε σε ξερουνε.... πάντως να σαι καλά, πολύ διασκέδασα με το θεματάκι σου, χαχαχα, πολλά γέλια. "Η κουκούλα της απόλυτης ανωνυμίας......" χαχαχαχαχαχαχα ..... δεν έχεις όρια
Καλώς τα δέχτηκα. Για πες εσύ που ξέρεις περισσότερα κι από μένα για το βίο και την πολιτεία μου πότε έχω ενεργήσει έτσι;
Ξέρεις, ξέρω, δε χρειάζεται να ξέρουν.
Καλυνύχτα.
ουπς καληνύχτα
@ανώνυμος, αυτό που κάνεις λέγεται συκοφαντία αλλά τους κουκουλοφόρους δε μπορείς ούτε να τους βρίσεις.
ξέρεις πως λέγεται βλέπω, είσαι και μανούλα σ΄αυτό εξάλλου!!!!
Απορία:
Η κουκούλα σ αρέσει μόνο στο δικό σου κεφαλάκι? στα ξένα σε χαλάει?
Μάλιστα. Και τώρα μπορώ να ακολουθήσω τη συμβουλή του Γκάζι Καπλάνι, που τόσο εκτιμώ.
η κίνησή σου είναι η πρώτη σοφή!
και αυτό έκανα/προτείνω
δυστυχώς, το επόμενο είναι moderation - γιατί συμβαίνει...
Αγαπητό μου ρόδο, καταλαβαίνω (αν και μου πήρε και μένα χρόνο) ότι αυτό είναι το στιλ σου. Ομως, αυτό το στιλ είναι αλήθεια πως βγάζει κάποιες φορές κάτι εριστικό, με αποτέλεσμα να γίνεσαι "κόκκινο πανί" για πολλούς, που στραβώνουν και σου επιτίθενται.
Αν δεν μπορείς να αλλάξεις στιλ (και γιατί να το κάνεις στην τελική αφού αυτό αισθάνεσαι πως σε εκφράζει;) το μόνο που μπορώ να σου προτείνω είναι να αγνοείς το σχόλιο του κάθε ανώνυμου, ώστε να πάψεις να χαλιέσαι.
Συμφωνώ πάντως με τον gerasimos πως αν το ήθελες εσύ η ίδια θα μπορούσες να κάνεις ένα ωραιότατο δώρο στον εαυτό σου!
Καλημέρα και φιλιά! :)
Δύσκολο το ερώτημα που βάζεις. Η αντίδραση του καθενός κατόχου μπλογκ εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από τον χαρακτήρα του. π.χ., άλλοι αφήνουν να τρώγονται μεταξύ τους οι σχολιαστές τους, άλλοι παίρνουν θέση υπέρ του ενός (ή κάποιας ομάδας με παρεμφερείς απόψεις) ή κάνουν τον πυροσβέστη προσπαθώντας να καταλαγιάσουν λίγο τα πράγματα. Να σου πω την αλήθεια, δεν έχει χρειαστεί μέχρι σήμερα να κάνω κανένα από τα παραπάνω. Λόγω χαρακτήρα όμως το πιο πιθανό να έπαιζα το ρόλο του πυροσβέστη, εκτός και εάν ο ένας από τους δύο ήταν "ανώνυμος" οπότε σαφέστατα θα προσπαθούσα να προστατεύσω τον φίλο και επώνυμο μπλόγκερ. Για διαγραφή σχολίου όμως, πολύ πολύ δύσκολα θα το έκανα και κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες.
Το ξέρω, δεν σε βοήθησα και πολύ αλλά κάνε την καρδιά σου πέτρα και άντεξέ με για άλλη μία φορά :P
Φιλάκια και καλή εβδομάδα.
@geokalp, για να δούμε τι θα πουν και οι ακρο...δημοκρατικοί. :b
@gatti, εχει γινει ομως και λιγο κουραστικο για μενα αυτο το πραγμα (δες απαντηση προς gerasimos). Το θεμα δεν ειμαι εγω και αν ειμαι ειρων και εριστικοι (προφανεστατα ειμαι και το γνωριζω οπως φαινεται και απο το ποστ) αλλα τι θα γινοταν εαν και εφοσον κλπ. Το αστειο ειναι πως βρηκατε μια ευκαιρια να μου πειτε ουσιαστικα "τα γυρευει κι εσενα ο οργανισμος σου". Χαιρω πολυ.
Καλημερα. :)
@Μαρία, νομιζω πως μια λυση τελικα ειναι αυτη που προτεινει ο Καπλανι. Την εφαρμοσα απο χθες που εμφανιστηκε και στο δικο μου μπλογκ ενα τρολ. Απο τους δυστυχισμενους ανθρωπους, τους θυμωμενους με τη δυστυχια τους, τους θυμωμενους με τους αλλους για τη δικη τους δυστυχια δε μπορει κανενας να γλιτωσει. Και ισως να μην πρεπει να γλιτωσει. Επομενως η κουβεντα μας παραειναι φιλολογικη πια και δεν εχει νοημα. Φιλια!! :)
δεν νομιζω οτι υπαρχει λογος να τα σβηνεις. αν ειναι προσβλητικα υπαρχει ενας λογος παραπανω για να μην τα διαγραφεις, κι ετσι ολοι καταλαβαινουν ποιος ειναι ποιος. καθαρος ουρανος ανστραπες δεν φοβαται, δεν λενε;
Καλησπέρα Niemandrose,
Λογοκρισία είναι να σβήσεις μία διαφορετική άποψη κάποιου, όχι να σβήσεις υβριστικό σχόλιο.Δημοκρατία κατ’ εσέ είναι να σε βρίζει ο άλλος κρυμμένος και εσύ να μην μπορείς να κάνεις τίποτα; Με την ίδια λογική μπορεί αύριο να σε κυνηγάει ο ίδιος κουκουλοφόρος με μία μολότωφ στο χέρι. Θα κάτσεις να σε πετύχει;
Το θέμα έχει όπως αναφέρεις δύο παραμέτρους. Η μία να είσαι στη θέση του oldboy και η άλλη στη δική σου.
Αν λοιπό στο δικό μου blog κάποιος έβριζε κάποιον άλλο σχολιαστή, απλά θα διέγραφα το σχόλιο. Χωρίς συζήτηση, χωρίς ανάλυση. Ακόμα και αν ο άλλος δεν δήλωνε προσβεβλημένος. Ο λόγος είναι απλός. Ενα υβριστικό σχόλιο δεν προσφέρει τιποτα σε μία συζήτηση και αν δεν κάνω λάθος τα blogs τα κάναμε για να μοιραστούμε απόψεις.
Οσον αφορά το παράδειγμα το Nomad, θα διαφωνήσω εν μερει. Αν έγραφε έγραφε "ο νομαδ γλύφει εκεί που αλλοι φτύνουν και γενικά είναι αναξιοπρεπές ατομο ", δεν θα το έσβηνα. Αν πάλι έλεγε μόνο "ο νομαδ είναι παλιαδερφή" θα το εσβηνα γιατί δεν με απασχολούν οι σεξουαλικές προτιμήσεις των επισκεπτών του blog. Υπάρχει μία διαχωριστική γραμμή, αλλά δεν νομίζω ότι θέλει και διδακτορικό για να καταλάβουμε που ξεπεπερνιέται.
Τα σχόλια στα μπλογκ μου τα έχω ανοιχτά σε όλους και σε ανώνυμους. Δεν έχει χρειαστεί να σβήσω σχόλιο ποτέ, αλλά αν χρειαστεί θα το κάνω. Είναι η ίδια ακριβώς λογική με το να πετάξει κάποιος σκουπίδια στην αυλή μου. Αν δεν μπορώ να τον βρω, το μόνο που μένει είναι απλά να τα βγάλω έξω μόνος μου.
@nag, πως θα καταλαβαινει κανενας ποιος ειναι ποιος αφου ο ενας γραφει με το ψευδωνυμο του, εχει δημοσιοποιησει παρα πολλες πληροφοριες για την προσωπικη του ζωη και ο αλλος γραφει ως ανωνυμος και μπορει να ειναι ο καθενας απο μας;
@NdN, συμφωνω με αυτο : "Ενα υβριστικό σχόλιο δεν προσφέρει τιποτα σε μία συζήτηση και αν δεν κάνω λάθος τα blogs τα κάναμε για να μοιραστούμε απόψεις."
Αν και ισως για καποιους κατι να προσφερει: ενα σχολιο παραπανω στο αθροισμα.
Αφού ξέρεις τί είναι τρόλ, πρέπει να ξέρεις και τον κανόνα: Do Not Feed the Trolls.
Σε ξένα μπλογκ βέβαια δεν μπορείς να ελέγξεις τα σχόλια των άλλων, κι ο ιδιοκτήτης μπορεί να γουστάρει να γίνεται τζέρτζελο και να πέφτει βρισίδι.
Οπότε, όπως έκανες, αν αισθανθείς οτι βάλλεσαι άδικα, σβήνεις και φεύγεις κι ας τους να κουρεύονται.
Στο δικό σου μπλογκ, δεν το συζητάω. Σβήνεις ότι γουστάρεις και δεν δίνεις λογαριασμό σε κανέναν. Αυτά από παλαίμαχη Flame Warrior, υπόψι :)
Νιμαν,
να στο πω αλλιως: εκτιμώ τη σκέψη σου. Για τα του χαρακτήρα σου θα συμφωνούσα με τον γκατι, πλην δεν τον γνωρίζω τόσο καλα κι επειτα ζε μανφου, το θέμα οντως δεν είναι ο χαρακτήρας σου αλλα αν καποιος μπορεί η όχι να σε υβρίζει αλλού.
Μπήκα στο σαιτ και ειδα. Ειδα ειρωνεία, χλεύη, εξυπνάδες, ενδεχομένως ψεύδη, αλλα πουθενά δεν είδα υβρεις. Κατα την κρίση μου φυσικά.
Αρα το θέμα είναι επίσης, αν η αίσθησή σου περί υβρεων, όπως την εκφραζεις στο απντειτ εδώ, πρέπει η όχι να αφορά τον αλλον, εν προκειμένω τον ολντ μποι.
Δε μπορώ να απαντήσω για λογαριασμό του.
Εαν αυτό συνεβαινε σε μένα, θα τα εσβηνα ΜΟΝΟ ΑΝ ΤΟΘΕΛΕΣ ΕΣΥ κι οχι απο μόνος μου. Και εαν μου κακιωνες που δεν το εκανα μονος μου, ας κακιωνες.
Η ελευθερία του λόγου η είναι απολυτη η δεν είναι ελεευθερία του λόγου Νιμαν.
Αν αρχίσουμε να λεμε οτι κριτής της ελευθερίας του είναι αυτός ο ίδιος που θίγεται κι ολοι οφείλουν προληπτικά να σβήνουν οτιδήποτε δυνητικά τον θίγει για ναναι φίλοι του, την κατσαμε τη βαρκα. Εσυ πχ, φθίγεσαι τωρα οχι απο υβρεις αλλα απο ειρωνείες. Αλλος αυριο θα θιγεί απο κατι αλλο.
Συνεπως νααι, υπαρχει ενα όριο αλλα δεν το βλέπω εδώ να έχει ξεεπεραστεί, ουτε σε εκτιμώ λιγότερο σήμερα επειδή ο ανωνυμος είπε οσα είπε, ασχετα αν είναι ψευδη η οχι. Γιατι ο καθένας κρίνει τον αλλον απο τη συμπεριφορά προς τον ίδιον΄και δε με αφορά πως φερεσαι αλλου, αλλα πως μιλας και φερεσαι σε μενα για να σε κρίνω εγω. Και σε κρίνω αξια κι ανθρωπο ελευθερο να ακους την καθε γνωμη και να ααντεχεις την κααθε επίθεση ακόμα κι αν δε σου αρεσει. Η πελα δεν λερώνεται, η Νιμαντροζ θα εξακολουθεί να διαβάζεται, κι οταν διαφωνώ μαζί της θα συνεχίσω να της το λεω ευθεως.
:)
Φιλια.
@stassa clear minded, η αστραφτερή καθαριότης του μυαλού σου με άφησε πάλι κάγκελο. Ευχαριστω και για το ρεφερενς! :)
@nomad, με απογοητεύει πάντως που κανένας Φροϋδικός δεν έσπευσε να ερμηνεύσει τον ηθικοαισθητικο μου προβληματισμό ως συγκεκαλυμμένο πόθο προς τον Ολντ Μπόυ και την επιθεση του ανωνυμου τρολλ ως attention seeking για να ζευγαρωσουμε.
Αγαπητο τρολλ, εγκυμονώ και δε δύναμαι. Αφησε τα στοιχεια σου, μια κασετα με τη φωνη σου και μια φωτογραφια και βλεπουμε.
Σου περιόρισε πουθενά την ελευθερία σου ο ανώνυμος; Αν ναι, να μου υποδείξεις που. Στο μπλογκ μου ειρωνεύομαι όλο τον κόσμο. Τώρα ξαφνικά θα θεωρήσω την ειρωνεία κάποιου άλλου τραμπουκισμό και χυδαιότητα; Σάχλα είναι και όσο τσιμπάς θα συνεχίζεται.
Επίσης στα περί πελατών. Το τελευταίο ποστ είναι το πρώτο που μεγάλο μέρος του έχω ξαναανεβάσει στο παρελθόν. Για μένα κάτι σημαίνει αυτό το ποστ και προσωπικά το αγαπάω. Αν νομίζεις ότι γουστάρω να μαλακίζεται στα σχόλια ο ανώνυμος, δεν θα μπορούσες να κάνεις μεγαλύτερο λάθος. Μου την σπάει και στραβώνω. Το ανέχομαι όμως γιατί δικό μου αποκλειστικά χώρο θεωρώ τον χώρο των ποστ. Τον χώρο των σχολίων δεν τον θεωρώ δικό μου τσιφλίκι και σχόλια έχω σβήσει μόνο σε οριακές περιπτώσεις. Αν δεν του δίνω σημασία αυτού, θα το κάνει μία, θα το κάνει δύο, θα το κάνει τρεις, θα βαρεθεί. Όσο το αναγάγουμε σε ανατολικό ζήτημα θα κάνει πάρτι.
@Old Boy, ναι, μου περιορίζει την ελευθερία γιατί ξέρω πως ο,τι και να γράψω στα σχόλια, ο θαμώνας θα μου την πέσει και έτσι δεν αισθάνομαι καθόλου ελεύθερη να εκφραστώ.
Κι αφού σε ενοχλεί κι εσένα η μαλακία που τον έχει πιάσει γιατί δε του λες τίποτα; Πες του να μη με πειράζει γιατί θα τον σπάσεις στο ξύλο. :)
Mόνο το παιδί μου δέρνω. Ξένους ποτέ.
@Old Boy, σε καταλαβαίνω. Κι εγώ μόνο με τον γιο μου πηγαίνω. Με ξένους ποτέ. Επομενως ανικανοποιητος θα μεινει ο ανωνυμος. Αν όμως ήταν παιδί μας θα έτρωγε αυτα ο,τι και η Φωτεινουλα . :bb
αγόρασα μια μπλούζα με κουκούλα για τις δύσκολες στιγμές αλλά μου την τρύπησε ο ολντ μπόϋ.
η άποψη πρέπει να είναι κατάκτηση και όχι δικαίωμα ..αλλα κανείς δεν το καταλαβαίνει αυτό..η ίδια η δημοκρατία καταννοείται σε εντελώς διαφορετικά πλαίσια απο ότι θα πρεπε..
(είμαι ανιψιός του παπαδόπουλου και σας υπνθυμίζω ότι τους δρόμους για χαλκιδική τους έφτιαξε η χούντα)
Περί απειλών ΚΟΥΚΟΛΟΦΟΡΩΝ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΩΝ IQ ΑΜΟΙΒΑΔΑΣ (στα σχόλια).
@mao tse tung , την άλλη φορά πες του να κουρέψει τα κέρατά του. Ελπίζω να μην την πλήρωσες ακριβά.
@Μιμης Ζερβος, και το δικαίωμα κατάκτηση δεν είναι; Εγώ εκτός από δικαιώματα θέλω να σας πω πως είχα πολλές κατακτήσεις στην εως τώρα ζωή μου. :)
@Swell, παντού υπάρχει ένας anonymous!
Προσπάθησες εξ αρχής να πείσεις ότι το θέμα σου είναι τα μέσα καταστολής σε περίπτωση που κάποιος ανώνυμος προσβάλλει έναν σχολιαστή και όχι τον ίδιο τον blogger. Προσπάθησες επίσης να πείσεις ότι το θέμα μας δεν είναι το τι έπρεπε να κάνει ο oldboy στην περίπτωση σου αλλά το τι νομίζουμε ότι πρέπει να κάνεις εσύ σε ανάλογη περίπτωση. Παρατηρώ όμως στις αντιδράσεις σου μια ασυνέπεια λόγων – πράξης 1ον γιατί βιάστηκες να χρησιμοποιήσεις μέσα καταστολής αμέσως μόλις εθίγεις προσωπικά (εσύ και όχι κάποιος άλλος σχολιαστής στο blog σου) βγαίνοντας κατευθείαν από το μεγάλο δίλημμα στο οποίο υποστήριζες ότι βρίσκεσαι και 2ον γιατί με το update σου στρέφεσαι ευθέως κατά του oldboy που δε σε προστάτεψε όπως πιστεύεις ότι όφειλε και υπονοώντας μάλιστα ότι σε άφησε έρμαιο στην κακοήθεια του ανώνυμου προκειμένου να μη χάσει την πελατεία του (ελπίζω αυτό να το γραψες για πλάκα!!). Βεβαίως δικαίωμα σου είναι και το ένα και το άλλο αλλά τελικά εμένα μου μένει η αίσθηση ότι το θέμα δεν ήταν καθόλου φιλολογικό και δεν αφορούσε την προστασία τρίτων αλλά την προσωπική σου. Από τη μια δηλαδή προσκαλείς με τη δημοσίευση τους αναγνώστες να καταδικάσουν όλοι μαζί τη στάση του blogger που δε σε προστάτεψε και από την άλλη προχωρείς άμεσα σε μέτρα καταστολής πάλι για την δική σου προστασία. Μη με παρεξηγήσεις, δε έχω σκοπό να είμαι επιθετικός, απλά τα συμπεράσματα μου από την όλη συζήτηση καταθέτω.
@Stelios, φαινομενικά δεν έχεις και πολύ άδικο. Πράγματι μπήκα σε μια διαδικασία αυτοπροστασίας όταν έσκασε μύτη ο/η πιο πάνω ανώνυμος/η. ΟΜΩΣ ούτε λογοκρισία άσκησα όπως εσφαλμένα παρατηρείς, ούτε και ανοήτως ιεραποστολικά θα εξαιρούσα τον εαυτό μου από μια ανάλογη με τους σχολιαστές προστασία της αξιοπρέπειας μου/τους. Σε ό,τι αφορά στον Old Boy νομίζω πως δε χρειάζεται κανενός είδους συνήγορο και κουβέντα μεταξύ εκείνου κι εμένα έγινε. Εσφαλμένα επομένως και πάλι έκρινες πως καλώ τους αναγνώστες να καταδικάσουν τον ολντμπόυ γιατί κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από πουθενά και βέβαια περιττό είναι να πω ότι συνεχίζω να εκτιμώ και να διαβάζω τον συγκεκριμένο μπλόγκερ, πράγμα που γνωρίζει και ο ιίδιος. Ελπίζω να σε κάλυψα.
Με την ευκαιρία καλώς όρισες, μια που δε σε έχω ξανασυναντήσει ούτε σ' αυτό το ιστολόγιο μα ούτε και αλλού.
ΒΑΑΑσιΛΙΚήηη τον Έεεερωωωτα, πολύ βαρύ τον πήηηηρεςς...
Συμφωνώ με Παλιο Παιδο ότι η μαγκια είναι και να τα χεις όλα ελεύθερα, και να διατηρείς επίπεδο. Μέχρι στιγμής τα κουτσοκαταφέρνω. Απλά εδώ κολάει μια συμβουλή από τότε που παιζαμε στις αλάνες, σχετικά με την "ειρωνία" σου: Μην ξεκινάς έναν τσαμπουκά, αν δεν ξέρεις πως να τον τελειώσεις. Που σημαίνει, ότι δε συνδιαλέγεσαι πάντα με ΄'ατομα που μπορούν να ... "απαντήσουν στα λόγια" οπότε και θα το "ρίξουν στο ξύλο". Πρέπει να το περιμένεις. Ξέρω ότι είσαι κοριτσάκι, αλλά αυτά δε μετράνε κανονικά για πολλούς, θα μετρούσαν στο ίντερνετ; Επαναπροσδιόρισε λοιπόν.
Πολλά λόγια. Μα πότε τα λόγια άλλαξαν μια κατάσταση; Πράξεις ελληνόπουλα! Πράξεις! Με κείνα που κάνουν μας κυβερνάνε οι δυνάστες μας-με πράξεις θα τους νικήσετε...
Ο ΥΜΝΟΣ ΤΩΝ
ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΩΝ
1 Με αητού ψυχή και θώρι
και μ΄απλή κι αγνή καρδιά
μόνον οι κουκουλοφόροι
βλέπουν γύρω καθαρά.
2 Κι ενώ οι άλλοι λέν τι «πρέπει»
και πια παύουν-και σιωπούν,
οι κουκουλοφόροι έπη
γράφουν,δίχως να μιλούν.
3 Όταν καίνε τις σημαίες
και του «Αγνώστου» τη σκοπιά
πλαστουργούν σκιερές αλέες
να βαδίσει η Ανθρωπιά.
4 Κι ας φωνάζουν οι αχρείοι
ελληνίδος όπου γης,
και καθείς ας επισείει
απειλές λογής λογής
5 για τους νέους,που «βεβηλώνουν»,
όπως όλοι λεν αυτοί
τα ιερά,όταν ξηλώνουν
ό,τι χρήζει να χαθεί.
6 Κι αν εκάη μία σημαία
χίλιες καιν οι βουλευτές
βίλλα φτιάχνοντας μια νέα
με λεφτά από τις κλεψ ιές.
7 Κι άλλες χίλιες ο καθένας
υπουργός,πολιτευτής,
κομματόσκυλο,ή ένας
κρατικός αρχιληστής,
8 όταν κλέβει απ΄του Δημόσιου
τον φτωχό τον κορβανά
ιερό δίχως και όσιο
κάτι να τον σταματά.
9 Κι όποιον κλέφτει,τονε στέλνουν,
όχι για τη φυλακή,
μα στο σπίτι τον πηγαίνουν
να τα φάει ήσυχα εκεί.
10 Όμως όταν χαλαστούνε
μια καρέκλα,ένα σκαμνί,
οι ληστές αυτοί βοούνε
για την αβαρία αυτή.
11 Κι όλοι ενώ είναι πνιγμένοι
στα κλεμμένα τους λεφτά
στο ρεφραίν καθείς τους μένει:
«ποιος θα τα πληρώσει αυτά;»
12 Ω! Μιαροί! Ο κουκουλοφόρος
δεν μιαίνει τα ιερά:
των ηρώων μαντατοφόρος
νέα σάς φέρνει τρομερά.
13 Ένα αγώνα φέρνει νέον
στην πανάθλιά σας γη
και σας λέει: «ξεχάστε πλέον
όσα κάνατε όλοι πριν».
14 Κι οι μολότωφ του θ’ ανάψουν
μια τρανή τώρα φωτιά
και συθέμελα θα κάψουν
όσα σάπια και παλιά.
15 Οι κουκουλοφόροι δίνουν
σάρκα στ΄ όνειρο κι οστά
κι όλα πίσω τους τ΄αφήνουν
και τραβούν γοργά μπροστά.
16 Απ΄τα βάθη των αιώνων
οι ήρωές μας τους θωρούν
και θερμά μ΄ευχές τους ραίνουν
και μ΄ευλόγια όση μπορούν.
17 Κι αν εζούσανε και τώρα,
θα διαδήλωναν μαζί,
με κεινούς όπου η χώρα
θέλουν λεύτερα να ζει.
18 Κι αν υπήρχανε,οι ιδιοι
πρώτοι θα ΄βαζαν φωτιά,
κι άλλη μια στις που ΄χουν ήδη
δόξας παίρνοντας πρωτιά.
19 Ω! Αν εζούσαν οι καλοί μου
θα ΄χανε ξεσηκωθεί
κι όλοι οι άθλιοι του Μαξίμου
θα ΄χανε έρριζα χαθεί.
20 Δε σκοτώθηκαν εκείνοι
για να οργιάζει η διαφθορά
για ν΄ ανθούν μαφιόζων κτήνη
και να καίει η αγορά΄
21 τα παιδιά μας για να βγαίνουν
κούτσουρα από τα σχολειά,
και πάντα άνεργα να μένουν
κι ας γυρεύουνε δουλειά΄
22 οι εργάτες μες στους δρόμους
αρρωσταίνοντας να σβυουν,
να τους λένε παρανόμους
αν πεινώντας απεργούν,
23 ο αλλοπρόσαλλος ο «θείος»
τρισεκατομμύρια να ΄χει
ο λαός ενώ αισίως
για ευρώ ένα δίνει μάχη,
24 kαι αβίωτος να ΄ν΄ο βίος
σε παιδάκια τρυφερά
και να δυστυχεί αισίως
κάθε μια νοικοκυρά.
25 Φλόγα που τα βρώμια καίει
και τα σάπια καταλεί!,
ο εμπρηστής,όχι δε φταίει,
μα η πατρίδα τον φιλεί..
26 Όλοι οι ήρωες του «Αγνώστου»
άμοιροι ήσαν και φτωχοί
που καθένα ο υπουργός του
έστελνε να σκοτωθεί,
27 για να μένει εκείνος σώος
κι απ΄τις σάρκες τους να ζει
σαν αυτός να ΄ναι αθώος
ή αυτοί να ΄ταν χαζοί.
28 Για να βγαίνουν βουλευτήδες
Άκηδες βλητοκουτοί
και να πνίγουν Παπουτσήδες
τις Σαμίνες με κουπί.
29 Οι ήρωες –όχι!-δε χαθήκαν
για να κλέβει ο βουλευτής
κι ο υπουργός να ΄χει για προίκα
θησαυρούς ολοζωής.
30 Και «αυτή ΄ναι η Ελλάδα»
Για να πει πρωθυπουργός,
που του πρέπει μες στη ΓΑΔΑ
και δοχείο ναν΄ νυκτός.
31 Ω! Γενναίοι κουκουλοφόροι!
Η φιλτάτη μας πατρίς
της Βουλής δεν είναι οι χώροι,
μα όπου είστε,είναι,εσείς!
32 Από εσάς, αν είναι να ΄λθει
θα ΄λθει πάλι η λευτεριά
που ο Πολιτικός εβάλθη
ν’ ανταλλάξει με σκλαβιά.
33 Εις εσάς χτυπάει κλεισμένη
της πατρίδος η καρδιά
κι από σας μόνο προσμένει
όπως τότε ελευθεριά.
34 Και ο Ευρωπαίος κυττάει
τον αγώνα τον ιερό
τους δυνάστες σας ρωτάει:
«θε΄τε ν΄αναλάβω εγώ;»
35 Απ΄τις μαύρες σας κουκούλες
πίσω εκρύφθη η λευθεριά
όπως μέσα σε σακκούλες
να μη σβυούνε τα κεριά.
36 Μα κεριού δεν είναι αχτίδα
ό,τι πίσω έχετε εκεί-
μόνο είναι θρυαλλίδα
βόμβας πλούτου φονική.
37 Κι ανυπόμονα το χέρι
που τηνε κρατεί κυττά
καθώς βιάζεται να φέρει
εις στους σκλάβους λευθεριά.
38 Κάψτε πύργους,κάψτε κάστρα,
κτίριο κάψτε αισχρής Βουλής-
στείλτε μήνυμα προς τ΄άστρα
ότι φέγγετε κι εσείς.
39 Ρίξτε πλούτια υψωμένα
ως της φτώχειας το λαιμό!
Ρίξτε ονόματα πρησμένα
από Χρήμα και Καιρό!
40 Σπάστε! Κάψετε! Ρημάξτε!
Κι ό,τι θένε,όποιοι,ας πουν:
Σας τρομάζουνε; Τρομάξτε!
Σας ζημιώνουν; Να χαθούν!
41 Και μη σκέψη γεννηθεί σας
πως χαλάτε ξένο βιος:
όλη η Πλάση είναι δική σας
μιας και βγήκατε στο φως.
42 Κάτω οι πατρίδες όπου
βλέπουν μόνο ένα παιδί
και κάθε άλλο, τόπου όποιου
το αφήνουν να χαθεί.
43 Θάνατος στα έθνη εκείνα
τέκνα ανάξια που γεννούν
και ποδοπατούν τα κρίνα
και τσουκνίδες καλλιεργούν.
44 Κάτω ως ρίχτει ’λάφι λιόντας
ρίξτε κάστρα ανίερα
για του έθνους πολεμώντας
τα σεπτά και τα ιερά.
45 Τέτιο κράτος ας πεθάνει
τέτιο κράτος ας χαθεί
όπου εννιά η κακία κάνει
και μια κάνει η αρετή.
46 Στους μιαρούς της χώρας πρέπει
χαλασμός και συφορά,
χαλασμός αφού τους τέρπει
και φιλούν τη συφορά.
47 Δεν αξίζει για να ζήσει
ένα κράτος σαν αυτό
που ρεμούλα και μπαξίσι
παίζουν μέσα του κρυφτό.
48 Με μολότωφ και σφεντόνα
θα ΄ρθει πάλι ξαστεριά-
με παιδιά που στον αγώνα
πολεμάνε σα θεριά.
49 Και πατρίδα φκιάστε νέα
που η χαρά του καθενού
να ’ναι τ΄άλλου η παρέα-
και οι δυο τους τ’ ουρανού.
50 Και μια φτιάχτε νια πατρίδα
να ΄ναι μάνα για ολουνούς,
καρπισμένη να ’ν’ η ελπίδα
κι άνθος της να είναι ο νους.
51 Και «εκπρόσωποι» να λείψουν
με την πέτρινη ματιά
που κυττούν κάθε να κρύψουν
των πατρώνων τους βρωμιά.
52 Από σας μονάχα η χώρα
θα ’δει πάλι προκοπή,
απ’ των βουλευτών της πρώτα
την κλεψιά αν αποκοπεί....
53 Άγνωστοι Άγνωστον εκάψαν.
Δε σας λέει αυτό,μιαροί,
φωτιά αυτοί πως δεν ανάψαν
μα μνημόσυνου κερί;
54 Υψηλό ό,τι συμβολίζει
του Αγνώστου το ιερό
των νεαρών δεν το βρωμίζει
η ορμή,όσον καιρό.
55 Οι «άγνωστοι» τις ευλογίες
παίρνουν των παλληκαριών
που τιμήσαν τις αξίες
των προγονικών γενιών.
56 Ω! Σεμνοί κουκουλοφόροι!
Α! Ωραίοι καταστροφείς!
Α! Οδηγοί σεις πρωτοπόροι
για τα φώτα της Αυγής!
57 Που εκάψατε θυμώνουν
κάτι κάδους σκουπιδιών
και ουρλιάζοντας ομώνουν
να σας κάνουν σκιες σκιων.
58 Μα οπλισμένμοι μ’ άγιο θάρρος
και με όπλα παιδικά
ο σοφός σεις είστε ο φάρος
που φωτίζει ιδανικά.
59 Κι αυτοί αξίζει να χαθούνε
Απ’ το πρόσωπο της γης-
μες στη μαύρης γης να μπούνε
πάλι φως μη δουν αυγής.
60 Όμως μέσα εις της ψυχής μου
το βαρύν ανασασμό
που ακλουθάει της ζωής μου
του αγώνα τον καυμό,
61 κλαίω τους χωροφυλάκους
που ανίδεος υπουργός
τους ωθεί μέσα σε λάκκους-
τάχα εκεί πως ειν΄ εχθρός.
62 Ειν΄αδέρφια μου και κείνα!
Τα φτωχά μου! Τα καλά!
Που η ανέχεια και η πείνα
μες στις φλέβες τους κυλά.
63 Και αυτό αξιοποιώντας
ο υπουργός τους προσπαθεί
«παρανόμους» δημιουργώντας
μ΄αυτούς σκάλα ν΄ανεβεί.
64 Και τους βάζει να χτυπούνε
αδερφό και αδερφή
ώστε εκείνοι να πονούνε
και να καλοζούν αυτοί.
65 Ναι! Εγώ! Πονώ για κείνους!
Γιατί κάποτε κι εγώ
θύμα ήμουν κάποιου κτήνους
που με κράταγε βουβό.
66 Κι ο υπουργός τους τους κρατάει
με τα μάτια ολοκλειστά
που δε θα ’χε γης να πάει
αν τα είχανε ανοιχτά.
67 Στων αγώνων τ΄ανηφόρι
που στην πρόοδο τραβά
οι έλληνες κουκουλοφόροι
βλέπουν πάντα καθαρά.
68 Ω! Απαίσιοι «πρεπολόγοι»!
Ω! Αχρείοι μαστροποί!
Σας αξίζουν τόσοι ψόγοι
όσοι αίνοι στην ντροπή!
69 Ω! Σεμνοί κουκουλοφόροι!
Ω! Ωραίοι καταστροφείς!
Οδηγοί είστε πρωτοπόροι
για τα φώτα της Αυγής!
70 Οδηγείστε! Οδηγείστε!
Και σας ακλουθάμε εμείς!
Ιχνηλάτες άξιοι είστε
της Χαμένης Μας Τιμής!
71 Το αίμα σας,πυρρό που στάζει,
και γι Αυτήν έχει χυθεί,
η Παιδεία το κυττάζει
απ’ το βάθρο Της σβυστή.
72 Χάμου απ΄της Βουλής ριγμένη
την κερδόσκοπη βουλή,
την πνοή σας περιμένει
να πετάξει σαν πουλί.
73 Σας φωνάζουνε βεβήλους
για σκοπιά που ΄χει καεί-
αλλ΄αυτοί ρίχνουν στους σκύλους
άγια κι όσια για φαϊ.
74 Κι οι «σκοπιές» που εκείνοι χτίζουν
βεβηλώνουν συνεχώς
με το πλούσιο που σκορπίζουν
μαύρο κι άδικο ένα φως.
75 Κι αυτοί σήμερα φωνάζουν
για βεβήλωση ιερών,
που ανεμόμυλοι φαντάζουν
να ΄ναι όλων των καιρών.
76 Κι ο πρωθυπουργός λυσσάει
απ την Εσπερία μακριά
και παλιά λόγια μασάει
και τη μέρα λέει νυχτιά.
77 Και η ίδια η Ευρώπη
δίνοντας λεφτά με ουρά:
«Φέουδό μου όλοι οι τόποι»
υλακτιάει με χαρά.
78 (Α! Ευρώπη! Λίγα θα ΄ναι
και για σένα τα ψωμιά-
οι ασιάτες ξεκινάνε
να σε θάψουν με κορμιά.)
79 Τρεις «μεγάλες» οικογένειες
που το χρήμα δεν ψηφούν
στου λαού πατούν τις έγνιες
πιο «ψηλά» για ν΄ανεβούν.
80 Και με οικογενειοκρατία,
και με μπράβων της τον κλοιο
της Βουλής η Αλητεία
το λαό τρομάζει πλιο.
81 Κι ως σε κάτοπτρο αντικρύζει
τη θωριά της την αισχρή,
’σάς αληταριό βαφτίζει
και φασίστες θεωρεί.
82 Και με τον κουκουλοφόρο
τα ’χουν βάλει οι νουδικοί
που του κλέβουν μες στον ντόρο
και τα τρώνε παρεκεί.
83 Αλλ΄αυτός με μια σφεντόνα
τα όσα κτήνη αψηφά
και μ’ αλύγιστο το γόνα
ν΄ανθρωπίσουν τους ζητά.
84 Και βοηθό έχει παρέκει
του λαού το αγνό λεφούσι
που αν κι ακόμα άπραγο στέκει
μα το τρέμουνε οι πλούσοι..
85 Οι χαφιέδες ενάντιά του
κοάζουνε των καναλιών,
αναμέσον με δεινά του,
φορτωμένων κουταλών.
86 Και βοούν κοντυλοφόροι
με χρυσάφι πληρωτοί
τάχα οι κουκουλοφόροι
για τη χώρα ειναι ντροπή.
87 Και συφέρο αυτοί που έχουν
να ΄χει ο λαός ζυγό,
στα «παράθυρα» όλο τρέχουν
κι άλλα λεν απ΄ό,τι εγώ.
88 Και ιμάτια ξεσκιούνε
για κουκούλες σαν ακούν,
ενώ ευρώ χίλια τσιμπούνε
κάθε λέξη που θα πουν.
89 Και αλήτες τους βαφτίζουν
και τους λεν φασισταριό
τους νεαρούς όποιυ λογχίζουν
της δουλείας το θεριό.
90 Και καλά γραββατωμένοι
και τα μάλα κορδωτοί
σκνίπα γίνονται-οι καϋμένοι!-
με ανοησίας πιοτί.
91 Μα τους προσπερνάς σύ όλους
και τα τέτια τ΄αγνοείς-
συ μακριά είσαι από δόλους
και διαθέσεις χαμερπείς,
92 Τους σκυμμένους ξεντροπιάζεις,
τους δοτούς ταρακουνάς
τους φασίστες ξεμπροστιάζεις
και τους δείχνεις και σε μας.
93 Κι αιστανόμαστε ευφροσύνη
σα σε βλέπουμε μπροστά
και ας ειν’ στάχτη να γίνει
ό,τι ο φαύλος σου χρωστά.
94 Για όσους ζουν αναγκεμένοι
στων μεγάλων την κλεψιά,
και στης ζήσης είναι ξένοι
τη γλυκάδα την αψιά,
95 για όσους είν΄ πληγές γεμάτοι
στην καρδιά και στην ψυχή
και γι αυτούς να τους δει μάτι
δεν υπάρχει,ούτε ευχή,
96 για κεινούς που ούτε να δούνε
μέρα ελπίζουνε καλή
και συμπόνιας δεν τρυγούνε
ψεύτικο έστω ένα φιλί,
97 για όσους αίμα τους κι ιδρώτας
των πλουσίων είναι σοδειά
και παρά δε ζουν μετρώντας
μα όλο αναπαραδιά,
98 για κεινούς που να δουλέψουν
θέλουν,κι άνεργοι όλο ζουν,
και που μόνο αν θα κλέψουν
την ημέρα τους περνούν,
99 είναι οι κουκουλοφόροι
φίλοι πρώτοι κι αδερφοί
και σαν του ματιού έχουν κόρη
την αγνή τους τη μορφή.
100 Γι αυτούς οι κουκουλοφόροι
δίκοπο είναι κοφτερό
κι είναι σάρισα και δόρυ
και πιοτό φαρμακερό,
101 όπου σφάζει και τρυπάει
και δλητήριο κερνά
και ο πλούσιος μαρτυράει
κι αίμα ό,τι έφαγε ξερνά.
102 Κι από κείνους καρτεράνε
οι φτωχοί το γδικιωμό
και των τόσων προσδοκάνε
των βασάνων τους σωσμό.
103 Ω! Γενναίοι κουκουλοφόροι!
Η φιλτάτη μας πατρίς
της Βουλής δεν είναι οι χώροι
μα όπου είστε είναι εσείς.
104 Και μη σκέψη γεννηθεί σας
πως χαλάτε ξένο βιος:
όλη η Πλάση είναι δική σας
μιας και βγήκατε στο φως.
-----
@alittlewhisper, να τη χαίρεστε τη λογική που λέει τα γύρευε ο κώλος σου και καλά να πάθεις. Εγώ ένα πράγμα ξέρω για να τελειώνει μια και καλή αυτή η κουβέντα. Όποιος ήθελε να ειρωνευτεί -να χλευάσει, να βρίσει κλπ- ας το έκανε φορώντας τη διαδικτυακή του περσόνα. Το να υπογράφει σαν ανώνυμος δείχνει θρασύδειλο τραμπούκο.
κακως απαξιώνεις τη διαπιστωση μου με τέτοιο τροπο. Δεν ειπα αυτό αλλά δεν πειράζει. Είπα απλώς να το περιμένεις ΚΑΙ αυτό γιατί αυτός ο χώρος ΔΕΝ εχει κανόνες (πρακτικά), παρα μόνο σε ένα ρομαντικό σύμπαν με τα αρκουδάκια της αγάπης. μπορεί κάποιος να σε βρίσει ακόμα και χωρίς να τον ειρωνευτείς, απλως και μόνο επειδή διαφωνει μαζί σου. Τι σημαινει αυτό ότι θα προσπαθουμε να ειμαστε αρεστοί σε όλους; Ή θα θεσπίσουμε "κανόνες του blogging"; Το πιο ωραίο πράγμα που χει το ίντερνετ είναι ακριβώς αυτή του η αναρχία. Φυσικά και αυτό που λες ισχύει για τον ανωνυμο όπως και πολλά άλλα διόλου κολακευτικά. Αρκεί βέβαια να υποθέσουμε ότι καποιος θεωρεί οτι εδώ λειτουργούν τα πράγματα όπως στην κανονική ζωή, όπου έχει μια εικόνα και δε θέλει να τη χαλάσει κ.ο.κ. Τότε βλέπεις περιπτώσεις σχιζοφρένειας όπου κάποιος ανοιγει και δεύτερο λογαριασμό όπου βρίζει αυτούς που δε θέλει να τον κακοχαρακτηρίσουν αλλα απαγορεύουν όμως τους ανώνυμους. Και μετά αρχιζει να παιρνει στα σοβαρά και τον δεύτερο λογαριασμό και ανοιγει και τρίτο και παει λέγοντας (ναι το χω δει κι αυτό). οπότε ξαναγυρναμε στην αρχή. Πολύ σοβαρα τα παίρνουμε όλα αυτά, κι αντι να λειτουργουν χαλαρωτικά και με ειληκρίνεια, τελικά φτανουμε να χτίζουμε και εδώ μάσκες, αντι να τις βγάζουμε. εγώ πάντως δε το πηρα ποτέ προσωπικα το όλο παιχνιδακι (ισως γιατι μεγάλωσα χωρίς ίντερνετ, αρχισα να ασχολούμαι πολύ προσφατα) οπότε και δεν τσακώθηκα ποτέ με κανέναν. Αυτοί τσακώθηκαν μαζί μου! :) Απλώς ισχύει αυτό που είχα πει παλιά και στο Voudas: το να με βρισει κάποιος στο ιντερνετ , ειναι σα να καθεται απο την απέναντι πλευρά του ποταμού και να μου φωναζει "θα σε γαμήσω"
hey bro, όταν δεν ειμαι εκεί, μπορείς να με δείρεις κιόλας!
@alittlewhisper, συγνώμη για το επιθετικό μου ύφος (αν και περισσεύει η συγνώμη μια που δείχνεις πως όλα όσα λέγονται στο μπλόγκιν τα έχεις συνδεδεμένα με Κάιρο, αν κατάλαβα καλά και δεν παρερμήνευσα πάλι την συλλογιστική σου). Για μένα δεν είναι και τόσο απλά τα πράγματα με το ίντερνετ και ναι, είναι λάθος μου που χάνω το χιούμορ μου, και "παίρνω σοβαρά" το όλο πακετάκι του διαδικτυακού δούναι και λαβείν. Όπως είπα και πιο πάνω στο Νομάδα δεν διαχωρίζω την διαδικτυακή από την ρήαλ ταυτότητά μου. Απλά τη μεταφέρω ελαφρώς μακιγιαρισμένη. Όχι αγνώριστη όμως. Γι' αυτό λειτουργώ όπως και στην έξω από τις οθόνες και τα 01 συστήματα ζωή. Γι' αυτό.
Αλλά καλά τα λες κι εσύ από τη μεριά σου.
Θα συμφωνήσω με τη Μαρία (9 Ιούνιος 2008 11:47 πμ) παρόλο που μάλλον θα έπαιρνα το μέρος του επώνυμου (όχι όμως απαραίτητα)
Δημοσίευση σχολίου