Γιατί η Αριστερά δεν πείθει το εκλογικό σώμα;
1. Γιατί η Αριστερά έχει χρεοκοπήσει ως εφαρμογή διεθνώς, με ελάχιστες εξαιρέσεις, και έχει ένδεια νέων θεωρητικών.
2.Γιατί ο μέσος ψηφοφόρος γεννιέται σε μια ασφυκτικά συντηρητική κοινότητα και χειραγωγείται από μία μεσαιωνική Εκκλησία ενώ η Αριστερά είναι προοδευτική δύναμη.
3.Γιατί γαλουχείται σε ένα βλακώδες σχολείο που του αποκρύπτει το ρόλο της Αριστεράς στη νεότερη ελληνική Ιστορία, που δεν προωθεί την κριτική ικανότητα, εμφορείται από ελληνοχριστιανικά ιδεολογήματα ενώ οι κομμουνιστές/Αριστερά παρουσιάζονται σχεδόν ως προδότες του έθνους.
4.Γιατί ως πολίτης ζει σε δαιμονισμένες πόλεις, εξαντλητικά ωράρια και δε του μένει χρόνος να διαβάσει, να σκεφτεί, να κρίνει και να δει σε εύρος προοπτικής τα πράγματα ενώ η Αριστερά αυτό προωθεί.
5. Γιατί τα αχαρακτήριστα μμε, η αποχαυνωτική τηλεόραση, η καταναλωτική ντόπα, η παντοδυναμία της διαφήμισης και του lifestyle λειτουργούν σα Σειρήνες με φωτεινά λαμπιόνια ενώ η Αριστερά δεν έχει σχέση με φρουρού κι αρώματα.
6.Γιατί ζει σε μια χώρα με διαλυμένη οικονομία και η ανάγκη τον σπρώχνει να καταφύγει στη συντήρηση του πελατειακού συστήματος και της διαφθοράς (ρουσφέτια, βύσματα κλπ) για να εξασφαλίσει το ψωμί του ενώ τα Αριστερά κόμματα και κυρίως τα εξωκοινοβουλευτικά εννοείται πως δε μπορούν να τον συντρέξουν με τέτοιο τρόπο.
7.Η Αριστερά χρησιμοποιεί συνήθως ένα πολιτικό λόγο που δε γίνεται αντιληπτός στο μέσο εκλογικό σώμα ενώ παράλληλα στους κόλπους της επωάζεται ο ελιτισμός που λειτουργεί σαν φυγόκεντρος δύναμη για τον μέσο έλληνα ψηφοφόρο.
8. Η Αριστερά έχει συνυφανθεί με την κοινωνική σύγκρουση (conflict) ενώ ο κυρίαρχος πολιτισμός επιβάλλει ακριβώς το αντίθετο, τη συναίνεση (consent).
9. Γιατί το κράτος, η Εκκλησία, ο στρατός και το κεφάλαιο συντάσσονται κατά της Αριστεράς και την πολεμούν με όποιο τρόπο μπορούν.
10. Γιατί ο άνθρωπος δύσκολα πιστεύει στο όραμα κι ακόμα πιο δύσκολα παλεύει γι' αυτό. Κι η Αριστερά οραματίζεται έναν άλλο κόσμο.
σημ.: Με αφορμή το ερώτημα που τίθεται εδώ.
63 σχόλια:
Γιατί η αριστερά είναι δύσκολο να πείσει αλλά έχει δυναμικές όμως:
1) Δεν έχει χρεωκοπήσει, στη λατινική αμερική κάτι πάλι πάει να ξεπεταχτεί. Περί θεωρητικών: συμφωνώ.
2) Ναι, αλλά αυτό κάνει την επιλογή της αριστεράς "δύσκολο δρόμο", όχι δύσκολο να πείσει
3), 4), 5), 6) Ναι, αλλά πάλι δύσκολος δρόμος ...
7) Διαφωνώ σε αυτό. Η συνέντευξη της Παπαρήγα π.χ. είναι ξύλινη; Τα "μετριοπάθεια, σύνεση, κτλ κτλ" εν μέσω λιτότητας των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ τί είναι;
8) Ναι, αλλιώς δεν θα ήταν αριστερά και άσε που η κοινωνική εξέλιξη στη σύγκρουση βασίζεται, όχι στη σύνεση.
9) Βεβαίως, αλλιώς ούτε αυτοί θα ήταν αυτοί που είναι, ούτε η αριστερά θα ήταν αριστερά.
10) Ναι αλλά αν πιστέψει; Το σκέφτεσαι φανταστική μου niemandsrose; ε;
@ttsok, (για το 10) αν το σκέφτομαι λέει... ;)
άρα πείθει ακόμη η αριστερά, αν το σκέφτεσαι ... :-)
@ttsok, δε μιλάω για μένα αλλά για το εκλογικό σώμα. Μήπως κάνω λάθος ότι η Αριστερά μόλις που συγκεντρώνει το 10% των ψήφων; Γι' αυτό το πράγμα συζητάμε, όχι για μένα και για σένα.
H αριστερά ήταν ανέκαθεν κατά κάποιον τρόπο η ερωμένη του πολύ κόσμου. Πολλοί τη γουστάρουν, ελάχιστοι θα την παντρεύονταν (θα την ψήφιζαν εν προκειμένω).
@gerasimos, ναι, αλλά γιατί;
Να πω όμως κι εγώ τη μεταφορά μου.
Η έμμεση δημοκρατία είναι μια γρια κλινήρης και σε κώμα. Ελάχιστοι την αγαπούν πια αλλά κανείς δε τολμά να της κάνει ευθανασία.
νταξ ένα χιούμορ εκάμαμε, προφανώς δεν είμαστε η δυο μας μόνο το εκλογικό σώμα .. ;)
Πάντως και οι δύο μεταφορές, έχουν ένα άλφα καλλιτεχνικό βάθος να πω την αλήθεια μου! :-)
ναι αλλά δια της εις άτοπον απαγωγής αφού ο λαός δεν ξεχνά τι σημαίνει δεξιά,τι μας μένει?
υγ μην ετοιμάζεστε να μου την πέσετε,μια κουβέντα είπα!
Τό (8) ενδιαφέρον. Αλλά γιατί νά μήν τήν πολεμήσουν;
τι εννοείς να σου την πέσουμε tsaperdona? ;)
vangelakas , με το δίκιο τους αφού πολεμά τα οργανωμένα τους συμφέροντα και οραματίζεται έναν άλλο κόσμο.
vrakas kostas, δεν έχεις κι άδικο. Αλλά και πάλι η Αριστερά δεν πείθει και δεν έλκει τις μάζες. Πώς το εξηγείς εσύ;
vrakas kostasαυτή είναι η ανάλυσή σου στο ζήτημα; ;b
Συμφωνώ με τον εννιάλογο σου (για μένα το νο1 αφενός δεν κολλάει με τα επόμενα κι από την άλλη δεν ισχύει, ειδικά αυτό τα περί πρακτικών εφαρμογών).
Όσα λες από το νο2 και κάτω δεν δικαιολογούν τον τίτλο του post. Εμένα μου φαίνεται πιο ταιριαστός ο τίτλος "Τα εμπόδια που πρέπει ν ανατιμετωπίσει η Αριστερά". Έτσι κι αλλιώς, όταν ξεπεράσει κάποια ή όλα από αυτά, πείθει.
Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ, για το (1) μου λες δλδ πως υπάρχει ένα σύγχρονος Μαρξ να γράψει και να εμπνεύσει; Πού είναι; Κρύβεται; Ή μου λες πως η περίπτωση της Κούβας καταρρίπτει τον ισχυρισμό περί χρεοκοπίας;
Όσο για τα υπόλοιπα 9 αν κατάφερα να έχω φθάσει και να κατονομάζω εμπόδια, το πάω για problem-solver. ;)
ώπα λάθος!
Γιά τό 9 πάγαινα!
@vangelakas, το κατάλαβα! έννοια σου! ;)
10. Γιατί ο άνθρωπος δύσκολα πιστεύει στο όραμα κι ακόμα πιο δύσκολα παλεύει γι' αυτό. Κι η Αριστερά οραματίζεται έναν άλλο κόσμο.
για κάνε μας λιανά τον κόσμο που οραματίζεται. Μήπως αυτόν του Στάλιν ή
μήπως αυτόν του Μαο? Ή μήπως εκείνον
του Φιντέλ?
Η αριστερά δεν είναι παρά ακόμα ένα κρατικό μοντέλο. Και μάλιστα χρεοκοπημένο πάνω σε εκατομμύρια
πτώματα που άφησε πίσω του.
Και ό 11ος λόγος.
Γιατί καταφέρνει μόλις πάει να ανέβει να διασπάται σε γκρουπόυσκουλα που αντιμετωπίζει το ένα το άλλο σαν τον χειρότερο εχθρό.
vasilis , χαίρω πολύ.
αθεόφοβος, συμφωνώ! ο 11ος λόγος είναι αυτό ακριβώς που περιγράφεις και σε συνδυασμό με τον ελιτισμό (7ος).
vrakas των 5.03, εννοείται γι' αυτό τα έβαλα πλάι-πλάι.
Ρε παιδιά για ποια απλή αναλογική και πεντακομματική βουλή να μιλήσει κανείς; Για ποια αριστερά μιλάτε;
Γι αυτή που βγάζει κραυγές εκ του ασφαλούς;
Είμαστε έτοιμοι να γίνουμε Ιταλία με τις αντίστοιχες τσιτσολίνες;; Μάλλον είμαστε από ότι διαβάζω.
Δεν με προβληματίζει μόνο η αποτυχία των δύο μεγάλων αλλά και των μικρών δυστυχώς...
Eυτυχώς που εσύ ξύπνησες αλλά μην κάνεις θόρυβο. ΘΑ ΞΥΠΝΉΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΌΛΟΙΠΟΙ...
Η αριστερά ΔΕΝ εχει χρεοκοπήσει στην Ελλαδα. Φταιμε εμεις οι Ελληνες γιατι βρισκομαστε σε δυο κατηγοριες οι αριστεροι.
1) Οι βολεμενοι κι αυτοι που προσπαθουν να βολευτούν στο δημοσιο ή κανοντας τη οποια μπιζνα νομιμη ή μη με το ΠΑΣΟΚ
και 2)
Αυτοι που νομιζουν πως το ΠΑΣΟΚ ειναι αριστερα (Νομιζουν οτι βρεισκονται στη περιοδο του '81)
Αν και για μενα ως το '96 (το θανατο του Ανδρεα κρατα τα προσχηματα.
Δεν ειναι τυχαιο οτι σε συντοφο ΠΑΣΟΚο, λεγοντας του για αριστερα μου ειπε δε "ψηφιζω καλυτερα ΝΔ?"
Χρησιμοποιώντας έναν όρο της φυσικής θα έλεγα πως η ορμή με την οποία μια ιδέα διαδίδεται στον «κοινωνικό χωρόχρονο», εξαρτάται από το όραμα που «περιέχει» και από τον «Λόγο» που την ‘κινεί’. Και φαίνεται πως το διανοητικό οπλοστάσιο της ελληνικής τουλάχιστον αριστεράς έχει «ξεμείνει» και από τα δύο.
Επισκεφτηκα το ιστολογιο σου προβληματισμενος για το πως ενας σκεπτομενος ανθρωπος δυναται να εμπιστευεται εναν δικτατορα οπως ο Καστρο (με πληρη ορισμο και εφαρμογη δικτατορικου καθεστωτος). Η συγχυση της εποχης μας δεν εχει προηγουμενο νομιζω...
Μην αντιδρασεις σπασμωδικα σε παρακαλω, ειναι πραγματικη εκπληξη που με οδηγησε να σου κανω σχολιο. Το πως διαλεγουμε καποιον "ηρωα" αποκλειοντας χιλιαδες πληροφοριες γυρω του που τον καθιστουν στην πραγματικοτητα ενα τερατωδες ανθρωπιδιο...
Φιλικα!
Για μενα η αριστερα κανει δυο πολυ σοβαρα λαθη. ο κοσμος επιθυμει να δει μια πιο μοντερνα αριστερα, φτιαγμενεη στο 2007 η οποια θα κρατα παραδοσιακες θεσεις αλλα θα ζει στο σημερα. το παιχνιδι χανεται εκει. το δευτερο ειναι οτι ισως πρεπει να αλλαχτει αμεσα η Κα Παπαρηγα δινοντας την θεση της σε καποιον νεοτερο "απιστερογαπι" αν καταλαβαινετε τι εννοω...
Πάρα πολύ ενδιαφέρον θέμα, και σε γενικές γραμμές συμφωνώ με την niemandsrose δηλαδή δεν διαφωνώ κάπου.
Δεν ειμαι ο ειδικότερος και ψαγμένος πολυ σε θέματα "αριστεράς" αλλα θα συνοψίσω την άποψη τη δική μου απο προσωπική εμπειρία τόσα χρόνια :
Η Αριστερά ΔΕΝ πείθει επειδή ο λόγος της είναι μονοδιάστατος. δηλαδη ετσι περνάει στον απλό κόσμο και καταντάει μονότονος.
Ναι, μονότονος, οταν εχει σαν βασικά συνθήματα τα "ΕΞΩ" ( Εξω απο το ΝΑΤΟ, Εξω απο την ΕΕ, έξω απο δω, απο κει... ) και τέλος μένει η ίδια η Αριστερά έξω απο το ασανσέρ.
Δεν πάει παραπάνω.
Μονότονος οταν ισοπεδώνει άλλους φωνάζοντας :
ΝΔ και ΠΑΣΟΚ είναι ίδιοι.
Αν κάποιοι του χώρου της ελληνικής Αριστεράς προσπαθούν να διαμορφώσουν νέο λόγο, ειναι τρείς :
Αλαβάνος, Τσίπρας, Λ.Κανέλλη.
Σκύβουν πάνω στα προβλήματα, χωρίς να έχουν ως έτοιμη προσφερόμενη λύση την σύγκρουση, την απεργία και τις πορείες.
Με λιγα λόγια, γέρασε η αριστερά, χρειάζεται λίφτινγκ, γιαιτ έχει πολλά δίκια, αλλα δεν εχουν απήχηση.
@ NIEMANDSROSE:
" μου λες δλδ πως υπάρχει ένα σύγχρονος Μαρξ να γράψει και να εμπνεύσει; "
Όχι. Όσα έπρεπε να ειπωθούν τα έχει πει ο Κάρολος. Λείπει κάτι και μας διέφυγε;
"Ή μου λες πως η περίπτωση της Κούβας καταρρίπτει τον ισχυρισμό περί χρεοκοπίας;".
Καλή μου, γιατί θα πρέπει να έχουμε πάντα ένα σημείο αναφοράς; Δε μπορούμε να γίνουμε εμείς το σημείο αναφοράς των άλλων;
Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς για τη
"χρεωκοπία". Ποιού και πότε; Αν εννοείς τα γεγονότα του '89-90, μιλάς για ανατροπή καθεστώτων συγκεκριμένων χωρών. Από πότε αυτή σηματοδοτεί τη "χρεοκοπία" των σοσιαλιστικών ιδανικών; Είναι σα να λες πως επειδή το 1967 οι αμερικάνοι κατέλυσαν την αστική δημοκρατία, η ιδέα της χρεωκόπησε σε σχέση με το φασισμό.
Το 1 δεν αναιρεί το 10 κ αντίστροφα?
Μία αριστερή ιδεολογία για να λειτουργήσει σωστά ως οικονομικό κ κοινωνικό σύστημα, χρειάζεται καθολική και έμπρακτη συναίνεση από τους πολίτες. Γιαυτό είναι ανεφάρμοστη. Δεν χωράνε λαμόγια εκεί, ούτε ψεύτες, ούτε τεμπέληδες, ούτε παρτάκηδες, ούτε καν τύποι με μικρό πουλί κ απωθημένα! Δεν είναι θέμα πολιτικής, αλλά θέμα ανθρώπινων αδυναμιών, χαρακτήρων, προσωπικοτήτων.
Αντίθετα, το σύστημα με το οποίο λειτουργεί ο δυτικος κυρίως κόσμος, αφήνει έστω κ πλασματικά περιθώρια στην διαφοροποίηση. Η οποία είναι ανθρώπινη ανάγκη. Εγώ μπορώ να είμαι οικολογος, εσύ φασίστας, ο άλλος θρησκόληπτος, ο πέρα να είναι εκατομυριούχος, ο παραπέρα να ζει σε κοινόβιο κτλ. Στο μπάχαλο χωράμε όλοι.
Για μένα, άσχετα με το καλο κ το κακό, το σωστό κ το λάθος, η "αριστερά" για να εφαρμοσθεί θα πρεπε να μεταλλαχθεί σε κάτι που να χωράει κ τη "δεξιά". Αλλιώς, τα βλέπω χλωμά τα πράγματα...
..το ειπα...!!πρεπει να..αλλαξει!!
Γαμω τις σπουδες μου στην επικοινωνια!!
Παλι μονος νοιωθω!!
@exeisminima, δλδ γιατί δεν πείθει η -όποια- Αριστερά; Επειδή βγάζει κραυγές εκ του ασφαλούς;
@Ανδρεϊκος, δλδ το 10%που συγκεντρώνει συνολικά το λέτε εσείς επιτυχία. Και τελικά γιατί δεν πείθει;
@padrazo, ωραία η μεταφορά.Με πήγες πίσω στον Καντ που προσπάθησε να εξηγήσει την κοινωνία με όρους των θετικών επιστημών και πιο πολύ της Φυσικής.
@Kapetanios, δεν είναι ερώτημά "μου" αλλά του blog aristeragr και το θεώρησα μια καλή ευκαιρία για όσους ενδιαφέρονται να κάνουν μια κριτική (ή αυτοκριτική) στην Αριστερά αντί να μεμψιμοιρούμε, να δεχόμαστε στωικά ή κυνικά το δικομματισμό.Μπορείτε τις απόψεις σας να τις μεταφέρετε και εκεί.
Εστιάσατε κυρίως στο τι έχει κάνει η Αριστερά και τι μπορεί να κάνει αλλά δεν δώσατε τη δική σας εξήγηση γιατί δεν πείθει, παρά μόνο δυο-τρεις λέξεις σε παρένθεση.
@Identify Cafe, αγνοήσατε τον υποθετικό λόγο β' βαθμού που χρησιμοποίησα καθώς και το "και πάλι με επιφύλαξη" όταν ανάφερα όταν επέλεξα Κάστρο.Μήπως εσείς συγχέετε τους δικτάτορες που έχουν επιβάλει στη Λατινική Αμερική οι ΗΠΑ με τη δικτατορία του προλεταριάτου του Κάστρο;Ζείτε πράγματι στη Νέα Υόρκη όπως αναφέρεται στο προφίλ σας; Φιλικά κι από δω.
@Argirisp, δλδ λέτε πως τα λάθη αφορούν στο θεωρητικό/επικοινωνιακό μέρος και στους ηγέτες; Το τελευταίο δεν το είχα υπολογίσει.
@tzonakos, δλδ χάνει στο επικοινωνιακό παιχνίδι που είπαν ο Kapetanios και η Argirisp;
@identitycafe
Ο Κάστρο είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση, την οποία προφανώς δεν γνωρίζετε καθόλου. Να αναλύσουμε εδώ γιατί κάποιος θα τον δει ως ήρωα είναι ανέφικτο. Σας προτείνω να διαβάσετε κάποια βιογραφία του ή κάποιο βιβλίο για την ιστορία της Κούβας που να ΜΗΝ έχει την έγκριση της CIA, και να τα ξαναπούμε.
@Ρόδον (κάποιου θα είστε, του μπαμπά σας ίσως?)
Η αριστερά δεν πείθει για δύο εκ διαμέτρου αντίθετους λόγους. Καπελώθηκε από "ευαισθησίες" λαζοπουλικού τύπου, χάνοντας τον ορθολογισμό της και απέτυχε να ακολουθήσει τις κοινωνικές αλλαγές.
Π.χ. το δικαίωμα στην τεμπελιά είναι ακόμα και σήμερα ένα αίτημα, αλλά εδώ και πολύ καιρό είναι περισσότερο κοινωνικού παρά πολιτικού χαρακτήρα.
@s_pablo, αντίθετα οι νεομαρξιστές ακαδημαϊκοί πάντως (που αντιπροσωπεύουν ας πούμε τους σύγχρονους θεωρητικούς, χωρίς βέβαια να υπάρχει ανάμεσά τους κανένας νέος Μάρξ και Έγκελς) χρεώνουν στον ορθολογισμό που λες την ήττα της Αριστεράς.
Αυτό με τα λαζοπουλικά δε το κατάλαβα.(το Ρόδο του Κανενός (Die Niemandsrose) είναι τίτλος ποιητικής συλλογής του Paul Celan).
Ο/Η NIEMANDSROSE είπε...
το Ρόδο του Κανενός (Die Niemandsrose) είναι τίτλος ποιητικής συλλογής του Paul Celan).
----------------------------------
Το ξέρω, ή μάλλον το έμαθα γκουγκλάροντας. Χιουμοράκι κάνουμε για να σπάει η μονοτονία.
Προφανώς ζείτε στην Αγγλία, οπότε να σας δώσω ένα σημερινό παράδειγμα για την λαζοπουλική ευαισθησία είναι άτοπο.
Αυτό που εννοώ είναι ότι εκεί που χρειάζονται ιδέες και πράξεις μπαίνουν από το παράθυρο συναισθηματισμοί και λεκτικοί ακτιβισμοί.
Ένα καλό παράδειγμα υπάρχει στους οικολογούντες ευαίσθητους (θεωρώ ότι οικολογία και αριστερά είναι συνυφασμένα) που αρνούνται να πράξουν και προτιμούν να μείνουν ακίνητοι για 3 λεπτά (και μάλλον για το υπόλοιπο του βίου τους) και να στηλιτεύουν τους κακούς κυνηγούς που σκοτώνουν τα αθώα ζωάκια (φανταστείτε ότι βρέθηκε άτομο που δήλωσε ότι θα ψηφίσει όποιον απαγορεύσει το κυνήγι. Η φτώχεια, η ανεργία, το ασφαλιστικο είναι ασήμαντα θεματάκια μπροστά στην ασφάλεια της πέρδικας).
Για την δικτατορία της Κούβας που λέγατε ...
@tzonakos: δηλαδή είναι μόνο θέμα marketing; Γιατί το συνθήματα δεν είναι λιγότερο επίκαιρα ... :-)
@ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ, μάλλον κάτι του διέφυγε, βλ. νεομαρξιστές. Ποιοι εμείς; Οι έλληνες; Μα γιατί με τη σύγκριση κρίνουμε συνήθως και επιλέγουμε. Αν σε ενοχλεί ο όρος χρεοκοπία να τον αλλάξω σε πιο politically correct, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα.
@paperflowers, για την ερώτησή σας, δε νομίζω πως αλληλοαναιρούνται. Σχηματικά χρησιμοποιώ την έκφραση "έναν άλλο κόσμο" σε αντιπαράθεση με τον καπιταλιστικό κόσμο. Αλλά αυτός ο "άλλος κόσμος" έχει πράγματι ένδεια σύγχρονων θεωρητικών. Κατά τα άλλα, απαντάτε στο ερώτημα αποδίδοντας την αδυναμία της αριστεράς να πείσει στην ασυμβατότητα της ιδεολογίας της με την ανθρώπινη φύση;
@Καπετάνιος, αν έχετε κακία, πονοκέφαλο, χωράφια ή ό,τι άλλο έχετε δεν αφορά αυτό το post. :)
Επαναλαμβάνετε το τι έχει καταφέρει να κάνει η Αριστερά και είστε ικανοποιημένος που μόλις και μετά βίας εξασφαλίζει την είσοδό της στη Βουλή, από ό,τι φαίνεται.
Όσο για το ότι δεν απαντάτε ουσιαστικά στο ερώτημα αλλά το θεωρείτε ενδεχομένως προβοκατόρικο και ατυχές ως προς τη χρονική συγκυρία, λυπάμαι αλλά αυτά τα δύο δεν είναι δικές μου επιλογές. Εγώ απλώς μπήκα στον κόπο να απαντήσω.
Ένα ενδιαφέρον σημείο βρήκα στο "ίδιο ερώτημα μπορεί να τεθεί και στην περίπτωση της ΔΕΔΟΜΕΝΗΣ θρησκευτικής προσήλωσης του Έλληνα σε αντιδιαστολή με την ανυπαρξία χριστιανοδημοκρατικού κόμματος ικανού να πάρει την εξουσία, εάν με καταλαβαίνετε" αλλά όχι, δε σας καταλαβαίνω αν δεν μου εξηγήσετε.
Τέλος, ας κρίνουν και οι υπόλοιποι αναγνώστες αυτά που λέτε.
@kapetanios, μην εξάπτεστε. Κουβεντιάζουμε.
@kapetanios, είναι αρχή μου να μη βάζω στο στόμα των συνομιλητών μου λόγια που δεν είπαν και αυτό προσπαθώ να το επιτύχω με δύο τρόπους:α)με ερωτήσεις για το αν αυτό που κατάλαβα είναι αυτό που θέλουν να πουν και β)προσθέτοντας "από ο,τι φαίνεται" "από ό,τι λέτε", "από ό,τι καταλαβαίνω".
Λοιπόν, εγώ δεν είμαι ικανοποιημένη με το 1εκ., αν και καθόλου αμελητέα ποσότητα δεν είναι, έχοντας κατά νου πως το εκλογικό σώμα αριθμεί πολύ περισσότερους ψηφοφόρους. Και γι' αυτό ακριβώς το εκλογικό σώμα μιλάμε εδώ.
Αν η ερώτηση ήταν που σας ενόχλησε εξαρχής θα έπρεπε να το πείτε νωρίτερα. "Το γιατί δεν την ψηφίζουν 5 εκατομμύρια ή 25, είναι επίσης είναι ακόμη ένα άλλο θέμα.", αποτελεί δίκαιη ερώτηση για σας; Απαντήστε σε αυτό, αν θέλετε και αν έχετε χρόνο.
kapetanios, οι αναγνώστες αυτού του blog δεν χάνουν το χρόνο τους απαντώντας από ευγένεια σε κάποιον που κακοπροαίρετα με ανακρίνει για το τι ψηφίζω, με κατηγορεί ότι θέτω προβοκατόρικα ερωτήματα (τα οποία στην ουσία απλά αναπαράγω, δε θέτω)
και δε μπορεί να διακρίνει τη διαφορά μεταξύ του μη-αμελητέα ποσότητα (δλδ απλά υπολογίσιμη) και του δεν είναι ικανή να πείσει και να έλξει μεγάλα ποσοστά του εκλογικού σώματος. Δεν θα σας απαντήσω στο εξής γιατί ο ανθρώπινος χρόνος, ως γνωστόν, είναι λιγοστός για να τον σπαταλούμε σε άγονα πράγματα.
Συνεχίστε να προπαγανδίζετε από το blog σας και εγώ θα συνεχίσω να ασκώ κριτική και αυτοκριτική. Όπως τη βρίσκει ο καθένας. Στο καλό, κακέ.
Μου αρέσει να αφήνω τα σχόλια μου σε συνομιλητές ιστολόγους που χαίρονται με την ύπαρξη τους ( έστω κι αν εκφράζουν μια διαφορετική γνώμη)
Σας απαλλάσσω λοιπόν από τα σχόλια που θεωρείτε κακοπροαίρετα σβήνοντας τα.
Καλή συνέχεια στον αγώνα σας.
Όχι, δεν είπα ότι η ιδεολογία της αριστεράς είναι αντίθετη με την ανθρώπινη φύση. Είπα ότι η πρακτική εφαρμογή αυτης της ιδεολογίας συγκρούεται με την ανθρώπινη φύση (όπως τη βιώνουμε). Όποιο σύστημα, καθεστώς, κίνημα κτλ άντεξε στο χρόνο, είναι γιατί είτε εμπεριείχε έντονο το στοιχείο του φόβου (βλ χριστιανισμός), είτε γιατί ήταν πολύ ανεκτικό, ίσως και δεκτικό, στην ενσωμάτωση άλλων στοιχείων, ακόμα κ αντίθετων (βλ καπιταλισμός).
Η αδυναμία της αριστεράς να πεισει, έγκειται κυρίως στην αποτυχημένη εφαρμογή της, όπως είπες κ εσύ (1). Αν υπήρχε ένα μέρος του κόσμου στο οποίο αυτή η εφαρμογή είναι πετυχημένη, δεν θα κάναμε τώρα αυτή τη συζήτηση.
Κ εδώ έρχεται το 10. Ο άνθρωπος ψάχνει πάντα κάτι στο οποίο να πιστέψει. Αν πιστέψει, θα παλέψει γιαυτό. Πώς να παλέψει για το όραμα της Αριστεράς όμως, όταν το έχει δει να γεννιέται, να γιγαντώνεται, να διαβρώνεται εκ των έσω (κατ'αρχήν) και τέλος να καταρρέει?
Αφού "ΔE ΨHΦIZEIΣ ΡE" ούτε εσύ Αριστερά – δηλαδή ψηφίζεις δεξιά – γιατί προβληματίζεσαι;
[OK, αστειεύομαι λίγο, αλλά δεν αστειεύομαι και τελείως. Mου τη σπας και που πας τριγύρω και μου λες ότι δε ξέρω από ελάφι. Eσύ μάλλον έχασες τη πρώτη φωτογραφία].
Αριστερά ["Αριστερά"] είμαστε εμείς! Δηλαδή κάθε φορά που ο λόγος της δε μας κάνει γιατί δε μεταφράζεται στη γλώσσα του κόσμου που υποφέρει κάτω από τις πιέσεις και τα άγχη της καθημερινότητας, είμαστε EMEIΣ υπεύθυνοι που δε ξέρουμε πώς να μιλήσουμε.
Σε τελική ανάλυση, δεν περνάμε τη χειρότερη φάση της ιστορίας. Mάλλον την πιο εύκολη, χωρίς κατοχή, φυλακές, βασανιστήρια, εκτελέσεις. Kαι τι μας ζητιέται; Nα βγούμε εκεί έξω να βρεθούμε μεταξύ μας, να βρεθούμε με τους γύρω μας, να πάμε παρέα ένα βήμα παρακάτω βρε αδερφέ. Αμάν πια, ή δικιά μας βάρδια είναι, εμείς θα φταίμε.
@ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ, εξήγησες τώρα το γιατί δεν πείθει το μεγάλο μέρος του εκλογικού σώματος η Αριστερά; Γιατί αυτή είναι η ερώτηση. Τα άλλα είναι το ποιήμα που έμαθε ο καθένας να λέει.
Όσο για τη δια της ατόπου απαγωγής λογική του σχολίου σου για το τι ψηφίζω, έχω δεχθεί καταιγίδα παραλογισμού προσφάτως και ως γνωστόν, ο βρεγμένος τη βροχή δε τη φοβάται.
Το ελάφι αν έγινε στάχτη, πώς να το δω. Το πρόβατο ήταν εκεί.
@paperflowers, σωστή η παρατήρησή σου, αλλά ειλικρινά με κούρασε το θέμα. Ας το πάρει ο καθένας για homework, αν έχει κέφι.
Εδώ βρέθηκα να κατηγορούμαι πως υπερασπίζομαι "δικτάτορες","κρατικά μοντέλα που άφησαν πτώματα πίσω τους", πως ψηφίζω δεξιά, πως ήταν προβοκατόρικο το ερώτημα που αναπαρήγαγα κλπ.
Τι άλλο θα ακούσω εδώ μέσα...
Λέω οτι χάνει επειδή στερείται λόγου φρέσκου και μοντέρνου.
Παραμένει σε αρχαίες αντιλήψεις, ανεφάρμοστες στην ποράξη πολλές φορές.
Και φέτος, αυτο το κολημμένο σύνθημα "κάτω ο δικομματισμός" ετσι σκετο, ξερο και άνυδρο, δεν περνάει στον κόσμο, πώς να το κάνουμε ;
Αν αυτο ειναι μέρος του επικοινωνιακού παιχνιδιού, οκ, πες το κι ετσι, χάνει σε αυτό, και δεν φταίει μόνο η αριστερά εκφρασμένη με τα ελληνικά αριστερά κόμματα, αλλα και η διεθνής συγκυρία δεν τη βοηθά.
Τότε ο τίτλος θα πρεπε να είναι "γιατί δεν πείθει ένα συγκεκριμένο κομμάτι της αριστεράς" και να εξηγήσεις ποιο κομμάτι εννοείς... Γιατί η "αριστερά" έτσι γενικά, εμπεριέχει και αυτά για τα οποία δεν θέλεις να κατηγορείσαι ότι υποστηρίζεις. Κ έτσι γίνεται μπέρδεμα.. :-)
1,2,3,4,5 Δυστυχώς συμφωνώ πλήρως
Στο 6 όμως την δεύτερη μεταβλητή δεν τήν γνωρίζουμε. Και ακόμα και στην περίπτωση που την επιβεβαιώσουμε φοβάμαι ότι θα εκπλαγούμε, καθώς ως γνωστόν η εξουσία διαφθείρει και συνήθως εκείνοι που διαφθείρονται ευκολότερα και εντονότερα είναι εκείνοι που δεν έχουν πρόσβαση σε αυτή.
7 & 8 συμφωνώ επισης
Το 9 πάλι φαντάζει λίγο μοιρολατρικό, ενώ το 10 μας βγάζει όλους να μην έχουμε όραμα. Συνήθως οι άνθρωποι συμβαδίζουν με το όραμα μόλις δουν κάτι όντως να αλλάζει. Τότε ζητούν τις αλλαγές να προχωρούν πιο γρήγορα. Και δυστυχώς στην πράξη της η αριστερά έδειξε ότι μπορεί να γίνει τόσο συντηρητική ώστε να μην επιτρέπει την όποια πρόοδο. Αυτό όντως δεν δίνει όραμα.
Σοβαρά, έτσι σου είπαν; Έπρεπε να πεις ότι ο ανθρώπινος χρόνος είναι αρκετός για να αναπαράγουμε μηρυκασμούς εκείνων που δε βλέπουν την εικόνα της κοινωνίας και λίγος για όποιον απλά αναζητά την αλήθεια που μόνο εκείνος βλέπει.
Βέβαια ούτε εγώ σε αντέχω, αλλά σε προκαλώ... (εμ, έτσι θα σε άφηνα, αρχές του μήνα;)
ΔΕ ΣΥΖΗΤΩ ΑΛΛΟ ΜΕ ΟΠΑΔΟΥΣ.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΒΓΑΛΤΕ ΤΙΣ ΠΑΡΩΠΙΔΕΣ ΚΑΙ ΔΕΙΤΕ ΚΑΘΑΡΑ:
Το blog που θέτει το ΕΡΩΤΗΜΑ
ονομάζεται ARISTERA.GR
http://aristeragr.wordpress.com/
AN θεωρείτε πως το ερώτημα είναι προβοκατόρικο τα παράπονά σας στο aristera.gr
Από δω και πέρα θα διαγράφω τα μηνύματα που τυχόν προσβάλλουν και που ασκούν προπαγάνδα.
Λουλουδακι του μπαξε...
ξερεις τι μπορεις να παθεις αμα κανεις κουβεντα με κουμουνιστας?
Περαν του φακελωματος που εχουμε φαει ολοι μαζι, το μονο που μπορει να σου μεινει ειναι ενας (καθολου γλυκος) πονοκεφαλος.
Διαβασα προσεκτικα και νομιζω οτι ολα τουτα ειναι διαγνωση του ιδιου του ασθενη για την ασθενεια του...
Μηπως ομως του πρεπει ενας γιατρος να μας πει τις πταιει?
Ο λόγος Νο 1 είναι για μένα αυτός με τη μεγαλύτερη βαρύτητα.
Το 6 και το 7 είναι επίσης πειστικά επιχειρήματα.
Τα υπόλοιπα τα βρίσκω λίγο "χάδι" στα αυτιά της Αριστεράς.
Θα ήθελα να με πείθει, αλλά είναι αργά πια!
Δημοσίευση σχολίου