4/10/07

Βάφτιση στην εκκλησία ή ονοματοδοσία στο ληξιαρχείο;


Το δίλημμα "βάφτιση στην εκκλησία ή ονοματοδοσία στο ληξιαρχείο" μας ξενίζει και σχεδόν όλοι είμαστε βαφτισμένοι χριστιανοί. Οι περισσότεροι θα βαφτίσουμε τα παιδιά μας και πολλοί θα γίνουμε νονοί βαφτίζοντας παιδιά άλλων αναπαράγοντας το έθιμο.

Ωστόσο, υπάρχουν δύο τρόποι ονοματοδοσίας. Ο ένας είναι μέσω του θρησκευτικού μυστηρίου της βάφτισης και ο άλλος είναι με μια απλή ληξιαρχική πράξη μαζί με τη ληξιαρχική πράξη γέννησης. Για την πρώτη επιλογή δεν έχω να προσθέσω τίποτα. Όλα είναι γνωστά. Η δεύτερη όμως, δηλαδή η ληξιαρχική πράξη ονοματοδοσίας περιγράφεται ως εξής:

1. Η δήλωση ονοματοδοσίας τέκνου είναι προαιρετική, αλλά αμετάκλητη από τη στιγμή που θα διενεργηθεί και δηλώνεται προ της βαπτίσεως του παιδιού. Καταχωρείται στη ληξιαρχική πράξη γέννησης.
2. Η ονοματοδοσία γίνεται με τη δήλωση και των δύο γονέων ή μόνο του ενός, ο οποίος όμως απαραίτητα πρέπει να φέρει μαζί του έγγραφη εξουσιοδότηση του άλλου, θεωρημένη νόμιμα για το γνήσιο της υπογραφής.
3. Στην έγγραφη εξουσιοδότηση θα πρέπει να αναφέρεται το κύριο όνομα που επιθυμούν να δώσουν οι γονείς στο παιδί τους.

Όμως η ονοματοδοσία χωρίς τη τελετή της βάφτισης θεωρείται ταμπού και...αμαρτία. Αν οι γονείς αποφασίσουν να μην βαφτίσουν το παιδί τους Χριστιανό/η Ορθόδοξο/η, αιωρείται δε η απειλή του κοινωνικού αποκλεισμού και του κοινωνικού στίγματος για να μη μιλήσω για τις παραφιλολογίες που αναπτύσσονται γύρω από νομικές κυρώσεις και άλλες ασυναρτησίες.

Στην πραγματικότητα, το μύθευμα για την "υποχρεωτικότητα" δε συντηρείται μόνο για λόγους παράδοσης και θρησκευτικής πίστης αλλά και για:
α) οικονομικούς/ εμπορικούς λόγους. Είναι γνωστό ότι από τις βαφτίσεις ζουν κέντρα διασκέδασης, καταστήματα με λαμπάδες, ρούχα κλπ, παπάδες, φωτογράφοι, χρυσοχοΐα, ανθοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, λουλουδούδες, περιοδικά και λοιπά.
β) δημόσιες σχέσεις πολιτικών και άλλων παραγόντων, ειδικά στην επαρχία. Αρκεί να μετρήσει κανείς τις "συντεκνιές" του Μητσοτάκη.

Και το υπόστρωμα για τη συντήρηση της υποχρεωτικότητας της βάφτισης είναι ένα κλίμα επαπειλούμενων κυρώσεων και κυρίως κοινωνικού στίγματος.

Ερώτηση: Εσείς τι επιλέξατε ως γονείς ή τι θα επιλέγατε ως μελλοντικοί γονείς και γιατί;




Σημείωση:

Το παρακάτω κείμενο προέρχεται από το Συνήγορο του Πολίτη και το παραθέτω για την πληρέστερη ενημέρωσή μας.

"Η ονοματοδοσία αποτελεί την αποκλειστική διαδικασία κτήσης ονόματος νεογνού το οποίο καταχωρίζεται στη ληξιαρχική πράξη γεννήσεως ύστερα από δήλωση των γονέων του που ασκούν τη γονική μέριμνα ή του ενός απ’ αυτούς εφόσον έχει έγγραφη εξουσιοδότηση του άλλου, θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής. Αν ο ένας από τους γονείς δεν υπάρχει ή δεν έχει τη γονική μέριμνα, η δήλωση του ονόματος γίνεται από τον άλλο γονέα.
Η βάπτιση καταχωρίζεται στο περιθώριο της ληξιαρχικής πράξεως γέννησης, περιλαμβάνει τα στοιχεία που περιγράφονται στην παρ. 3 του άρθρου 26 ν. 344/76 και δηλώνεται από τους υποχρέους, όπως καθορίζονται στην παρ. 2 του ιδίου άρθρου.
Από τον συνδυασμό των ανωτέρω διατάξεων προκύπτει αβίαστα ότι οι δύο ανωτέρω περιγραφόμενες πράξεις είναι ξέχωρες μεταξύ τους και η μεν ονοματοδοσία έχει σαν αποτέλεσμα την κτήση ονόματος, η δε βάπτιση, κατά πάγια νομολογία, την κτήση θρησκεύματος και δεν επιδρά καθόλου στο ήδη δηλωθέν ή ταυτόχρονα δηλούμενο.
Συνεπώς μία δήλωση βάπτισης δεν μπορεί να εκληφθεί και σαν δήλωση ονοματοδοσίας αν δεν γίνεται με τους όρους του άρθρου 25 του ν. 344/76, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 15 ν. 1438/84, δηλαδή αν δεν γίνεται και από τους δύο γονείς ή αν δεν συνοδεύεται από εξουσιοδότηση του απόντος γονέως".

www.synigoros.gr/docs/Diamesolavisi_Onomatodosia_19_12.pdf

50 σχόλια:

adaeus είπε...

Aπίστευτο το ότι πρόσφατα διάβαζα αυτό το κείμενο του συνήγορου, γιατί το αντιμετώπισα ως θέμα προς επίλυση στη δουλειά μου. Αν διαβάσουμε προσεκτικά, όσα πολύ σωστά λέει ο συνήγορος του πολίτη θα δούμε ότι από το 1976 και μετά (που ισχύει ο νόμος περί ληξιαρχείων) δεν υφίσταται ονοματοδοσία με τη βάφτιση και κακώς τα συγχέουμε. Απλώς συνηθίζουμε να κάνουμε την ονοματοδοσία, λίγο μετά τη βάφτιση. Στην ουσία όμως κάνουμε δήλωση ονοματοδοσίας, δηλώνοντας το όνομα που ειπώθηκε στην Εκκλησία. Θα μπορούσαμε όμως να δηλώσουμε και ένα διαφορετικό από αυτό του μυστηρίου ή και δύο.
Εγώ να πω ότι προτίμησα και για τα δύο μου παιδιά να κάνω και το μυστήριο της βάφτισης, γιατί είναι μια γλυκιά στιγμή να τη θυμάται κανείς. Οι φίλοι κι οι γνωστοί στην εκκλησία, τα κλάματα, οι μπουμπουνιέρες και τα παιδάκια με τις λαμπάδες να τρεχοβολάνε στην εκκλησία...
Και συν τοις άλλοις χαίρονται και οι παππούδες - γιαγιάδες...

Ανώνυμος είπε...

σε σενα niemandsrose δεν χρειαζεται να εξηγησω γιατι δεν θα παω τα παιδια μου στην εκκλησια μια και το ξερεις πολυ καλα. για τους φιλους σου ομως οφειλω να πω οτι δεν ειμαι χριστιανος.
ειμαι εθνικος αλλα κυριως αντιχριστιανος αηδιασμενος απο το αιμα και την μαυριλα των τελευταιων 17 αιωνων, στο ονομα της αγαπης φυσικα. στο θεμα της ονοματοδοσιας ειμαι καθετος. οχι επειδη ειμαι εμπαθης αλλα επειδη ειμαι αξιοπρεπης. και ως αξιοπρεπης ανθρωπος δεν θα δεχομουν να αφησω να αποκαλεσουν τα παιδια μου δουλους κανενος, ουτε καν του θεου. του οποιου θεου. η βαφτιση ειναι αποδειξη της υποδουλωσης του ανθρωπου, οχι στον θεο φυσικα, αφου μαλλον δεν εχει ιδεα για το τι γινεται εδω κατω, αλλα σ ενα συστημα που σε θελει αιωνιο δεσμιο και σε εκβιαζει με ολους τους δυνατους τροπους. απο την στιγμη αυτη οι βαφτιστες σου θεωρουν δεδομενο οτι εισαι Χ.Ο. μονο με τον αφορισμο ξεμπερδευεις. αλλιως οτι κι αν πιστευεις, οτι κι αν λες, εφοσον εισαι βαφτισμενος εισαι Χ.Ο. ανηκεις εκει, ειτε το θες ειτε οχι.
θεωρω οτι ειμαστε πολιτικα οντα και ως τετοια πρεπει να φερομαστε. ακομα κι αν οι αποκλειστικοι αντιπροσωποι της αγαπης αρρωσταινουν στην ιδεα και προσπαθουν με καθε τροπο να το καταργησουν(ακομα και με την ταφη ανθρωπων εχουν το δικαιωμα να παιξουν αν καποτε φερθηκαν ως πολιτες) ο φοβος που εχουν φυτεψει πρεπει να ξεριζωθουν. ειμαστε πολιτες και οχι δουλοι.
αραγε ειναι τυχαιο οτι ο νομος αυτος ειναι θαμμενος απο το 1976; τελικα ισως καποια πραγματα να λειτουργουν σωστα στην ελλαδα. ομως παντα θα υπαρχει καποιος που θα τα κρυβει με την αλλαζονια και την μισαλλοδοξια του. να δειτε που τελικα θα εγκριθει η καυση των νεκρων κι εμεις θα το μαθουμε 30 χρονια μετα.

Pan είπε...

Πιστεύω ότι η απάντηση του nag με καλύπτει περισσότερο από όσο θα μπορούσαν τα ίδια μου τα γραφτά.

Εξαιρετικός οικοδεσπότης.

Ανώνυμος είπε...

Υπέρ ληξιαρχείου, υπερ πολιτικου γάμου και πολιτικης κηδειας άμα λάχει. Δεν υπάρχει δίλημμα.

bbchris είπε...

Δεν χρειάζεται να το σκεφτώ και πολύ.
Αν υποθέσουμε ότι δεν παίζει το θέμα του γάμου σε εκκλησία, άρα πάμε και σε ονοματοδοσία αναγκαστικά.
Καθότι το παπαδαριό το έχει "γυρίσει" και μόλις βλέπουν πολιτικό γάμο αρνούνται την βάφτιση του παιδιού. Αρνούνται ακόμα και να είναι νονοί ζευγάρι που έχει παντρευτεί με πολιτικό γάμο.

Χορεύοντας με τους ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΥΣ είπε...

Ρε γαμώτο. Τι πληγή μου ξανανοίγεις.
Τελικά μη νομίζετε πως η ονοματοδοσία στο ληξιαρχείο είναι εύκολο πράγμα και σε βοηθά να λύνεις προβλήματα. Μερικές φορές σου δημιουργεί περισσότερα προβλήματα απ' όσα θες να λύσει. Ακόστε μια ματωμένη προσωπική ιστορία.
Πριν 5 χρόνια περίπου θέλουμε να βαφτίσουμε το δεύτερο μας γιο. Ο πρώτος ονομάστηκε Πάρης (με δεύτερο το Χρήστος) χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Αποφασίσαμε να τον πούμε Έκτορα. Επειδή όμως η γυναίκα μου κινδύνεψε στη γέννα και παραλίγο να φύγουν κι οι 2 "έταξε" το παιδί στην Παναγία Τήνου (τι να πεις; λες "καλά και τι τρέχει;") να το πει και Παναγιώτη.
"Σιγά τα ωά" θα πείτε. Αμ δε. Η πλειοψηφία των παπάδων ωρύονταν "πρώτα το χριστιανικό μετά το ειδωλολατρικό" (μάλιστα αγαπητοί μου: τα ελληνικά ονόματα είναι ειδωλολατρικά ενώ τα εβραϊκά Ναούμ, Σαούλ, Αβεσαλώμ, Μωυσής είναι οκ).
Πληρώνουμε ένα σωρό παράβολα και πάμε στο ληξιαρχείο να δώσουμε ονοματοδοσία. Πέφτουμε σε υπάλληλο μέλος της "ΖΩΗΣ" κι αρχίζει το ίδιο παραμύθι. Με τα πολλά δείχνει να συμφωνεί μαζί μας, υπογράφουμε τα χαρτιά αλλά όταν παίρνουμε το έγγραφο στα χέρια μας βλέπουμε έκπληκτοι τη "χριστιανική" σειρά. Στα πρόθυρα εμφράγματος πάω να πνίξω τη χριστιανόκοτα του ληξιαρχείου. Επεμβαίνουν διάφοροι και γλυτώνω τα ισόβια. "Λάθος" μου λένε "είναι κολημένη". Ωραία, σεις που δεν είστε διορθώστε το λάθος να πάμε στο καλό. Αμ. δε. Το βιβλίο του ληξιαρχείου είναι δημόσιο έγγραφο κι ό,τι γράφει δεν ξεγράφει. (ασήμαντη λεπτομέρεια: τελικά στην Τήνο οι ΠΑΠΑΔΕΣ βάφτισαν το παιδί "ειδωλολατρικά" αλλά η σειρά ονομάτων δεν αλλάζει).
Θα πει κάποιος "τι τρέχει σίγά". Δεν είναι έτσι. Όσοι έχουν 2 ονόματα το ξέρουν. Ανεξάρτητα πως σε φωνάζουν οι φίλοι, οι αρχές αναγνωρίζουν σχεδόν μόνο το 1ο όνομα. Έτσι το παιδί ονομάζεται Έκτορας από συγγενείς και φίλους αλλά στο σχολείο τον φωναζουν από τον κατάλογο Παναγιώτη. Ω της συγχύσεως.
Πληρώνω ακόμα λεφτά σε δικηγόρους να γίνει δικαστήριο για την αλλαγή της σειράς ονομάτων αλλά μέχρι τώρα τίποτα.
Τι κάνουμε εδώ κύριοι συνήγοροι του πολίτη;

Sisyfina είπε...

Εδώ έχουμε ένα έξοχο παράδειγμα διχασμού ανάμεσα στο θέλω και στο πρέπει. Δεν θέλω να βαφτίσω την κόρη μου όταν έρθει με το καλό, γιατί δεν μ' αρέσει το νταβατζιλίκι της εκκλησίας, ούτε τα φρου φρου και όλα αυτά τα κιτς που συνοδεύουν τα βαφτίσια (τα οποία σημειωτέον έχουν γίνει σαν τηλεπαιχνίδια από τα δώρα και τα αναμνηστικά που δίνονται στους καλεσμένους μαζί με τις μπομπονιέρες, διαιωνίζοντας έναν αρρωστημένο καταναλωτικό ανταγωνισμό μεταξύ των διοργανωτών-γονέων). Τα σιχαίνομαι. Αλλά τί να πεις σε γονείς και πεθερικά; αφού γι' αυτούς βάλαμε και την "κουλούρα". Να μη σου πω για το όνομα του παιδιού που μην τυχόν και δεν είναι από τους μεν ή τους δε. Παλιοκατάσταση.

gatti είπε...

Παιδιά δεν έχω ούτε προβλέπεται να αποκτήσω. Αλλά αν είχα δεν υπήρχε περίπτωση να περάσω τη διαδικασία με τα βαφτίσια. Τα θεωρώ μια τεράστια εκμετάλλευση της εκκλησίας και μιας ολόκληρης βιομηχανίας που ζει από αυτά και δεν θα ήμουν διατεθειμένη να την πριμοδοτήσω.
Μπορώ μάλιστα να πω πως λυπάμαι όλους αυτούς τους "ταλαίπωρους" ομοϊδεάτες μου, φίλους, γνωστούς που επίσης είναι της ίδιας άποψης, αλλά τελικά "υποκύπτουν" (στο στιλ "μια ψυχή που είναι να βγει ας βγει") στη θέληση μαμάδων, παππούδων, πεθερικών, "κόσμου" κ.λπ.

s_pablo είπε...

Λοιπόν, χωρίς δηλώσεις περί θρησκευτικού αισθήματος δηλώνω σφόδρα υπέρ της εκκλησιαστικής βάφτισης.

Όχι για το μυστήριο αυτό καθεαυτό, αλλά για το νταβαντούρι των συγγενών έξω από την εκκλησία, το δάκρυ του παππού όταν ακούει το όνομα του, το γλέντι μετά...

Ξέρω, οι παπάδες μας τα τρώνε, όλα αυτά είναι παρωχημένα, αλλά αν πάρω ποτέ πρόσκληση που θα λέει: "Σας καλούμε στο ληξιαρχείο όπου θα δώσουμε όνομα στον αγαπητό μας γιο. Θα ακολουθήσει δεξίωση στο κυλικείο", θα πάρω τα βουνά...

Πολύ ευρωπαίοι γίναμε κι από τη στιγμή που τα ευρώ είναι πλέον δυσεύρετα, καταλαβαίνετε τι μας μένει.

ΥΓ Προς θεού, αν κάποιος πιστεύει ότι τον ορίζει τόσο πολύ η εκκλησία που αν βαφτίσει το παιδί του θρησκευτικά θα το σκλαβώσει για το υπόλοιπο του βίου του, να μην το κάνει. Απλώς εγώ πιστεύω ότι όλα αυτά είναι θέματα της πλάκας

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν, εγώ δεν είχα κανέναν σκοπό να βαφτίσω τα παιδιά μου (πράγμα που έχουν κάνει αρκετοί φίλοι μου) επέμενε η γυναίκα μου όχι για θρησκευτικούς λόγους αλλά για συναισθηματικούς (έχασε μικρή την νονά της που την λάτρευε). Η φάση εκτυλίχτηκε σε κωμωδία γιατί είχαμε 4 νονούς!!! και καμιά 300 φίλους από τους οποίους, άντε 10 να είχαν ξαναμπεί σε εκκλησία τα τελευταία 20 χρόνια.
Παρόλο το γενικό μπάχαλο, και παρόλο που οι παπάδες ήξεραν ότι ήμασταν όλοι με πολιτικό γάμο δεν υπήρξε το παραμικρό πρόβλημα.

παράλληλος είπε...

Γάμος και ονοματοδοσία είναι συμβάσεις μεταξύ πολίτη και κράτους.
Όποιος θέλει τη θρησκευτική εκδήλωση σαν χριστιανός, εθνικός κλπ, με γειά του και χαρά του. Γιατί θα πρέπει αυτές να καταχωρούνται στα Δημόσια έγγραφα?

Maria Mikro Analogo είπε...

Θα συμφωνήσω με τον s_pablo. Κι εγώ θα το βαφτίσω το παιδί μου όταν και εάν έρθει κάποια στιγμή. Έτσι, για το έθιμο και την διαδικασία, κι ας μην είμαι άνθρωπος της εκκλησίας. Με τους παπάδες ουδέποτε τα πήγαινα καλά. Πιστεύω όμως με έναν δικό μου τρόπο. Καλημέρες :-)

Παρατηρήτηριο Πυλαίας είπε...

και εγω προτιμώ την βάφτιση. Μπορείς να την κάνεις όπως θες και να περάσεις πολυ καλα! Ειδικά αν γίνει ανμοιξη - καλοκαίρι κάπου σε κανα ξωκλήσι!

Ανώνυμος είπε...

@ _st_ Αυτό με το ξωκλήσι forget it!!!

Δυό τρείς φίλοι που το έκαναν το μετάνοιωσαν, στην καλύτερη (για εμάς και το μωρό) περίπτωση κράτησε μιάμιση ώρα!!!

Στην χειρότερη ανάγκασαν τις γυναίκες να βάλουν όλες φούστες και επειδή καμία φυσικά δεν είχε φέρει φούστα stand by, σε κάποιες έδωσε ο παπάς (είχε στοκ) και οι υπόλοιπες παρόλα τα χλμ που έκαναν είδαν την βάπτιση από το προαύλιο!

Η Κουρούνα είπε...

Έχω παντρευτεί με πολιτικό γάμο και όσο καιρό υπήρξα παντρεμένη οι γονείς μου -κυρίως η μητέρα μου- μου έλεγαν κάθε τόσο να παντρευτώ και με θρησκευτικό "σε ένα ξωκκλήσι έστω". Τελικά χώρισα και, μέχρι σήμερα, κάποιοι συγγενείς είναι πεισμένοι ότι αυτό έγινε επειδή δεν ευλόγησε το γάμο ο Θεός. :-)
Aν είχα παιδιά, θα προτιμούσα να μην τα βαφτίσω σε εκκλησία αφού δεν πιστεύω. Πάντως, αν κάποιος έχει πρόβλημα συναισθηματικό με τους γονείς και δε θέλει να τους στενοχωρήσει, μπορεί να βαφτίσει τα παιδιά του σε εκκλησία χωρίς φανφάρες και φρου-φρου αν δεν του αρέσουν όλα αυτά. Η Εκκλησία δεν απαιτεί ούτε ανθοστολισμούς, ούτε μπουμπουνιέρες, ούτε τίποτα τέτοιο.

The Torch είπε...

Σαν στάση ζωής πλέον θέλω να αποσυνδεθεί η εκκλησία από το Ελληνικό κράτος. Τελεία.
Με ενδιαφέρει πρώτα να γίνει αυτός ο διαχωρισμός και μετά να έχω το δικαίωμα να κάνω ότι μου γουστάρει, πρώτον με το κορμί μου μεταθάνατον (εννοείται ότι είμαι υπέρ της καύσης των νεκρών αλλά προτίστως με το δικαίωμα του να έχεις την επιλογή) δεύτερον με τον γάμο μου όταν έρθει η ώρα (που ούτως ή άλλως στο ληξιαρχείο παντρεύεσαι ουσιαστικά και όχι στην εκκλησία) και τέλος και με τα παιδιά μου.
Δεν έχω κάποιο μίσος με την εκκλησία, ούτε θα πήγαινα τόσο μακριά όσο ο nag. Απλά θέλω να διαχωριστεί η εκκλησία με το κράτος. Να πληρώνει τους μισθούς των παπάδων της αφού έχει τρελά φράγκα, να πάψει να ορκίζει κυβερνήσεις λές και ανακυρήσσεται ελέω θεού αυτοκράτορας και να πάψει να έχει άποψη επι παντός επιστητού.
Όσον αφορά τώρα τα πράκτικά ζητήματα. Μου την σπάει αφάνταστα να αναφέρονται τα μωρά ως Μπέμπης ή Μπέμπα αν δεν έχουν βαφτιστεί. Γιατί ρε; Δεν ξέρετε τί θα το βγάλετε; Επομένως σαφώς ονοματοδοσία. Από εκεί και πέρα όμως είναι πρόβλημα κοινωνικό το αναγνωρίζω και εκεί υπάρχουν προβλήματα, και δεν ξέρω αν θα καταφέρω να έχω την όρεξη και το στομάχι να έρθω σε κόντρα με όλους όταν ξέρω ότι δεν είναι έτοιμοι να δεχθούν τις δικές μου απόψεις.

Υ.Γ. Σήμερα το πρωί ξύπνησα με την σκέψη σου για το άλλο πρόβλημα που είχες πρόσφατα: "Ήμουν και στη Συντονιστική Επιτροπή Καταλήψεων το '91. Nα το προσθέσω στο CV μου, κύριε προϊστάμενε;"
Ναι λοιπόν να το γράψεις. Όχι έτσι όμως. Ν γράψεις "Ήμουν στη Συντονιστική Επιτροπή των μαθητικών κινητοποιήσεων το '91." Θα πρέπει βέβαια να είσαι έτοιμη να απαντήσεις αν χτυπήσει στο μάτι του ερωτώντα. Με αυτόν λοιπόν τον τρόπο θα εχεις κι εσύ την δυνατότητα να κρυφοκοιτάξεις στις απόψεις του μελλοντικού σου εργοδότη. Αν δεν σου κάνει δεν πάς, αν σου κάνει πας, αν καίγεσαι για την δουλειά ξέρεις τί θα σε περιμένει.

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

σε λίγα χρόνια δεν θα μας απασχολούν αυτά. Σε μια άλλη περίπτωση, κανείς και ποτέ δεν με ρώτησε το πώς πήρα το όνομά μου...

να γίνεται αυτό που πιστεύουν οι γονείς και όχι αυτό που, πιθανώς, να ενοχλήσει τον περίγυρο

καλησπέρες

tzonakos είπε...

Είχα γράψει περι Βάτισης χριστιανορθόδοξης ενα κείμενο σε άλλο ιστοχώρο και θα με κάνεις να το βρω και να το αναρτήσω στο μπλόγκι μου.
Η απορία μου είναι η εξής :
Ενα παιδί ας πούμε 7 ετών που δεν εχει βαπτιστεί, αλλα έχει όνομα απο Ληξιαρχείο, δεν μπορεί να θεωρείται Χ.Ο. επειδή δεν έκανε Βάπτιση ;
Μπορεί αυτο το παιδί να πηγαίνει στην εκκλησία και να ειναι ενας νορμάλ χριστιανός με χριστιανική ανατροφή λόγω σχολείου, περιβάλλοντος κλπ.
Ολο αυτο το άπληστο εμπορικό κύκλωμα των τελετών στιγματίζει ανθρώπους ; Αρνούμαι όλη αυτη την εκβιστική αντίδραση του παπαδαριού που απλά δεν θέλει να χάνει πελάτες.
Απλά ενας παππούς θα χαρεί με μια βάφτιση σε εκκλησία, αυτό ειν όλο κι εκει πατάνε οι παπάδες και κονομάνε.
Αυτο δίνει απάντηση και σε ενα μερος της υπόθεσης με το περιβόητο Βιβλίο Ιστορίας ΣΤ Δημοτικού.

( σύντομα στο μπλόγκ μου μια αληθινή ιστορία )

Καλημέρες :)

Niemandsrose είπε...

Ευχαριστώ πολύ για τις πολλές και ζουμερές απαντήσεις!!
Να πω κι εγώ τον προβληματισμό μου. Εγώ την εκκλησία, τη θρησκεία και τα στενά τζήν τα σιχαίνομαι. Όπως και τους κορσέδες. Θέλω να νιώθω κάπως πιο χαλαρή.
Γι’αυτό έλεγα, εντάξει, υπάρχει Θεός, (αλλιώς γιατί πρέπει π.χ. να βλέπω τα χρώματα του δειλινού –ενώ δεν υπάρχουν- και να γίνομαι χάλια ψυχολογικά που μια μέρα θα πεθάνω και θα πάψω να τα βλέπω; Κάποιος με δουλεύει. Άρα? ), όμως αηδίαζα στη σκέψη της εκκλησίας. Λιβάνια, λάδια, καντήλια, παπάδες, πολυέλαιοι, μόνο που τα σκέφτομαι με πιάνει ναυτία. Και λέω δε θα το βαφτίσω Χ.Ο. το παιδί μου. Ούτε η Σώτη Τριανταφύλλου είναι βαφτισμένη αλλά είναι πρώτο όνομα .
Αλλά αφού θα κάνω που θα κάνω θρησκευτικό γάμο –«είναι πολλά τα λεφτά, Άρη»- μετά δε θα πρέπει να κάνω και βαφτίσια για να μη λυσσάξει το μισό κωλόσογο (το άλλο μισό είναι χαλαροί άνθρωποι) που είναι η ενσάρκωση του συντηρητισμού, της θρησκοληψίας και της καταπίεσης βεβαίως-βεβαίως;
Και άντε πες πως δέχομαι να πιω το πικρό τούτο ποτήριο.Εκτός που μια ζωή θα με οικτίρω και θα με βρίζω «πουλημένη-δεν έχεις αφήσει συμβιβασμό για συμβιβασμό να μην τον κάνεις», πώς θα πούμε μπροστά στην κολυμπήθρα «Και το όνομα αυτού;» «Ερνέστο»;
Θα βγάλει η κολυμπήθρα καπνούς από τα αυτιά και τα μανουάλια αφρούς από τη μύτη.
Εκτός βέβαια και αν δε παντρευτώ και δε κάνω παιδιά, οπότε θα με λένε "άκλαιρη" και γεροντοκόρη και θα με λυπούνται στην επαρχία. Στο άστυ θα με λένε «ατύχησε» και πάλι θα με λυπούνται, κρυφά. Αυτό είναι ονοματοδοσία! Name calling που λέμε.
Γι΄αυτό κι εγώ σκέφτομαι να κάνω τελικά πολιτικό γάμο –κι ας μην εισπράξω, η παραδόπιστη- και μετά να κάνω πολιτική ονοματοδοσία. Μετά βέβαια πρέπει να μην ξαναπατήσω στην Κρήτη γιατί θα με δείχνουν με το δάχτυλο. Και πώς γίνεται καμιά φορά και κρέμεται στο δάχτυλό τους και κανένα καλάσνικωφ, ε; Πολύ θέλει να με πάρει ξανάστροφη καμιά μπαλωθιά σε τίποτα γάμους και βαφτίσια αλλονών, και πάρ’τη κάτω την ολτέρνατιβ; Και μετά, δε θα με αφήσουν άταφη οι παπάδες να βρυκολακιάσω; Και πάντα μου δεν είχα μια συμπάθεια στους Γκοθάδες; Υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία για όλα, λοιπόν. Δε βαφτίζω, δε βαφτίζω!

tzonakos είπε...

Δηλ. οι πολλοί λένε ΝΑΙ στο έθιμο αλλα ΟΧΙ στον συμβιβασμό, αλλα τελικά συμβιβάζονται ;
Και αν είναι να κερδίσεις τότες ξεπουλιέσαι ενα πράμα και βγάζεις το σκασμό και κάνεις οτι λένε οι παπάδες.
Και τι με εμποδίζει να κάνω "έθιμο" δικό μου, με γλέντι, τραπέζωμα, μουσική κλπ κι ο Ερνέστος καλά και μεις, και ας στραβομουτσουνιάζουν οι θειάδες ;
Στην τελική πιο φτηνα θα μου έρθει αφου γλυτώνω λαμπάδες, πεσκέσι στους παπάδες, και άλλα όμορφα όπως το "αποτάσσομαι" που επιβάλλεται να πεί τόσες φορές η νονά.
Λες κι υπάρχει κανεις που δεν τον αποτάσσεται.

Με τούτα και με κείνα, δεν βλέπω να ξαναγίνομαι νονός γιατι θα μου ξεφύγει κανενα... "αποτάσσομαι τους παπάδες ! " ...

ttsok είπε...

Το ζήτημα είναι ότι άλλο είναι το έθιμο, άλλη η θρησκεία και άλλο το νομικό πλαίσιο. Αν τα ξεχωρίσουμε αυτά, θα είναι πιο εύκολη η ζωή μας. Και δεν μιλάω για διαχωρισμό κράτους εκκλησίας μόνο. Μιλάω για διαχωρισμό εθίμων και εκκλησίας. Κάτι παραδοσιακό δεν σημαίνει ότι πρέπει να συνοδεύεται ντε και καλά από θρησκευτικό υπόβαθρο.

Εγώ προσωπικά θα ήθελα να μην βαφτιστεί το παιδί μου. Αλλά για κάτι τέτοιο, πρέπει να διαπαιδαγωγήσεις το παιδί σου εξ αρχής. Ωστέ αν αποφασίσει να γίνει θρησκευάμενο κάποια στιγμή, να το επιλέξει στα 20 πχ να το κάνει, και να σου πει ευχαριστώ που μου αφήσατε το δικαίωμα της επιλογής (ακόμη και αν επιλέξει να γίνει χριστιανός ορθόδοξος).

haridimos είπε...

Το όνομα που δηλώνεται στην πράξη ονοματοδοσίας δεν είναι απαραίτητα το ίδιο με αυτό που θα πάρει στη βάφτιση.

Ας πούμε αν ένα παιδί βαφτιστεί στο ναό του Αγίου Ραφαήλ στη Μυτιλήνη, θα πάρει υποχρεωτικά και το όνομα Ραφήλ/ Ραφαηλία. Στην ταυτότητα μπορεί να λέει ας πούμε Γιώργος, αλλά όταν παντρευτεί θρησκευτικά θα είναι δηλωμένος σαν Γιώργος-Ραφαήλ.

Niemandsrose είπε...

@tzonakos, άμα γίνεσαι νονός αναπαράγεις το μαφιόζικο (sic) έθιμο με λιγότερες δικαιολογίες από τους γονείς! ;b

@ttsok, άμα τα ξεχωρίσουμε αυτά θα καούμε στα καμίνια της κολάσεως, αντίχριστε!

@haridimos, και δεν υπάρχει και κανένας Ιερός Ναός της Χαλαρώσεως να πεις... ;)

ttsok είπε...

@niemandrose: μα γι' αυτό το λέω κι εγώ κυρίως ... για να πάμε στην κόλαση ... ;-)

haridimos είπε...

Και υπάρχουν κι άλλα θέματα. Τη 2η κόρη μας, επειδή δεν έχει χριστιανικό όνομα (δηλαδή το όνομα δε γιορτάζει) στην εκκλησία μας κάνανε τσιριτσάντζουλες. Προβλήματα ημιμάθειας... Το παιδί όταν βαφτίζεται παίρνει τη χάρη του θεού με το μυστήριο. Τη χάρη του αγίου την παίρνει αν έχει όνομα που να γιορτάζει. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο.

Niemandsrose είπε...

@haridimos, νομίζω κάτι τέτοιο περιγράφει και ο "χορεύοντας με τους αμετανόητους" παραπάνω. Τελικά τι κάνατε;

haridimos είπε...

Πήγε η γυναίκα μου στην εκκλησία μαζί με την νοικάρισα του πεθερού μου (που τυχαίνει να είναι θεολόγος) και έπεσε χώσιμο άγριο. Την κόρη μας τη βαφτίσαμε Λήδα (για τους δικούς μας λόγους, επειδή εγώ είμαι από Ηράκλειο και η γυναίκα μου από Λακωνία, βγάλαμε τις κόρες μας Αριάδνη & Λήδα). Αυτός πρότεινε το Λυδία που γιορτάζει.
Η γυναίκα μου του είπε πως αν βγάζαμε την μητέρα μου (όπως συνηθίζεται) πάλι δε θα ήταν 'χριστιανικό' όνομα αφού δε γιόρταζε. Του ανέφερε πως και εγώ δε γιορτάζω, και τέλος η ex-θεολόγος τον γκάζωσε, αφού του θυμίζοντάς του τις διαφορές μεταξύ της 'χάρης του Θεού' και της 'χάρης του αγίου'..

Niemandsrose είπε...

@haridimos, κλασσικά. Σημασία δε λέει τι λέει ο νόμος και το εθιμοτυπικό αλλά σε ποιον θα πέσεις και πώς τα ερμηνεύει αυτός.
Να σου κάνω και μια προσωπική ερώτηση που αν θέλεις βέβαια απαντάς;
Γιατί θέλατε να βαφτίσετε τα παιδιά σας;

haridimos είπε...

Γιατί τυχαίνει να πιστεύουμε.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σε όλους σας !

Τον Σεπτέμβριο που μόλις μας πέρασε εγώ και η συντροφός μου τελέσαμε ένα δικό μας τελετουργικό γάμου που δεν είχε σχέση με θρησκεία (χριστιανική ή ελληνική) αλλά περιελάμβανε έθιμα από όλη την διαδρομή του ελληνικού πολιτισμού (στέφανα χειροποίητα, δακτυλίδια από φύλλο ευκαλύπτου εμβαπτισμένο σε χρυσό, αντί για κουφέτα παστέλια, αντί για τις κλασικές μπομπονιέρες κλαδάκια μυρτιάς εμβαπτισμένα σε χρυσό, κ.λ.π.) και έγινε σε χώρο δίπλα στην θάλασσα όπου το παρακολούθησαν 150 άτομα (όλοι βαπτισμένοι χριστιανοί).
Λίγοι από τους συγγενείς είχαν στραβώσει τα μούτρα τους.
Όμως οι περισσότεροι κι όλοι οι φίλοι μας έδωσαν συγχαρητήρια (το ευχαριστήθηκαν ιδιαιτέρως και πέρασαν πολύ καλά) που είχαμε τα "κότσια" να πράξουμε αυτό που θέλαμε κι όχι αυτό που επέβαλλε το κατεστημένο.
Εμείς είμαστε πολύ ευχαριστημένοι, θεωρούμε τους εαυτούς μας ζευγάρι και κάποια στιγμή θα τακτοποιήσουμε τις υποχρεώσεις μας και τα δικαιώματά μας με την πολιτεία (πολιτικός γάμος).
Έτσι θα πράξουμε και με τα παιδιά μας !
Και είμαι σίγουρος ότι θα το χαρούμε πάρα πολύ !!!
Ηθικόν δίδαγμα :
Πράττουμε αυτά που η ψυχή μας ποθεί και την ικανοποιούν.
Προσοχή ! Η ψυχή μας, όχι οι φοβίες μας, οι ανασφάλειες μας, οι εμμονές μας και όλα αυτά που μειώνουν το μεγαλείο της ποιότητας της οντότητάς μας (ψυχή).

Έρρωσθε ...

Niemandsrose είπε...

@Νικόλαος, πολύ ωραίο στόρυ και αφορμή για σκέψη. Ευχαριστώ! :)

Ανώνυμος είπε...

Αποκωδικοποίηση....: θρησκειών, μυθολογιών, ψυχής, σιωπής,.....
Σχηματοποίηση λόγου, κοσμογονία, θεογονία,.....
URL : www.siopi.gr
Γεια.....

Ανώνυμος είπε...

Καλά στο blogg αυτό μαζεύτηκαν όλοι οι άθεοι και οι νεοειδωλολάτρες, δωδεκαθεϊστές, έλεος με τα κόμπλεξ που κουβαλάτε. Δεν σας αναγκάζει κανείς να κάνετε κάτι που δεν πιστεύετε και είστε εντελώς αποξενωμένοι, με την αλήθεια του Χριστού και της Εκκλησίας. Το πρόβλημά σας είναι ότι έχοντας παχυλή άγνοια για την Εκκλησία και τον μυστήριο της Βαπτίσεως προβαίνετε σε δηλώσεις λες και έχετε σπουδάσει θεολογία. Τα περί παπάδων που πλουτίζουν είναι φούμαρα. Πιο πολλά έχετε εσείς παρά η πλειοψηφία των ιερέως που εσείς θέλετε να τους βλέπετε να φυτοζωούν για να χαρείτε.

Niemandsrose είπε...

@Αλέξανδρε Ζήβα, ευχαριστώ για την ενημέρωση αν και προσωπικά δεν βρίσκω ενδιαφέρον στα θέματα του ιστότοπου που μας παραπέμπετε. Να είστε καλά.

@anargyroi, κι αν είμαστε όλα τούτα (άθεοι, δωδεκαθεϊστές, σκεπτικιστές κλπ), εσείς τι πρόβλημα έχετε; Η πίστη σε οποιοδήποτε δόγμα θα έπρεπε να είναι αποτέλεσμα συνειδητή επιλογή έλλογου όντος όχι καταναγκασμός όπως συμβαίνει στην ΧΟ Ελλάδα. Αλλά τι κάθομαι και κουβεντιάζω;

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σε όλους,
ειτε μας αρεσει παιδιά,ειτε όχι ζουμε σε μια χωρα εντελως αμορφωτη, που κυριαρχεί η προπαγανδα και οι περισσότεροι ελληνες ακολουθουν πιστά ότι τους λέει η εκκλησία.
Η παραπαιδεία και το χάος της και καλα υπάρχουσας ελευθεριάς λόγου, σκέψης και πράξης ουτε που υπάρχει ούτε που θα υπάρξει όσο αφηνεται η εκκλησία να αλλωνίζει στις συνειδησεις των ελληνων.
Θεωρώ απαράδεκτο και τραγικότατο αυτη την αμορφωσιά στον 21ο αιώνα. Ειναι εντελώς εξευτελιστικό να ακουγονται νεοι ανθρωποι που πιστευουν ετσι εντελως παθητικα σε αυτα που πιστευαν οι γιαγιαδες μας.
Και ενταξει εκεινες δεν πηγαν ουτε καν σχολειο δικαιολογειται, αλλα όχι τωρα.
Όλοι ξερουν οτι ο χριστιανισμος εχει κανει τα μεγαλυτερα εγκληματα ιστορικα. Γιατι ο λαος δεν τον απορριπτει; και κυριως αυτους τους τραγους που βγαινουν καθε τοσο και χειραγωγουν φοβιζοντας για τιμωρια και την αμαρτια.
Ναι κυριοι, να διαχωριστει πληρως κρατος και εκκλησια. Να αποδυναμωθει εντελως η εκκλησια που αν θελετε κανει ενα απιστευτο εγκλημα... εγκλωβιζει συνειδησεις και φανατιζει το κοσμο ενισχυοντας τον κοινωνικο ρατσισμο και την απόλυτη εξαθλίωση των πραγματικων αξιων, της ελευθεριας λογου και σκεψης.
Οπως αυτοι ολοι οι εγκληματιες εκαιγαν και εξοριζαν στο παρελθον ειναι σειρα του λαου να τους "καψει και να τους εξορισει".
Ελεος πια με αυτη τη κατασταση με τη θρησκεια και μαλιστα με τη χειροτερη ολων.
Παραποιησαν τις γραφες, τα ευαγγελια, και ολα τα "ιερα" βιβλια κατα οπως ηθελαν και συνεχιζουν.
Γιατι να μη μπορει καποιος να δωσει ενα ονομα στο παιδι του παρα να πρεπει να το βαπτισει;Δυστυχως ειναι το συστημα ετσι που και στο σχολειο θα αντιμετωπίσει προβλήματα από τους καθηγητές και ειδικα τους θεολογους που το καλυτερο που θα ειχαν να κανουν ειναι να πανε σπιτια τους και να μεινουν εκει κλεισμενοι.
Εχω παραδειγμα από κοπελα που ηταν καθολικη και η θεολογος την αντιμετωπιζε με απιστευτο ρατσισμο μπροστα σε ολη τη ταξη. καταλαβαινετε τι εγινε μετα με τα υπολοιπα παιδια της ταξης.
Ειναι γελοιο ολο αυτο.
Εχουμε μπερδεψει τα παντα και τα εχουμε κυριως δεχτει χωρις καμια σκεψη και κριση, οπως μας τα εδωσαν. ευτυχως που τωρα κατι παει να γινει.
Αναμονη για το ψηφισμα της πολιτικης ονοματοδοσιας οπως τον πολιτικο γαμο.
Οποιος θελει να ειναι υποχειριο ας ειναι, δεν θα κανει ομως και τους αλλους ή να προσπαθει να πεισει με τα αθλια επιχειρηματα του "ετσι ειναι" ή το κλασικότερο "δεν ειναι σωστό" τους άλλους.
Και μη ξεχναμε τον Ιησου οι παπαδες τον σταυρωσαν και να ειστε σιγουροι θα τον ξανασταυρωναν αν ξαναερχοταν. Ο υπνοτισμός του κοσμου και το κερδος ειναι γλυκες απολαυσεις και κανενας τραγος δε θα αφηνε κανενα Ιησου να αφυπνησει το κοσμο.
Να κυρηχθει επανασταση εναντι στους "εκπροσωπους" του χριστιανισμου.
Ευχαριστω πολύ.

Ανώνυμος είπε...

Φιλε Nag ειμαστε πολλοι .
Τα παραμυθακια και τους εβραικους μυθους που διδασκετε στα παιδια μας στα σχολεια καποιοι αδυναμοι στο χαρακτηρα , αλλου . Οχι σε εμας .
Η εμφυτη ταση σας ορισμενων να τα αποδιδουν ολα στο "θειο" δειχνει σαφη αδυναμια να παρετε τη ζωη στα χερια σας σαν νοημοντα οντα .
Πραγματικοι "δουλοι" του Γιαχβε ή του Αλλαχ ή του δε ξερω ποιου αλλου...
Ανοιξτε τις "αγιες" Γραφες σας και διαβαστε με προσοχη τα λεγομενα τους .
Απο τις αμετρητες ΑΝΤΙΦΑΣΕΙΣ και μονο θα καταλαβετε οτι κατι δεν παει καλα .
Διαβαστε Φυσικη .
Δε λεω οτι η Επιστημη τα εξηγει ολα . Οχι . Προσπαθει ομως .
ΔΕ ΛΕΩ ΠΩΣ ΓΝΩΡΙΖΩ ΕΓΩ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ Ή ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΥΠΕΡΤΑΤΟ ΟΝ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗ .
Κανεις δεν γνωριζει .
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΣΕ ΘΕΣΗ ΜΕ ΒΑΣΗ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΓΝΩΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΕΧΩ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΑΥΤΟ(ΓΙΑΧΒΕ,ΑΛΛΑΧ,ΚΛΠ) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΝΤΟΣ ΚΟΣΜΟΥ . ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ .
Και αυτο που θελω εν κατακλειδι να σας πω καποιους "πιστους" ειναι :
Εγω που εχω την συγκεκριμενη γνωση του μεγαλου ψεμματος που ζειτε , δεν προσπαθω να σας πεισω(παρολη την σιγουρια μου προερχομενη απο τη Γνωση) , ΕΣΕΙΣ ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑΤΙ ΤΟΣΟ ΚΑΝΕΤΕ ΤΕΤΟΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΥΛΗΤΙΣΜΟ ?
Για ποιο λογο να "σφραγιζετε" ενα νεογγενητο χωρις να του δινετε την ευκαιρια να επιλεξει ?
Ερχεται η ωρα κυριοι .
Πλησιαζει ο καιρος που τα παραμυθια σας δε θα μπορουν αλλο να καλυψουν τις αντιφασεις και τη γυμνια του ψεμματος σας .
Καποιοι απογονοι μας στο κοντινο μελλον , θα κοιταζουν πισω στις μερες μας και θα σας βλεπουν σαν μεσαιωνικη αναμνηση .

Ανώνυμος είπε...

Διαβάζουμε στο βιβλίο «Αρχαίο Ελληνικό Δίκαιο» του Π.Κυριακόπουλου ότι στην αρχαιότητα «η ονομασία του νέου βλαστού (αγοριού ή κοριτσιού) λάμβανε πανηγυρικό χαρακτήρα. Προσκαλούνταν συγγενείς και φίλοι με δώρα και λευκές λαμπάδες, λευκοφορούντες, όπως και οι γονείς. Ενωπίων του ιερέως του Διός του Τελείου που έψαλλε καθιερωμένες ευχές, ο πατέρας αλείφοντας το νεολθέν στο φως του ήλιου τέκνο του με λάδι από ελαίαν μορίαν - δηλαδή προερχόμενο από τις ιερές ελιές της Αθηνάς - το περιέφερε τρεις φορές γύρω από τον βωμό της Εστίας εκφωνώντας το όνομά του και, αφού έριχνε μικρό βόστρυχο από τα μαλλάκια του παιδιού στο εξαγνιστικό και ζωοποιό ιερό πυρ της Εστίας, το «εκκαθάριζε» βαπτίζοντάς το μέσα σε ειδικό αμφορέα που περιείχε χλιαρό νερό φερμένο από την Κρήνη της Καλλιρρόης. Ακολουθούσε εορταστικό γεύμα στο αίθριο της οικίας πλησίον του βωμού του Ερκείου Διός.»
ΣΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΚΑΤΙ ....?

Ανώνυμος είπε...

Ανακάλυψα τυχαία αυτό το θέμα και αν και παλιό θα ήθελα να το επαναφέρω κάνοντας μια ερώτηση σε όσους δεν έχουν βαφτίσει τα παιδιά τους, τα Χριστούγεννα και το Πάσχα τι κάνουν????
Ρωτάω γιατί έχω προβληματιστεί πάρα πολύ, είμαι έγκυος και δε θέλω να βαφτίσω το παιδάκι που θα φέρω στον κόσμο.
Ωστόσο...δεν θέλω να το κάνω επιπόλαια και εγωιστικά,"επιβάλλοντας" μια άποψη και φορτώνοντας το παιδί με διπλά μηνύματα.
Τα Χριστούγεννα λοιπόν δε θα τα γιορτάζουμε.Επίσης λαμπάδα το Πάσχα δε θα παίρνουμε στο παιδί και δώρα όπως συνηθίζεται.Και γενικώς θα πρέπει να απέχουμε από τα έθιμα που ορίζουν οι θρησκευτικές γιορτές!Δεν είναι άσχημο για ένα παιδάκι να μην γιορτάζει τα Χριστούγεννα, να μη περιμένει λαμπάδα το Πάσχα και να μην γιορτάζει ???
Ευχαριστώ για ελπίζω να μην ακούγονται χαζά αυτά...

Niemandsrose είπε...

Την αντίστροφη απορία είχα όταν ένας συμφοιτητής μου Βουδιστής (από τη Σρι Λάνκα) αλλά μόνιμα εγκατεστημένος στο Λονδίνο, μου ανέφερε τυχαία ότι στην οικογένειά του στολίζουν χριστουγεννιάτικο δέντρο και αγοράζει δωράκια για τα παιδιά του. Όταν του εξέφρασα την απορία μου απάντησε ότι άλλο η πίστη στη θρησκεία και άλλο το καταναλωτικό πανηγύρι(ή κάπως έτσι) που συμβαίνει τις μέρες των...εορτών της Χριστιανοσύνης.
Απ΄την άλλη, τώρα διαβάζω το "ο χρόνος πάλι" της Σ.Τριανταφύλλου που αβάπτιστη η ίδια δηλώνει ότι δε τρέφει καμιά θρησκευτική πίστη. Ωστόσο γράφει μες στο αυτοβιογραφικό της βιβλίο ότι όταν είναι ταραγμένη καμιά φορά τρυπώνει σε εκκλησίες, επειδή την ηρεμεί το συγκεκριμένο περιβάλλον.
Θέλω να πω με αυτά τα δυο παραδείγματα ότι ο καθένας αποφασίζει για τα όρια που θα βάλει...
Hope it helps.
Και καλή λευτεριά! :)

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία βαπτίζει παιδιά γονέων που έχουν κάνει πολιτικό γάμο.

Δεν δέχεται όμως,ως ανάδοχο,αυτόν που έχει κάνει πολιτικό γάμο.

Το διευκρινίζω γιατί κπ ανωτέρω έκανε λάθος.

Ανώνυμος είπε...

Εμεις αποφασισαμε να μην παντρευτουμε και να μην βαφτισουμε Εχω μια κορη 8 μηνων αβαφτιστη Ο αδερφος μου ειναι αβαφτιστος και δεν αντιμετωπισε κανενα προβλημα (γεννηθεις το 73 στο εξωτερικο, αλλα μεγαλωμενος στην Ελλαδα)Δεν εχω τιποτα με αυτους που βαφτιζουν Παω σε βαφτισια φιλων Βεβαια η μονιμη ερωτηση ειναι ποτε θα βαφτισουμε τη μικρη

Ανώνυμος είπε...

ως απελευθεριακος κομμουνιστης πανω απ' ολα και αθρησκος μου ειναι αδιανοητο να συμμετασχω σε καθε τι που σχετιζεται με το οπιο των λαων που λεγετε οργανωμενη θρησκεια,ποσο μαλλον στο να επιβαλλω σε ενα βρεφος που δεν εχει αναπτυξει τη νοητικη και ωριμη αντιληψη ακομα για το πως θα αισθανεται και τι θα πιστευει απο πνευματικης αποψης...οποιος γουσταρει να ασχολειται με τα θρησκευτιλικια του και να τα επιβαλλει....να το κανει μονο στα δικα του παιδια,ας κανει οτι θελει σε αυτο το θεμα στο οικογενειακο του περιβαλλον και μονο και να μην πριζει τους υπολοιπους,οι θρησκευτικες αντιληψεις του καθενος πρεπει να ειναι καθαρα προσωπικη υποθεση,τι δουλεια εχει η θρησκεια με το πως πρεπει να λειτουργει ενα κρατος?καλα θα κανει το παπαδαριο να κατσει στα αυγουλακια του γιατι σαν πολυ θαρρος μου πηρανε..ΠΛΗΡΗΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΩΡΑ,ΚΑΜΙΑ ΧΡΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΔΕΥΤΕΡΟΥ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΠ'ΤΟΝ ΚΟΠΟ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΩΤΟ,ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Nektar είπε...

Η βάφτιση είχε λόγο ύπαρξης στις μικρότερες κοινωνίες, ως ένα κοινωνικό φαινόμενο συνεύρεσης, χαράς και ό, τι αυτά συνεπάγονται. Πλέον έχει καταντήσει σε μία καθαρά εμποροικό-προκατειλημμένη ιδέα που -προσωπικά- με βρίσκει παντελώς αδιάφορο έως αντίθετο, όταν προσθέσεις τα έξοδα που αυτή απαιτεί.
Όχι, θα προτιμήσω να κρατήσω το 10χίλιαρο στην άκρη να μαζευτεί για σπουδές ή οτιδήποτε χρήσιμο... Δεν πρόκειται να κολλήσει κανένας ταυτότητα στο παιδί που θα λέει "αβάφτιστο"! Αυτά είναι ηλιθιότητες.

Μεγάλωσα κι εγώ ως "ορθόδοξος" και όπως κι ένας ακόμη σχολιαστής είμαι αηδιασμένος από τις θρησκείες και ειδικότερα αυτή του χριστιανισμού που στο "όνομα της αγάπης" έχει εκτελέσει εκατοντάδες χιλιάδες "αλλόπιστους".

Εγώ προσωπικά λυπάμαι που έχω ακόμα και σε παλιά έγγραφα το στίγμα του ορθόδοξου, παρ' ότι φυσικά δεν ακολουθώ δόγματα, παρά μόνο την ορθή λογική.

Η διατήρηση της θρησκείας στην ανθρωπότητα είναι -όπως λέω- απόδειξη ότι ο άνθρωπος έχει σταματήσει να εξελίσσεται.

Νεκτάριος Α.

Ανώνυμος είπε...

Εκκλησια και κρατος στην Ελλαδα ειναι το ιδιο πραγμα. ΔΕΝ ειναι Θεοκρατια αυτο. Θεοκρατια ειναι στις αραβικες χωρες οπου οι Χριστιανοι σφαγιαζονται. Στην Ελλαδα δεν εχει γινει τιποτα τετοιο με τους μουσουλμανους. Πολλοι λενε οτι τα βαφτισια εχουν κοστος κτλ. Αν πανε στον ιερεα και του πουν να βαφτισουν το παιδι τους σε ενα ξωκλησι στην ακρη του Θεου χωρις μπουμπουνιερες, κοσμο, αμοιβη ιερεως κτλ ΔΕΝ θα το αρνηθει, αν το αρνηθει τοτε δεν ειναι αξιος του αξιωματος του.

Ανώνυμος είπε...

Μήπως γνωρίζει κάποιος σε περίπτωση που δε βαφτίσεις το παιδί σου,η ονοματοδοσία σε καλύπτει νομικά στα γραφεικρατικά?δηλαδή στις εγγραφές στα σχολεία για παράδειγμα?

Niemandsrose είπε...

Είναι σαφέστατο ότι η πολιτική ονοματοδοσία καλύπτει απολύτως το παιδί και μάλιστα, αν προβείτε σε αυτήν, θα δείτε μία σημείωση στο έγγραφο που θα σας δοθεί ότι το όνομα που θα δώσετε είναι αυτό που θα φέρει το παιδί στο υπόλοιπο της ζωής του και η βάπτιση είναι πια μόνο για το θρήσκευμα.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα κ απο μένα!
Ειμαι 30 χρόνων ονοματοδοσμενη!
Προέρχομαι απο οικογένεια που ήθελε να αφήσει σε μένα το δικαίωμα της επιλογής, πράγμα το οποίο δεν αντιλαμβανομουν ως σήμερα.
Τώρα, ύστερα απο χρονια που ένιωθα άβολα κ άσχημα, εχω να δηλώσω οτι πραγματικά πρεπει να ξεπεραστεί αυτο ταμπού!!!
Ο λόγος που γράφω ειναι για να σας εξηγήσω ποιο ειναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζω... Εδώ κ 1μηνα μου ανακοίνωσαν ενα ζευγάρι φίλων μου οτι θέλουν να τους παντρεψω! Κ εκει ξεκίνησαν ολα.. Ο Πάπας της ενορίας ζητά πιστοποιητικό βαφτισης, πράγμα το οποίο δεν εχω!
Ειμαι σε απόγνωση, γιατι απο τη μια οι διαδικασίες της βάπτισης (τώρα που ήρθα πιο κοντα) δεν με αφορούν,(ζητούν κατήχηση, εξομολόγηση κλπ) απο την άλλη νιώθω τον κοινωνικο αποκλεισμό!
Τέλος, θα ήθελα να προσθέσω οτι εχω παντρέψει κ αλλο ζευγάρι κ δεν μου εχει ζητηθεί τιποτα...

Ανώνυμος είπε...

Το παν σ αυτη τη μικρη ζωη ειναι να καταλαβαινουμε τι ειναι αυτο που κανουμε και για ποιο λογο το κανουμε...αλλα δυστυχως εχουμε καταντησει μιμοι της απομιμησης και αυτο μονο συγχηση μπορει να φερει..στον καθ ενα απο μας ειναι καλο να δινεται η δυνατοτητα της επιλογης θρησκειας..ας μην ανακυκλωνουμε λοιπον εθιμα απλα για τα ματια του κοσμου η για να ριξει το δακρυ ο παππους..αλλα ας συνειδητοποιησουμε βαθια τις επιπτωσεις των πραξεων μας και το ποσο αυτες θα επιρεασουν προς το καλητερο τη ζωη και την εκπαιδευση των παιδιων μας!

Ανώνυμος είπε...

τραγικό.. θα τρίζουν τα κόκκαλα των παππούδων σας αν είστε πράγματι Έλληνες, που δεν το νομίζω. Γι'αυτό είναι απαραίτητη η τιμωρία..για να γίνει κάθαρση.

Ανώνυμος είπε...

εχω ενα μωρακι 6 μηνων κ ειχαμε αποφασισει με τον συζυγο να το βαφτησουμε,πηγαμε σε τρεισ εκκλησιες λεγοντας τους οτι κ εμεις κ οι κουμπαροι ειμαστε παντρεμενοι με πολιτικο η απαντηση ηταν οτι δεν γινεται..κ ρωτω τωρα εγω..απτην στιγμη που ειμαστε ολοι βαφτησμενοι χριστιανοι ορθοδοξοι ποιο ειναι το προβλημα της εκκλησιας το πως εμεις αποφασισαμε συμβιωνουμε σαν ζευγαρια? η εκκλησια θα επρεπε να δεχεται να κανει ανθρωπους χριστιανους χωρις να την νοιαζει το τι κανουν οι γονεις. απαραδεχτη,διωχνει κοσμο απτον δρομο του θεου..τελικα θα κανουμε μια απλη ονοματοδοσια κ θα την αφησουμε να διαλεξει αυτη οταν μεγαλωσει τι θελει...